لاله صبوری و هزار راه نرفته

لاله صبوری سال ۷۷ با پذیرفتن نقش مریم در «جنگ ۷۷» مسیر صد ساله را یکشبه طی کرد و به اوج شهرت رسید. او چندی پیش در خاطراتش گفته بود در زمان پخش جنگ ۷۷ این قدر با نقش مریم محبوب شده که چندین بار در خیابان نیروی انتظامی به کمکش آمده است.

لاله صبوری سال ۷۷ با پذیرفتن نقش مریم در «جنگ ۷۷» مسیر صد ساله را یکشبه طی کرد و به اوج شهرت رسید. او چندی پیش در خاطراتش گفته بود در زمان پخش جنگ ۷۷ این قدر با نقش مریم محبوب شده که چندین بار در خیابان نیروی انتظامی به کمکش آمده است. چون مردم دورش حلقه می زدند و رفت و آمد را با مشکل مواجه می‌کردند. چنین محبوبیتی دور از ذهن نیست. کافی است دقت کنیم مهران مدیری هرگز به هیچ یک از همبازی‌هایش این قدر میدان نداده است. مریم (لاله صبوری) و رامین (مهران مدیری) زوجی بودند که هر دو به یک میزان خودشان را در معرض دید مخاطبان قرار می دادند.

این دو شخصیت به یک اندازه در اتفاقات و دیالوگ‌ها سهیم بودند و به همین خاطر بازی هیچ‌کدام زیر سایه آن یکی گم نمی‌شد. این اتفاق در هیچ یک از دیگر کارهای مهران مدیری رخ نداده است. چون همیشه بهترین و درشت‌ترین نقش‌ها متعلق به خودش بوده و بازیگر دیگری همپایش حرکت نکرده است.

این که چرا لاله صبوری بعد از جُنگ ۷۷ محو شد و موفقیتش استمرار پیدا نکرد، می تواند دلایل متعددی داشته باشد. این بازیگر چندی پیش در یکی از مصاحبه‌هایش در چند جمله بهترین و گزیده‌ترین جواب را در پاسخ به این پرسش ارائه کرد: «اگر کسی بخواهد حاضرم کمکش کنم، می‌توانم غلط‌ترین راهی را که می‌تواند برود، به او پیشنهاد کنم.» البته لاله صبوری توضیح نداد این غلط‌ترین راه شامل چه مواردی می شود. اما از خلاصه حرف‌هایش می‌شود فهمید او آرزوهای بلند پروازانه‌ای داشته و چون می‌خواسته دست به خلق یک شاهکار بزند، از رسیدن به حداقل ها هم بازمانده است.

لاله صبوری در این رابطه گفته است: «پیشنهادهای سینمایی بسیاری به من داده شد اما از آنجا که وسواسم بالا بود، هیچ کدام از این پیشنهادها را جدی نگرفتم و دنبال یک نقش اول فوق‌العاده بودم که آن هم پیش نیامد و رفته‌رفته تهیه‌کنندگان سینما هم به این باور رسیدند که من علاقه‌ای به کار در سینما ندارم و به این ترتیب پیشنهادها کمتر و کمتر شد.»

جالب است این بازیگر درهیچ فیلم سینمایی بازی نکرده و فعالیتش به مجریگری، نویسندگی برای کودکان و بازی در تله فیلم ها و سریال های تلویزیونی محدود می‌شود.

سریال‌های این زمینی‌ها، رستوران خانوادگی، دوقلوها، فقط به‌خاطر تو و کمربندها را ببندیم از جمله کارهایی است که او بعد از جُنگ ۷۷ در آنها حضور یافت. او به نویسندگی هم علاقه دارد و در مجموعه‌های ببخشید شما و کمربندها را ببندید در نوشتن متن‌ها کمک کرده است. صبوری در هجده سالگی مادر شد و هم‌اکنون صاحب سه فرزند است. مسلما موقعیت کنونی او را نمی‌توان با دختر جوانی که سال ۷۷ از گفتن «ببخشید»های رامین متعجب می‌شد، مقایسه کرد.