بهترین شاسی‌بلندهای شهری

اگر تمایل دارید حتما یک اتومبیل شاسی‌بلند بخرید، می‌توانید سراغ شاسی‌بلندهای کوچک شهری بروید که باوجود ابعادی کوچک، حس سوار شدن بر یک خودروی شاسی‌بلند را القا می‌کنند.

اگر تمایل دارید حتما یک اتومبیل شاسی‌بلند بخرید، می‌توانید سراغ شاسی‌بلندهای کوچک شهری بروید که باوجود ابعادی کوچک، حس سوار شدن بر یک خودروی شاسی‌بلند را القا می‌کنند.

● Renault Koleos

رنو کولئوس در ۲ نوع ۴WD(۴ چرخ متحرک) و FWD (دیفرانسیل جلو) در ایران عرضه می‌شود. چهره کولئوس در نگاه اول اصلا زیبا و جذاب نیست و همه چیز در نهایت سادگی طراحی شده است اما ابعاد عریض پنجره‌ها و قطر کم ستون‌ها باعث شده از داخل با میدان دید خوبی مواجه شوید. از امکانات جالب کولئوس، تعبیه دو مخزن مخفی در زیر ردیف عقب و همچنین میزهای تاشو در پشت صندلی‌های جلو است.

● TOYOTA RAV۴

تویوتا RAV۴ برادر کوچک‌تر تویوتا پرادو است که البته به‌دلیل قیمت بالایش نسبت به رقبا، بازار فروش خوبی را در ایران تجربه نمی‌کند. فضای کابین RAV۴ نسبت به اکثر رقبایش، جادار‌تر به نظر می‌رسد. حتی فضای صندوق بار آن نیز برای خودرویی در این کلاس، بسیار ایده‌آل و قابل‌توجه است، اما متاسفانه گاهی اوقات احساس می‌شود سیستم‌های کمکی ترمز آن، به خوبی عمل نمی‌کنند.

● KIA Sportage SL

کیا اسپرتیج از لحاظ ظاهری یکی از جذاب‌ترین‌های گروه است که واقعا تفاوت بسیاری با طراحی خسته‌کننده و نه‌چندان دلچسب نسل قبلش پیدا کرده است. نوار LED تعبیه‌شده در کاسه چراغ جلو بسیار زیباست و هنگام روشن شدن، جلوه‌ای دلربا را برای نمای جلوی اسپرتیج به ارمغان می‌آورد، اما در کل، فضای پا و سر برای سرنشینان جادار و کافی نیست و برای سفرهای طولانی‌مدت، جالب به نظر نمی‌رسد.

● CHERY X۳۳

چری تیگو یا همان X۳۳، ارزان‌ترین عضو گروه و همین‌طور تنها شاسی‌بلند چینی در بازار ایران است. با این حال باید توجه کنیم نه پیشرانه ضعیف این خودرو و نه سیستم تعلیق آن، با ویژگی‌های یک SUV مطابقت ندارد و تنها عاملی که می‌تواند حس نشستن در یک SUV را به شما القا کند، فاصله نسبتا زیادتان با کف زمین است. سواری با آن تا زمانی که با آن آهسته برانید نرم و آرام است اما با افزایش سرعت، تکان‌های اتاق و ضربات وارده بر اثر عبور از دست‌اندازها نیز بیشتر می‌شود.