اشتباه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی باید از آنها دوری کنید

در نوشتن سخت‌گیر باشید. برای داشتن املا و دستور زبان صحیح تمرین کنید. متناسب با سن و سالتان بنویسید. پیام‌های متنی، استفاده کم یا بیش از حد از علامت‌گذاری‌ها و ناتوانی در تشخیص تفاوت ۲ کلمه، درست مثل این است که بقیه بدون اطلاع شما یک کاغذ بزرگ را به پشت لباستان چسبانده باشند.

در نوشتن سخت‌گیر باشید. برای داشتن املا و دستور زبان صحیح تمرین کنید. متناسب با سن و سالتان بنویسید. پیام‌های متنی، استفاده کم یا بیش از حد از علامت‌گذاری‌ها و ناتوانی در تشخیص تفاوت ۲ کلمه، درست مثل این است که بقیه بدون اطلاع شما یک کاغذ بزرگ را به پشت لباستان چسبانده باشند. روی این کاغذ بزرگ نوشته شده است: «لطفا به من بخندید.»...


خودپسند نباشید. برای خودتان لایک نگذارید. این کار مثل آن است که دیوانه‌وار به لطیفه‌های خود بخندید در حالی ‌که شنونده‌ها تلاش دارند کلمات آخر جوک را درک کنند. لایک گذاشتن برای خود می‌تواند نگاه بقیه را نسبت به شما تغییر دهد.


اجتماعی‌تر رفتار کنید. کمتر پیغام بگذارید و در عوض گزینه لایک را به کار ببرید. شبکه‌های اجتماعی بر ارتباطات چندجانبه متکی هستند پس اگر در مورد نوشته‌های دیگران نظر ندهید آنها هم نسبت به نوشته‌های شما بی‌تفاوت می‌شوند. با این حال تفاوت بین فعال بودن و فضولی کاملا مشخص است.


لحظه‌ای تصمیم نگیرید. وقتی عصبانی هستید، هرگز برای دیگران کامنت نگذارید. عکس‌های خود را در حالی‌که با تعجب به یک وسیله جدید نگاه می‌کنید روی سایت نگذارید.


مراقب اطلاعات شخصی‌تان باشید: در مورد اطلاعات شخصی و خصوصی‌تان مراقب باشید. لازم نیست جزئی‌ترین مسائل زندگی‌خصوصی تان را روی پروفایل خود به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید.


عادی رفتار کنید: در نظرهایی که می‌دهید از گزافه‌گویی و اغراق پرهیز کنید. این کار باعث نمی‌شود بقیه حرف شما را باور کنند. از حروفچینی‌کردن مکرر یک حرف یا کش‌دادن کلمات خودداری کنید. شاید چنین پست‌هایی هنوز از سوی نوجوانان، بامزه به حساب بیاید اما تصویر جالبی از شما در ذهن افراد بالغ باقی نمی‌گذارد.


بگذارید دیگران بخش خوب شما را بشناسند: به دعوت‌های رسیده در اولین فرصت پاسخ دهید. هرگز آنها را بلاتکلیف به حال خود رها نکنید چون این کار، باعث می‌شود به بقیه امید واهی داده باشید.

بی‌احترامی نکنید: هرگز از خود یا دوستانتان به شوخی با القاب بد و ناپسند یاد نکنید. بهتر است در پروفایل شخصی به خودتان دیوانه نگویید حتی اگر واقعا دچار بیماری روانی هستید.


به همه آدم‌های مجازی اعتماد نکنید: فقط افرادی را که می‌شناسید به فهرست دوستانتان اضافه کنید. اگر از طرف افراد ناشناس درخواست دوستی آمد به این فکر کنید که آیا این شخص ارزش دارد که به خاطرش وقت صرف کنید؟


آرامش دیگران را به هم نزنید: هرگز افراد را بدون اجازه روی عکس‌های مختلف یا لینک‌های جدید Tag نکنید حتی اگر آنها دوستان صمیمی‌تان باشند. از مردم نخواهید به شما Like بدهند.