۸ روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش اتاق های هتل

رسانه های اجتماعی این روزها حرف اول را در بازاریابی اینترنتی می‌زنند و برای هر کسب وکاری حضور در این ابر رسانه های دنیای مدرن حائز اهمیت زیادی است. هتل ها نیز از این امر مستثنی نیستند. در این مقاله به بایدهای حضور هتل ها در رسانه‌های اجتماعی پرداخته می شود.

۸ روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش اتاق های هتل
شبکه های اجتماعی امروزه به یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی، فروش و مشتری مداری تبدیل شده اند. هتل ها و مجتمع های اقامتی نیز برای پیشبرد فروش خود باید به استفاده بهینه از این ابزار بازاریابی پیشرفته بپردازند. در ادامه به ۱۰ روش که دنبال کنندگان زیادی را به صفحات شما در رسانه های اجتماعی جذب می کنند اشاره می شود:
۱- برگزاری مسابقات: به بهانه های مناسبتی، سالگرد تاسیس هتل و یا در بین مسافرانی که قبلا از هتل استفاده کرده اند می توانید مسابقه ای برگزار کنید و به این ترتیب افراد زیادی را به صفحۀ خود جذب کنید.
۲- به روز رسانی: حداقل هفته ای دو بار صفحۀ هتل را با اخبار جدید، اتفاقاتی که در شهر و منطقۀ شما صورت می گیرد، امکانات جدید هتل، معرفی کارمندان و هر مطلب جالب دیگری که دارید به روز رسانی کنید.
۳- استفاده از عکس ها و مطالب مشتریان هتل: بسیاری از مشتریان هتل در طول اقامت، عکس یا فیلم هایی می گیرند و یا ممکن است بخواهند اظهارنظرها و پیشنهاد هایی داشته باشند. شما می توانید با استفاده از عکس و فیلم های ایشان، محتوای رایگان برای خود فراهم کرده و وفاداری ایشان را افزایش دهید.
۴- امکان رزرو برخط از طریق صفحات در شبکه های اجتماعی: این امکان برای افرادی که دوست دارند همیشه از جدید ترین روش ها کارهایشان را انجام دهند بسیار مناسب است. کافیست فرم ساده ای فراهم کرده و زمینۀ رزرو مستقیم اتاق هایتان را از طریق صفحاتتان در شبکه های اجتماعی فراهم آورید.
۵- پرسش و پاسخ: شبکه های اجتماعی بهترین روش برای ارتباط مستقیم، بی واسطه و رودررو با مشتریان گذشته و آینده هستند. آنها از این طریق به راحتی به اطلاعاتی که میخواهند دست می یابند. نکتۀ بسیار مهم پاسخ گویی سریع به سوالات، شکایت ها و درخواست های ایشان است.
۶- استفاده از تصویر وفیلم: استفاده از عکس را در به روز رسانی ها فراموش نکنید. صنعت گردشگری یک صنعت تصویر محور است و مسافر باید به صورت تصویری با محل اقامت خود آشنا شود. اگر تاثیر تصویر در یک مقالۀ معمولی، دو برابر نوشته باشد، در یک مقالۀ گردشگری این تاثیر به ۱۰ برابر یا بیشتر می رسد. در بسیاری موارد یک عکس یا یک فیلم با یک توضیح کوتاه می تواند یک پست جذاب برای صفحۀ شما باشد. سعی کنید یک عکاس حرفه ای در تیم کاری خود داشته باشید و یا امور عکاسی و فیلم برداری خود را به یک تیم حرفه ای برون سپاری کنید. تصاویر می توانند شامل تصاویر اتاق ها، لابی، کافی شاپ، رستوران، غذاهای موجود در رستوران و سایر امکانات و بخش های هتل باشد.
۷- برجسته سازی افتخارات: در صورتی که هتل یا کارمندان آن افتخاراتی کسب کرده و یا در نمایشگاه و همایشی شرکت کرده اند، این امر را در صفحات خود برجسته کنید. همچنین عضویت هتل در مجامع مختلف را در صفحات خود در رسانه های اجتماعی برجسته سازید.
۸- اخبار هتل: برگزاری همایش ها و سایر اخبار هتل را به صورت گزارش تصویری در صفحۀ خود منتشر کنید.

سعیدمعتمد