این سوپر استار های ترسو

بسیاری از ستاره‌های مشهور دنیای سرگرمی نیز مثل افراد عادی با ترس‌های مرضی دست به گریبان هستند. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت: ● آلفرد هیچکاک تمام علاقه‌مندان …

بسیاری از ستاره‌های مشهور دنیای سرگرمی نیز مثل افراد عادی با ترس‌های مرضی دست به گریبان هستند. در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم داشت:


● آلفرد هیچکاک
تمام علاقه‌مندان سینما با او آشنا هستند. کارگردان انگلیسی بزرگی که بسیاری او را برترین کارگردان تاریخ سینما می‌شناسند. در مورد اخلاق‌های هیچکاک نقل قول‌های بامزه‌ای وجود دارد اما ترس او از تخم‌مرغ شاید جالب‌ترین آنها باشد. هیچکاک خودش گفته :«از تخم‌مرغ می‌ترسم. چیزی بدتر از ترس، تخم‌مرغ باعث می‌شود حالم بهم بخورد، به‌همین دلیل هیچ‌وقت تخم‌مرغ نخوردم.» به این ترس مرضی اووافوبیا می‌گویند.


● اورلاندو بلوم
ستاره فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب که چندی پیش فیلم پرفروش «۳تفنگدار» را روی پرده داشت دچار سوینو فوبیا یا ترس از خوک‌هاست. سر صحنه فیلمبرداری فیلم «قلمرو ملکوت» در یک مزرعه یک خوک از جای خود خارج شد و همه عوامل فیلم شاهد بودند که بلوم یک مرتبه صحنه را رها کرد و وحشت‌زده شروع کرد به دویدن.


● جانی دپ و دانیل رادکلیف
شاید هیچ شباهتی میان جانی دپ، سوپراستار بزرگ سینمایی و دانیل رادکلیف ستاره انگلیسی فیلم‌های هری پاتر وجود نداشته باشد جز اینکه هر دو آنها از دلقک می‌ترسند. جانی دپ گفته همیشه به‌نظر تاریکی مهیبی زیر پوسته خوش آب و رنگ آنها وجود دارد. انگار واقعا خود شیطان هستند!


● متیو مک کانهی
فوبیای این هنرپیشه خوش‌تیپ و محبوب نسبتا رایج است. او از مکان‌های بسته و زیر زمین می‌ترسد. مثلا خودش گفته از رفتن به داخل تونل‌های زیرزمینی به‌شدت وحشت دارد.


● اوما ترمن
این ستاره مشهور هم مثل مک‌کانهی از مکان‌های تنگ و کوچک وحشت دارد. ترسی که به آن کلاستروفوبیا می‌گویند. ترمن با وجود این ترس شدید در قسمت دوم فیلم «بیل را بکش» در چند نمای مختلف داخل یک تابوت خوابید. خودش آن لحظات را بسیار زجرآور توصیف کرده است.


● بیلی باب تورنتون
این بازیگر مشهور ترس بسیار عجیبی دارد. او از انواع عتیقه می‌ترسد بابت همین وحشت از ورود به اتاق‌هایی که در آن اثاثیه و لوازمی مربوط به قبل از دهه ۱۹۵۰ وجود داشته باشد، خودداری می‌کند؛ در ضمن او از رنگ‌های بولد هم می‌ترسد.


● دیوید بکام
ستاره بزرگ فوتبال انگلستان جدا از اخلاق‌های جالب و گاهی عجیبش یک ترس مرضی هم دارد. او از حضور پرندگان در زمین فوتبال می‌ترسد. وحشت او از این است که پرندگان ناگهان به او حمله کنند. نام این بیماری اورنیتوفوبیاست.


● علی کریمی
معروف‌تر از آن است که نیازی به معرفی داشته باشد. این فوتبالیست مطرح و پرطرفدار دچار ایرو فوبیاست یعنی اینکه از پرواز می‌ترسد و با وحشت سوار هواپیما می‌شود. نکته جالب اینکه چند سال پیش یک فصل برای شرکت در تمام بازی‌ها با اتومبیل خودش را به تیم می‌رساند.


● اپرا وینفری
ثروتمندترین زن جهان ترس غریبی از آدامس دارد. اپرا گفته وقتی بچه بوده مادربزرگش آدامس‌های جویده شده را جایی جمع می‌کرده و او با دیدن این آدامس‌های جویده حالش به‌هم می‌خورده. یک‌بار که مهمان به خانه آنها آمده و آدامسش را داخل بشقاب گذاشته اپرا بشقاب را به‌طور کامل بیرون انداخته بود.


● وودی آلن
این کارگردان مشهور و بسیار پرطرفدار کلکسیون انواع ترس‌های مرضی است. او از گوزن، سگ، اتاق‌های کوچک، بچه، جمعیت و شلوغی، رنگ‌های روشن، حشرات، نور خورشید، ارتفاع و سرطان می‌ترسد. خودش گفته او از همه چیز می‌ترسد جز منهتن (محله معروفی در شهر نیویورک)!