خرید اینترنتی با پهپاد

تب خرید اینترنتی از آمازون به قدری بالا گرفته که این شرکت تصمیم دارد برای ارسال سریع‌‌تر سفارش به در خانه مشتری از پهپاد استفاده کند.

تب خرید اینترنتی از آمازون به قدری بالا گرفته که این شرکت تصمیم دارد برای ارسال سریع‌‌تر سفارش به در خانه مشتری از پهپاد استفاده کند.

آمازون در حال آزمایش نوعی پهپادهای غیرنظامی است که طی ۳۰ دقیقه، خرید مشتری را تحویل می دهد و سرویس ارسال کالا در همان روز خرید را محقق می کند. در این سرویس که پرایم ایر نامگذاری شده، پس از این که مشتری به صورت آنلاین خرید می کند، جنس درون یک محفظه پلاستیکی قرار داده می شود و پهپاد به سمت خانه فرد از روی زمین بلند می شود. هرکدام از این محفظه ها قادر است دو کیلوگرم را حمل کند که این میزان شامل ۸۶ درصد اجناسی است که آمازون ارسال می کند.به گفته جِف بیزوس رئیس آمازون، چون پهپاد از نیروی محرکه الکتریکی استفاده می کند در مقایسه با خودروهای حمل کننده کالا کمتر موجب آلودگی هوا و محیط زیست می شود. هر کدام از این پهپاد ها می تواند تا شعاع ۱۶ کیلومتری را پوشش دهد که در مناطق شهری کاربرد بسیار مفیدی دارد.البته آمازون هنوز اعلام نکرده چگونه این پهپاد ها به مناطق پرتراکم آپارتمان نشین و اداری ارسال خواهد شد، ولی این پروازها به صورت خودکار و با کمک جی پی اس هدایت خواهد شد.

گذشته از پیچیدگی های فنی در پیاده سازی این پروژه، یکی از بزرگ ترین موانع موجود، قوانین اداره هوانوردی فدرال آمریکاست که اکنون استفاده تجاری از پهپاد و پرنده های بدون سرنشین را ممنوع کرده است. بیزوس اعلام کرده نمی توان به این زودی ها شاهد پیک پهپادی بود، اما طی چهار پنج سال آینده قطعا این ربات های پرنده از فروشگاه سفارش ها را به خانه مشتری می برد.