جوجه‌تیغی سریع

اگر قرار باشد سریع‌ترین جوجه تیغی جهان را در یک بازی انحصاری iOS قرار دهید، چه سبکی را برمی‌گزینید؟ درست است، سبک Jumping! بعد از این‌که بازی به موفقیت رسید و منتقدان هم از آن خوششان آمد، آن وقت می‌توانید سراغ یک بازی رانر اکشن هم بیایید.

عنوان: Sonic Dash پلتفرم: iOS، اندروید ناشر: سگا سازنده: سگا سبک: اکشن امتیاز: ۸

اگر قرار باشد سریع‌ترین جوجه تیغی جهان را در یک بازی انحصاری iOS قرار دهید، چه سبکی را برمی‌گزینید؟ درست است، سبک Jumping! بعد از این‌که بازی به موفقیت رسید و منتقدان هم از آن خوششان آمد، آن وقت می‌توانید سراغ یک بازی رانر اکشن هم بیایید.



بعد از مدت‌ها انتظار سرانجام سونیک با Sonic Dash پا به ژانری گذاشته که ذاتا برای آن متولد شده است. اگر سونیک جامپ از دودِل جامپ الگو گرفته بود، شکی نیست که سونیک دَش هم از تمپل ران الگوبرداری کرده است. در نتیجه به‌اقتضای سبک بازی ما شاهد هستیم که تقریبا تمام آن فضاهای نسخه‌های قبلی سونیک در اینجا کنار هم قرار گرفته است و به طور تصادفی بخش‌هایی از مسیر را شکل می‌دهد. کنترل‌های بازی بسیار ساده است. با کشیدن انگشت به صورت افقی به طرفین صفحه، سونیک مسیر حرکت خود را به چپ یا راست تغییر می‌دهد. برای غلت زدن انگشت را به سمت پایین بکشید و اگر می‌خواهید از روی مانعی بپرید، انگشت‌تان را به سمت بالا بکشید. وقتی بالای سر بعضی از دشمنان علامت خاصی ظاهر می‌شود با لمس‌ هرجای صفحه می‌توانید حمله‌‌ معروف سونیک را انجام دهید تا آنها را نابود کند. علاوه بر تمام اینها گاهی در میان زمین و آسمان کنترل‌هایی به شکل QTE نمایش داده می‌شود که درست انجام دادن آنها موجب به سلامت فرود آمدن سونیک خواهد شد. روی کاغذ ترکیب تمام این کنترل‌ها عالی به نظر می‌رسد، اما در عمل همیشه به آن خوبی که انتظار می‌رود کار نمی‌کنند. گاهی اوقات به لطف زاویه‌‌ سینمایی دوربین و گوشه‌هایی که باید دور بزنید یا تپه‌هایی که از آنها بالا بروید دیدن این‌که چه چیزی انتظارتان را می‌کشد آن‌قدر طولانی می‌شود که دیگر تا بخواهید به خود بیایید کار از کار گذشته است. بدتر از همه موانعی است که جلوی دیده شدن موانع بعدی را گرفته است. در اثر برخورد با دشمنان بخشی از حلقه‌های خود را از دست می‌دهید و یک ضربه‌‌ دیگر کافی است تا کارتان تمام شود.
حلقه‌ها، واحد پولی بازی نیز به شمار می‌رود و برای خرید پاورآپ‌ها و آپگریدها باید آنها را خرج کنید. حالا اگر دوست داشته باشید Amy Rose، Tail و Knuckles هم آزاد کنید باید تعداد مشخصی حلقه‌‌ قرمز داشته باشید که کمترین آنها ۳۰ عدد است. ابتدا بازی نسبت به دادن حلقه‌های قرمز دست‌ و دلباز است، اما بعد از این‌که برای بار ششم یا هفتم آن را انجام دهید دیگر بازی به آن راحتی‌ها حلقه قرمز به شما نخواهد داد. از این نقطه به بعد در مسیری قرار می‌گیرید که بازی شما را مجبور به پرداخت پول واقعی برای خرید حلقه‌های قرمزرنگ خواهد کرد. بعد از مردن به شرط داشتن Revive Token می‌توانید مسیر را ادامه دهید، اما برای خرید این توکن‌ها هم به حلقه‌های قرمز نیاز است. Tail یا ادامه‌‌ بازی؟ تصمیم با شماست!