به راحتی پنجره ی فعال را به نمایشگر دوم در ویندوز ۷ منتقل کنید

در این مطلب شما با نحوه انتقال پنجره فعا به نمایشگر دوم در ویندوز ۷ آشنا خواهید شد

چندین سال است که ما حامی سرسخت استفاده از دو نمایشگر برای کامپیوتر رومیزی خود شده ایم. اگر شما هم لذت استفاده از دسکتاپ توسعه‌یافته در دو نمایشگر کنار هم را تجربه کرده باشید، قبول خواهید کرد که بازگشت به استفاده از یک نمایشگر، زمانی که شما این پرش را انجام داده اید، دشوار است.

اگرچه، ممکن است شما هم موافق باشید که زمان استفاده از دو نمایشگر، هنگامی که چندین کار را همزمان انجام می‌دهید، مقدار زیادی از زمان شما صرف انتفال پنجره‌ها بین این دو نمایشگر می شود. مخصوصاً زمانی که می‌خواهید یک پنجره را بدون تغییر اندازه یا کوچک کردن آن به نمایشگر دیگر منتقل کنید.

در نسخه‌های قدیمی تر ویندوز، این کار به چند کلیک نیاز داشت ، اگر پنجره در بزرگ‌ترین سایز بود، باید کلید تغییر سایز در سمت راست بالا را برای کاهش سایز آن برای انتقال می زدید. ( پنجره‌ای که در بیش‌ترین سایز بود را نمی شد حرکت داد ) سپس شما با نگه‌داشتن نوار عنوان، آن را به صفحه‌ی دیگر کشیده و در صورت تمایل در آنجا دوباره بزرگ می‌کردید.


نحوه انتقال

ما به این روال عادت کرده‌ایم، اما در ویندوز ۷ یک ترکیب از کلیدها این ‌کارهای بیهوده را کوتاه کرده است: کلید ویندوز+ shift +جهت چپ یا راست (Shift + Win + → یا ← )


فشردن این کلیدها سبب جابجایی پنجره‌ی شما به نمایشگر دیگر با همان ویژگی‌های فعلی می‌شود. این روش برای بیش از دو نمایشگر هم کار می‌کند.

wiki.۵۰۴۰.ir