چگونه در بازار رزرواسیون آنلاین هتل در ایران فروش اتاق هایمان را افزایش دهیم؟

با رشد ضریب نفوذ اینترنت در ایران و رشد فرهنگ خرید برخط، صنعت گردشگری نیز از این امر بهره برده و مدتی است که خدمات گردشگری توسط وب سایت های مختلف در حال ارایه به مسافران داخلی و خارجی می باشد که استقبال گسترده ای از آنها صورت گرفته است.

با رشد ضریب نفوذ اینترنت در ایران و رشد فرهنگ خرید برخط، صنعت گردشگری نیز از این امر بهره برده و مدتی است که خدمات گردشگری توسط وب سایت های مختلف در حال ارایه به مسافران داخلی و خارجی می باشد که استقبال گسترده ای از آنها صورت گرفته است. در زمینۀ رزرو هتل نیز وب سایت های متعددی به وجود آمده اند که بعضی از آنها علاوه بر زبان پارسی از زبان های دیگری مانند عربی و انگلیسی نیز پشتیبانی می کنند. در آینده به معرفی این وب سایت ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت اما در این مقال، بحث اصلی حضور هتل ها در این وب سایت هاست که این امر به طور جدی باید از سوی مدیران بازاریابی و فروش هتل ها مورد توجه قرار گیرد زیرا روند رزرو اینترنتی هتل ها با رشدی سریع در حال رشد است و یک هتل باید در تمامی این وب سایت ها حضور داشته باشد تا علاوه بر رعایت اصل تاثیر بیلبوردی (billboard effect) که در مقاله های قبلی به آن اشاره شد، درصد رزرو و در نتیجه درآمد خود را افزایش داده و بیشترین استفاده را از بازار رو به رشد رزرو اینترنتی در ایران ببرند.
در ضمن بعضی وب سایت های رزرو هتل خارجی امکانات ویژه ای را در اختیار هتل ها قرار می دهند که سعی کنید از این مزیت ها حتما استفاده کنید مثلا تور مجازی هتل خود را در صورت امکان در صفحۀ ویژه ای که در اختیارتان گذاشته می شود قراردهید و اتاق هایتان را به تفکیک و یا تمام امکانات موجود معرفی نمایید.