سوپراستارها در جشنواره ۳۲

اگر محمدرضا گلزار و امین حیایی که جزو پرطرفدارترین ستاره‌های سینما بودند این روزها کار تازه‌ای ندارند، اما شهاب حسینی و مهناز افشار و نیکی کریمی روزهای پرکاری را سپری می‌کنند.

اگر محمدرضا گلزار و امین حیایی که جزو پرطرفدارترین ستاره‌های سینما بودند این روزها کار تازه‌ای ندارند، اما شهاب حسینی و مهناز افشار و نیکی کریمی روزهای پرکاری را سپری می‌کنند.

هرچند کمتر مخاطبان برای گزینش فیلم‌های جشنواره فجر ملاک را حضور ستارگان قرار می‌دهند. شهاب حسینی امسال نخستین فیلم سینمایی خود را ساخته و به جشنواره ارسال خواهد کرد و همچنین بازیگرانی چون افشار و کریمی و فرخ‌نژاد با کارهای تازه خود در این رویداد سینمایی حاضر می‌شوند.
شهاب حسینی؛ یک تجربه
کمتر کسی باور می‌کرد شهاب حسینی برای بازی درخشانش در فیلم «جدایی نادر از سیمین» فقط دیپلم افتخار دوره بیست‌ونهم جشنواره فیلم فجر را به دست بیاورد، اما داوران آن دوره از جشنواره چنین کاری کردند و بر همین اساس تنها سیمرغ بلورین این بازیگر مربوط به دوره بیست‌وهفتم جشنواره فیلم فجر و حضور دو فیلم «سوپراستار» و «درباره الی...» در این رویداد سینمایی بود.
«آشغال‌های دوست داشتنی» سومین فیلم سینمایی محسن امیریوسفی می‌توانست در جشنواره سال گذشته هم حضور داشته باشد، اما کار به‌گونه‌ای پیش رفت که انتظار می‌رود امسال فیلم به جشنواره بیاید. حسینی یکی از بازیگران اصلی فیلم امیریوسفی است.
نیکی کریمی؛ همچنان پرکار
نیکی کریمی با دو فیلم «تمشک» ساخته سامان سالور و «زندگی جای دیگریست» به کارگردانی منوچهر هادی در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر حاضر خواهد شد.
«زندگی جای دیگریست» هم داستان بهیار بیمارستانی است که بعد از سال‌ها نجات جان بیماران حالا با بیماری خود دست و پنجه نرم می‌کند. کریمی در این فیلم با حامد بهداد و یکتا ناصر همکاری کرده است.
حمید فرخ‌نژاد؛
در کنار فیلمسازان جوان
بازیگر صاحب سیمرغ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر امسال دو فیلم «ما همه گناهکاریم» و «مردن به وقت شهریور» را احتمالا در جشنواره سی و دوم خواهد داشت.
بهرام رادان؛ بازگشت با یک تراژدی
این بازیگر با دو فیلم راهی جشنواره سی و دوم می‌شود، یکی «نقش نگار» ساخته علی عطشانی و دیگری «تراژدی قاسم سبزی کار» به کارگردانی رضا کریمی و آزیتا موگویی. او در فیلم کریمی و موگویی با رویا نونهالی و مهدی هاشمی همبازی شده است.
مهناز افشار؛ همراه خاطره‌ساز سینما
او امسال دو فیلم «بیگانه» ساخته بهرام توکلی و «متروپل» به کارگردانی مسعود کیمیایی را در جشنواره خواهد داشت. البته قرار بود در «پدرکشی» ساخته علیرضا نادری با مهدی هاشمی و حامد بهداد همبازی شود که این اتفاق رخ نداد و تولید آن فیلم منتفی شد.