وب سایت یک هتل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

طراحی انعطاف پذیر به این معنی که وب سایت هتل باید در ابزار مختلف مانند رایانۀ همراه، تبلت، تلفن های همراه و.... به صورت مناسب و بدون درهم ریختگی شکل ظاهری آن نمایش داده شود.

۱- طراحی انعطاف پذیر(responsive)
به این معنی که وب سایت هتل باید در ابزار مختلف مانند رایانۀ همراه، تبلت، تلفن های همراه و.... به صورت مناسب و بدون درهم ریختگی شکل ظاهری آن نمایش داده شود.
۲- فرم رزرواسیون برخط اتاق های هتل باقابلیت اتصال به سیستم بوکینگ مرکزی هتل
۳- دکمۀ «بعدارزرو میکنم»:
برای یادآوری به مشتریان برای اینکه در آینده به رزرواقدام نمایند زیرا بسیاری از مشتریان در لحظۀ ورود به سایت آمادگی انجام رزرو قطعی ندارند و می خواهند بعدا این کار را انجام دهند و با دراختیارقراردادن گزینه «بعدا رزرو میکنم» و دریافت رایانامۀ آنها این امکان را دراختیارشان قرار میدهید که بعدا رزرو کنند و امکان بازاریابی رای برای خودتان نیز فراهم می آورید.
۴- هاست ابری وCDN(content delivery network):
خاصیت این نوع هاست ها این است که سرعت بالا آمدن وب سایت شما را در تمام نقاط جهان بالا می برند که این امر در زمینۀ بهینه سازی برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.
۵- نقشۀ سایت:
نقشۀ سایت باعث بهتر و سریع تر نمایه شدن وب سایتتان در موتورهای جستجو می شود بنابراین هرگز آن را فراموش نکنید.
۶- بلاگ:
بلاگ باعث تعامل صمیمانه تر با مشتریان شده و در ضمن امکان توزیع محتوای شما در رسانه های بوکمارک اجتماعی و نمایه شدن در موتورهای جستجو را نیز فراهم می آورد.
۷- تورمجازی:
در سال های اخیر تورمجازی به امری بدیهی برای وب سایت یک هتل تبدیل شده است و شما باید با استفاده از یک تیم معتبر عکاسی، تور مجازی باکیفیتی را از تمام قسمت های هتل تهیه کرده و در وب سایت هتل قرار دهید.
۸- خبرخوان:
خبرخوان زمینۀ توزیع محتوای وبلاگ شما را در سایت های بوکمارک اجتماعی و سایت های خبرخوان ایجاد می کند.
۹- چت زنده:
این قابلیت زمینۀ تعامل نزدیک و آنی را با مشتریان فراهم کرده و درصد تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را تا حد زیادی افزایش می دهد.
۱۰- گالری فیلم و عکس هتل:
با توجه به تصویرمحور بودن صنعت گردشگری و اینکه برای مسافران قرن ۲۱ دیدن تصویر و ویدیو، قبل از رفتن به مکان مورد نظر به امری بدیهی و ضروری تبدیل شده است، بنابراین یک گالری باکیفیت از تصاویر و ویدیوهای قسمت های مختلف را فراهم آورید تا مشتریان در انتخاب خود با چشم بازتری عمل نموده و به طور کامل با هتل شما آشنا شوند. این عکس ها می توانند در بر گیرندۀ غذاهای رستوران هتل نیز باشند.
۱۱- برجسته سازی نزدیک بودن هتل به جاذبه های موردبازدیدگردشگران:
فاصلۀ کلیۀ مکان های مورد بازدید و پرطرفدار در مقصد خود را از هتل مشخص نمایید زیرا این امر در انتخاب مشتریان بسیار موثر خواهد بود. بسیاری از افرادی که به مقاصد مختلف مسافرت می کنند تمایل دارند در هتلی اقامت داشته باشند که به مقاصد اصلی شهر محل اقامت نزدیک باشد و نخواهند هزینه های زیادی را برای رفت و آمد به مکان های مورد نظر پرداخت کنند. در صورتی که هتل شما چنین موقعیتی دارد حتما آن را برجسته کرده و با ساخت گرافیک های زیبا و چشم نواز در معرض دید بازدیدکنندگان از وب سایت قرار دهید.
۱۲- خبرنامۀ رایانامه‌ای و پیامکی:
خبرنامه ابزاری کارآمد برای تداوم ارتباط با مشتریان می باشد بنابراین حتما فرم خبرنامه را در وب سایت تعبیه کرده و با گرفتن شماره تلفن همراه و رایانامۀ مشتریان، پیشنهادهای ویژۀ قیمتی، اخبار هتل و سایر پیام ها را به آنها انتقال دهید.
۱۳- دکمۀ شبکه های اجتماعی برای محتواهای سایت:
حتما برای کلیۀ تصاویر، ویدیوها و مطالب سایت، دکمۀ انتشار در شبکه های اجتماعی را قرار دهید زیرا این امر باعث می شود بازدیدکنندگان سایت به سادگی، هر محتوایی را که برایشان جذاب به نظر می‌آید در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک گذارده و بدین ترتیب به صورت رایگان برای شما بازاریابی کنند.
۱۴- طراحی دکمه های دعوت به عمل(call to action):
در صورتی که پیشنهاد های ویژه ای دارید و یا مراسم خاصی در هتل شما برگزار می شود، با طراحی دکمه های دعوت به عمل جذاب، تکلیف بازدیدکنندگان را مشخص کرده و نرخ تبدیل مشتری را نیز افزایش دهید. به عنوان مثال در صورتی که برای ایام خاصی، تخفیفات ویژه ای را در نظر گرفته اید، با طراحی صفحه ای خاص برای این موضوع و جانمایی چندین دکمۀ «رزرو با تخفیف ۴۰%» مشتریان را به استفاده از این تخفیف ویژه ترغیب نمایید.


سعیدمعتمد
دربارۀ نویسنده:
دانش آموختۀ رشتۀ جامعه‌شناسی
تالیف وترجمۀ چندین مقاله و کتاب در زمینۀ صنعت گردشگری و هتلداری
متخصص، مدرس و مشاوردر زمینۀ بازاریابی اینترنتی در صنعت گردشگری
hotelmarketing.ir