رازهای موفقیت رضا کیانیان

بیشتر مردم دوست دارند بدانند یک چهره موفق چطور فکر می‌کند؟ روزهای عادی‌اش را چطور می‌گذراند؟ با روزمرگی‌هایش چطور کنار می‌آید؟ اصلا چه لباس‌هایی می‌پوشد و چه نوع غذاهایی …

بیشتر مردم دوست دارند بدانند یک چهره موفق چطور فکر می‌کند؟ روزهای عادی‌اش را چطور می‌گذراند؟ با روزمرگی‌هایش چطور کنار می‌آید؟ اصلا چه لباس‌هایی می‌پوشد و چه نوع غذاهایی را دوست دارد؟ خلاصه اینکه دلشان می‌خواهد به زندگی آدم‌های موفق سرک بکشند و سر در بیاورند چه رازهایی در موفقیت آنها وجود دارد. بالاخره هر کسی برای رسیدن به موفقیت از یک نردبانی بالا رفته است و پیدا کردن این نردبان آرزوی همه کسانی است که از پایین نگاهش می‌کنند.
موفق بودن و چهره شدن مصداق‌های مختلفی دارد. هر عرصه‌ای چهره‌های موفق خودش را دارد؛ از میدان‌های ورزشی بگیرید تا پشت پرده‌های سیاسی. اما پای شهرت و موفقیت که به میان می‌آید چهره‌های سینمایی حرف اول را می‌زنند و گوش‌های آدم‌های کنجکاو برای کشف رازهایشان تیزتر می‌شود. بیشتر آنها خودشان را آدم‌های معمولی می‌دانند و می‌گویند چیز عجیب و غریبی در زندگی‌شان وجود ندارد ولی برای کسانی که ردپای آنها را تا رسیدن به موفقیت دنبال می‌کنند هر نکته کوچکی می‌تواند یک راز بزرگ باشد.
عادت پاپاراتزی‌ها این است که بااجازه و بی‌اجازه به زندگی آدم‌های معروف سرک بکشند و در همه کارها‌یشان فضولی کنند تا حس‌کنجکاوی طرفداران‌ آنها را ارضا کنند و خلاصه این کار و کاسبی‌شان است. ولی ما نه فضولیم نه پاپاراتزی! یعنی قرار نیست با سرک کشیدن‌های وقت و بی‌وقت و اغراق و مبالغه پا به حریم خصوصی زندگی چهره‌های موفق بگذاریم و آب و تاب حرف‌های تکراری را زیاد کنیم.
این دقیقا یک عملیات اکتشافی است؛ درست شبیه کشف گنج از اعماق یک معدن بزرگ! اگر بازیگری مثل رضا کیانیان توانسته و می‌تواند سال‌های متوالی در نقش‌های مختلف بدرخشد و از مرد افغانی «روبان قرمز» و دکتر خوش‌گذران «خانه‌ای روی آب» تا کاراکتر اهل دل «یه حبه قند» به هر نقشی که وارد می‌شود بیننده را قانع کند که دقیقا برای همین نقش خاص ساخته شده پس تجربه‌هایش و راه و رسم زندگی‌اش حتما گنج بزرگی است که به کشف کردنش می‌ارزد.
اصولا چهره‌ها، آدم‌های شلوغی هستند که وقت سرخاراندن ندارند و همیشه مشغول کارند. یعنی اگر جز این باشد که دیگر باید به موفقیت‌شان شک کرد. رضا کیانیان هم از آدم‌های موفقی است که یک سر دارد و هزار سودا! حتی اگر سر صحنه فیلمی نباشد یا مشغول نوشتن کتاب است یا عکاسی یا اصلا دنبال یک تجربه تازه. رضا کیانیان را نمی‌شود در هیچ قالبی محصور کرد یا در موقعیتی تکراری دید. در نردبان موفقیت این بازیگر همیشه پله تازه‌ای برای بالا رفتن هست و مشغله‌های موفقیت اجازه نمی‌دهد حتی به این سادگی‌ها بکشانیمش پای هر مصاحبه و سؤال و جواب‌های ژورنالیستی.
و اما حرف آخر اینکه خردادی‌ها آدم‌هایی شاداب‌، با طراوت‌، پرتحرک‌، سرزنده‌ و خلاق‌ هستند و رضا کیانیان یک خردادی تمام عیار است؛ هرچند که روزهای پایانی خرداد و در آستانه تیر متولد شده است. فرصت را غنیمت می‌شماریم و تولدش را تبریک می‌گوییم و آرزو می‌کنیم سالیان سال سایه‌اش بر سر سینمای ایران باشد.