از کلاس هنر پیشگی تا درخت ارغوان

کلاس هنرپیشگی (علیرضا داودنژاد): ترکیب شگفت‌انگیزی از ترکیب زندگی و سینما، صحنه و پشت صحنه، داستان و واقعیت، از فیلمساز میانسالی که هنوز خیلی جوان است. فیلمی که سینما را جور دیگری تعریف می‌کند.

● پیشنهادهای سینمایی

۱- «کلاس هنرپیشگی» (علیرضا داودنژاد): ترکیب شگفت‌انگیزی از ترکیب زندگی و سینما، صحنه و پشت صحنه، داستان و واقعیت، از فیلمساز میانسالی که هنوز خیلی جوان است. فیلمی که سینما را جور دیگری تعریف می‌کند.

۲- «فراموشی» (جوزف کازینسکی): فیلمی آینده‌نگر از فیلمسازی ناشناخته با طراحی صحنه حیرت‌انگیز؛ تواما رویاگونه و کابوس‌وار.

۳- «ماهی و گربه» (شهرام مکری): این پیشنهادی برای آینده است که وقتی به نمایش درآمد دیدنش را از دست ندهید. جذابیت آن فقط پلان‌سکانس بودنش نیست. این یکی از جذابیت‌های نوآورانه‌اش است.

۴- «پیش از نیمه‌شب» (ریچارد لینکلیتر): این یکی را که خودتان حتما می‌بینید و نیازی به توصیه و پیشنهاد نیست.


● پیشنهادهای کتابی

۱- «درخت ارغوان» (پرویز دوایی): سرآمد نوشته‌های استاد دوست‌داشتنی و نازنین.

۲- «فیلمی کوتاه درباره دیگران» (محسن آزرم): گفت‌وگویی خواندنی و شیرین و پر از نکته با ژان‌کلود کریر.

۳- «بودن با دوربین» (حبیبه جعفریان): کتابی خاطره‌انگیز درباره دوست هنرمند از دست‌رفته، کاوه گلستان. کسی که فقط شبیه خودش بود، در خیلی زمینه‌ها پیشگام بود، جسور و بلندنظر بود. بی‌قرار و مبتکر بود... و مهم‌تر از همه اینکه حسود نبود.


● پیشنهاد تئاتری

۱- ترانه‌های قدیمی (محمد رحمانیان) در تالار شمس: چند لیوان نوستالژی با شربت موسیقی؛ به‌اندازه و گوارا. با بازی‌های دلنشین.

هوشنگ گلمکانی