میانبر سایت‌ها روی صفحه اصلی

بسیاری از کاربران از آیپد و آیفون خود برای وصل‌شدن به اینترنت و وبگردی کمک می‌گیرند و برخی از همین کاربران نیز در طول روز یک سایت را چندبار بازدید می‌کنند.

بسیاری از کاربران از آیپد و آیفون خود برای وصل‌شدن به اینترنت و وبگردی کمک می‌گیرند و برخی از همین کاربران نیز در طول روز یک سایت را چندبار بازدید می‌کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، به عنوان اولین پیشنهادمان به شما توصیه می کنیم نشانی سایت هایی را که روزانه بارها به آنها مراجعه می کنید به فهرست سایت های مورد علاقه مرورگر سافاری اضافه کرده تا براحتی و بدون نیاز به تایپ مجدد نشانی سایت بتوانید هر زمان که مایل هستید به آن دسترسی داشته باشید.

اما به عنوان دومین پیشنهاد به شما توصیه می کنیم از روش زیر کمک بگیرید تا براحتی و با فشار یک انگشت روی میانبر ایجاد شده از سایت موردنظرتان در صفحه اصلی آیپد یا آیفون، سایت مربوط برای شما باز شود:

۱ ـ مرورگر سافاری را از صفحه اصلی اجرا کنید.

۲ ـ سایت موردنظرتان را که قصد دارید برای آن میانبری ایجاد کنید در مرورگر فراخوانی کرده و صبر کنید تا محتوای سایت کاملا بارگذاری شود.

۳ ـ روی آیکون منو (menu) فشار داده و از منوی به نمایش درآمده روی گزینه Add to Home Screen فشار دهید.

۴ ـ یک عنوان به میانبر جدید اختصاص داده و با فشار Add کار را به پایان برسانید.

توجه: اکیدا توصیه می کنیم نام میانبر جدید را خودتان تعیین کنید چرا که نام پیش فرضی که توسط برنامه از روی عنوان صفحه تعیین می شود در بیشتر موارد بسیار طولانی است و آیپد نیز در بخش عنوان دارای محدودیت نمایش ۱۱ تا ۱۵ کاراکتر است.

همچنین آدرس سایت و تصویر بندانگشتی آن در این مرحله قابل تغییر نیست و این تصویر به صورت خودکار از روی تصویر favicon و در صورت نبود این تصویر، از محتوای فعلی سایت ایجاد می شود.

۵ ـ اکنون می توانید به صفحه اصلی بازگردید و میانبر ایجاد شده برای دسترسی مستقیم به سایت موردنظرتان را مشاهده کنید. این میانبر همچون دیگر برنامه ها قابلیت جابه جایی دارد و می توانید آن را در پوشه ها گروه بندی کرده یا حتی با فشار طولانی روی آیکون آن، نسبت به حذف با فشار گزینه x اقدام کنید.

۶ ـ با تکرار مراحل فوق می توانید به هر تعداد که تمایل داشته باشید از سایت های مورد علاقه خود میانبر ایجاد کنید.

امیر عصاری