کریمی؛ با انگیزه‌تر از بقیه

بی‌شک یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی در بازی با کره جنوبی، علی کریمی است؛ بازیکنی که در ۱۲ سال گذشته هشت بار مقابل این تیم شرقی بازی کرده و حتی در یک بازی با زدن سه گل به آنها …

بی‌شک یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی در بازی با کره جنوبی، علی کریمی است؛ بازیکنی که در ۱۲ سال گذشته هشت بار مقابل این تیم شرقی بازی کرده و حتی در یک بازی با زدن سه گل به آنها هت‌تریک کرده است. آن بازی را نه کره‌ای‌ها فراموش می‌کنند و نه علی کریمی. تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴، در یک بازی پرگل و مهیج، با نتیجه چهار بر سه کره جنوبی را برد که سه گل آن را علی کریمی زد.
کریمی هرچند الان در فرم هشت سال پیش خود قرار ندارد، اما به لحاظ این‌که طی یک ماه گذشته از ترکیب پرسپولیس کنار گذاشته شده، سرشار از انگیزه است؛ نکته‌ای که از نگاه علی پروین، بزرگترین برگ برنده تیم ملی خواهد بود. پروین که از مربیان تاثیرگذار در دوران فوتبال علی کریمی به شمار می‌رود، در آستانه بازی با کره‌جنوبی با اشاره به توانمندی‌های این بازیکن گفت: خوشحالم که الان علی کریمی تشنه بازی کردن است. نام کریمی ترس بر جان کره‌ای‌ها می‌اندازد و قطعاً در این بازی حساس او که الان با تجربه، پخته و باانگیزه است می‌تواند نقش بسزایی در موفقیت تیم ایفا کند. کریمی لیدری است که اگر روزش باشد توپ را به راحتی به تور دروازه کره‌‌ای‌ها می‌چسباند یا با پاس‌هایش آنها را اسیر می‌کند. من امیدوارم امروز، روز کریمی باشد.
آخرین رویارویی علی کریمی و کره‌جنوبی بازی پایانی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ بود که با تساوی یک ـ یک در سئول خاتمه یافت. در آن بازی تیم ملی تا زمان حضور کریمی در زمین با یک گل از کره جلو بود، اما ۵ دقیقه پس از تعویض این بازیکن توسط افشین قطبی، کره گل مساوی را در دقیقه ۸۰ زد و مانع از راهیابی ایران به جام جهانی شد.


● ایران قرمز می‌پوشد، کره سفید
جلسه هماهنگی دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی برگزار و مقرر شد تیم ملی فوتبال ایران در بازی امروز با پیراهن قرمز به میدان برود. کره‌ای‌ها نیز در این دیدار با پیراهن سفید حضور خواهند یافت. نکته جالب این‌که پیراهن اصلی ایران سفید و پیراهن اول کره جنوبی قرمز است، اما با درخواست مسئولان ایران تیم ملی کشورمان امروز پیراهن قرمز برتن خواهد کرد.