پیشتازی ارتش‌های فرازمینی

ارتش‌های فرازمینی مقام برترین بازی مستقل جهان در سال ۲۰۱۳ را نصیب خود کرد.

ارتش‌های فرازمینی مقام برترین بازی مستقل جهان در سال ۲۰۱۳ را نصیب خود کرد.
با اعلام نتایج رای گیری دور دوم رقابت های برترین بازی مستقل جهان از سوی سایت IndieDB، مشخص شد که عنوان ارتش های فرازمینی که در دور اول مسابقات به لیست صد بازی برتر از میان بیش از سیزده هزار بازی مستقل راه پیدا کرده بود، توانسته با کنار زدن تمام رقبا مقام اول را نصیب خود کند.

بازی ارتش های فرازمینی با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و توسط استودیو راسپینا تولید می شود و در حال طی مراحل نهایی ساخت است. این بازی در سبک اول شخص تولید می شود و روایتگر رشادت های سربازان ایرانی در آینده است. این بازی تاکنون موفق به دریافت افتخاراتی از جمله: کسب مقام چهارم در رای گیری حضور ده بازی برتر مستقل جهان در نمایشگاه E۳ ۲۰۱۳، شرکت در نمایشگاه Gamescom آلمان، کسب چراغ سبز از بزرگ ترین شبکه پخش آنلاین بازی در جهان (Steam) تنها در دو هفته، آن هم به عنوان اولین بازی ایرانی شده است .



● افتخاری دیگر برای «شبگرد» و «سیاوش»



رقابت بازی های مستقل جهان سایت IndieDB امسال حضور قدرتمندی را از سوی بازیسازان ایرانی شاهد بود. غیر از این که هموطنان عزیزمان در استودیوی راسپینا موفق به کسب مقام اول این دوره مسابقات شدند، دو بازی شبگرد و سیاوش هم توانستند به فهرست ده بازی برتر راه پیدا کرده و در کمال غرور رده های دوم و چهارم را به خود اختصاص دهند. بازی شبگرد از سوی استودیوی پردیس و در سبک شوتر سوم شخص در دست تهیه است. سیاوش هم سال پیش به بازار عرضه شد که کلیک هم با دیدی مثبت نقدی از بازی نوشت و منتشر کرد.

علیرضا محجوب می​گوید افزایش بودجه عرصه بازی های رایانه ای و حمایت از تولیدات داخلی وظیفه مجلس است. علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری دیدار اخیر وی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر لزوم حمایت از فرهنگ و هنر و بویژه تولیدات داخلی تاکید کرد. ایشان همچنین به نبود برنامه دولت برای حمایت تخصصی از این عرصه اشاره کرد، اما تاکید داشت که تخصص نداشتن دولت در این حوزه نباید مانع حمایت از این صنعت شود.