اینترنت خانوادگی اپـل

در نظر بگیرید به مسافرت رفته‌ و در هتل موردنظرتان مستقر شده‌اید، اما وقتی قصد دارید مک‌بوک شخصی یا آیپد خود را به اینترنت متصل و ایمیل‌هایتان را بررسی کنید، متوجه می‌شوید دسترسی رایگان به اینترنت Wi-fi امکان‌پذیر نیست!

در نظر بگیرید به مسافرت رفته‌ و در هتل موردنظرتان مستقر شده‌اید، اما وقتی قصد دارید مک‌بوک شخصی یا آیپد خود را به اینترنت متصل و ایمیل‌هایتان را بررسی کنید، متوجه می‌شوید دسترسی رایگان به اینترنت Wi-fi امکان‌پذیر نیست!

چگونگی اتصال به اینترنت را پرس‌و‌جو می‌کنید و در نهایت گزینه خرید سرویس اینترنت در اختیار شما قرار می‌گیرد. با توجه به هزینه دریافت این سرویس نیز فقط می‌توانید آیپد یا مک‌بوک را به اینترنت متصل کنید و دریافت اشتراک اینترنت برای هر دو دستگاه برای شما مقرون به‌صرفه نیست!

این مثال را فقط به این منظور بیان کردیم تا شما را با یکی از شرایطی که ممکن است مجبور شوید اینترنت مک‌بوک را با آیپد به اشتراک بگذارید آشنا کنیم، اما موارد بسیاری وجود دارد که ممکن است این نیاز را برای شما به‌وجود آورند. با توجه به این نیاز قصد داریم در کارگاه نرم‌افزاری این هفته روش اشتراک‌گذاری اینترنت میان مک‌بوک و آیپد را برای شما بازگو کنیم.

در این روش اینترنت به ‌صورت Wi-fi روی مک‌بوک فعال می‌شود و در ادامه با استفاده از بلوتوث آن را با آیپد به اشتراک خواهیم گذاشت. فراموش نکنید این روش فقط برای اشتراک اینترنت مک‌بوک با آیپد قابل استفاده است و دستگاه آی‌فون نمی‌تواند از اینترنت اشتراک‌گذاری شده استفاده کند.

۱ـ مک‌بوک خود را به روش همیشگی به اینترنت Wi-fi متصل کنید.

۲ـ در مک‌بوک به منوی Apple رفته، System Preferences را انتخاب و در تنظیمات سیستمی روی Bluetooth کلیک کنید. در نهایت نیز بلوتوث را روشن کنید.

۳ـ بلوتوث را روی آیپد نیز روشن کنید.

۴ـ در این مرحله آیپد شما به‌عنوان یک دستگاه بلوتوث جدید توسط مک‌بوک شناسایی خواهد شد. روی گزینه Pair کلیک کنید. کمی بعد کدی شش رقمی روی مک‌بوک به‌نمایش درمی‌آید. در همین هنگام پنجره‌ای روی آیپد به‌نمایش درآمده که همان کد شش رقمی به‌نمایش درآمده روی مک‌بوک در آن نیز مشاهده می‌شود. اکنون زمان آن فرارسیده است تا با انتخاب Pair از روی آیپد ارتباط بلوتوثی دو دستگاه را برقرار کنید.

۵ـ در مک‌بوک به منوی Apple رفته و System Preferences را کلیک کنید.

۶ـ در تنظیمات سیستمی به بخش Sharing بروید و مراحل زیر را انجام دهید:

ـ از ستون سمت چپ روی Internet Sharing کلیک کنید تا تنظیمات مربوط به آن به نمایش درآید (علامت چک‌مارک کنار آن را فعلا فعال نکنید)

ـ در مقابل عبارت Share your connection from گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.

ـ در مقابل عبارت To computers using، گزینه‌ Bluetooth PAN را به حالت فعال درآورید. (علامت چک‌مارک کنار آن را فعال کنید)

ـ از ستون سمت چپ روی کادر مربعی شکل کنار گزینه‌ Internet Sharing کلیک کنید تا علامت چک‌مارک داخل آن فعال شود.

ـ سوال پرسیده شده درخصوص فعالسازی اشتراک اینترنت را با انتخاب گزینه‌ Start پاسخ دهید.

ـ اکنون شما می‌توانید از اینترنت روی آیپد نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که در این روش استفاده از اینترنت ‌باید مک‌بوک شما روشن و اتصال آن با اینترنت نیز برقرار باشد.