بهرام رادان را میتوان در زمره بازیگران موفق دهه ۸۰ دسته بندی کرد. او که هم اکنون یکی ازمهرههای مهم بازیگری به حساب میآید با فیلم “شورعشق” به عنوان چهره جوان وچشم آبی پا به عرصه …
بهرام رادان را میتوان در زمره بازیگران موفق دهه ۸۰ دسته بندی کرد. او که هم اکنون یکی ازمهرههای مهم بازیگری به حساب میآید با فیلم “شورعشق” به عنوان چهره جوان وچشم آبی پا به عرصه بازیگری گذاشت و سینمای محبوب اوایل دهه هشتاد او را به سمت فیلمهای دختر و پسری برد تا جایی که درکارنامه هنری اش به فیلمهایی مانند،”آواز قو” ، “آبی”، “ساقی” و.... رسید. در این میان پوران درخشنده با انتخاب او به عنوان جوان اول فیلم” شمعی درباد” دریچه تازه ای از بازیگری را به روی او گشود و رادان با دریافت سیمرغ بلورین وارد مرحله ای تازه از بازیگری شد. او پس از دریافت سیمرغ سعی کرد با انتخابهای درست از زیر سایه چهره اش بیرون بیاید. بازی در فیلمهایی مانند “گیلانه” و “رستگاری در هشت و بیست دقیقه” را میتوان تحت تاثیر دریافت جایزه ارزیابی کرد. رادان در سالهای بعد تا اواسط دهه هشتاد به ایفای نقشهای مختلف پرداخت اما بازتاب نقشهایش آنقدر تاثیر گذار نبود که بتواند برگ جدیدی بر کارنامه بازیگری اش باشد. در این میان اعتماد مهرجویی به او برای ایفای نقش علی بلورچی در فیلم “سنتوری” یک بار دیگر باعث درخشش او شد. رادان در ایفای نقش جوان معتاد بسیار موفق بود و به مدد هدایت درست مهرجویی توانست نقش جدیدی از جوان گرفتار اعتیاد را ترسیم کند. او با دریافت دوباره سیمرغ بلورین برای فیلم “سنتوری” به مرحله جدیدی از بازیگری اش رسید و بعد از این فیلم همه تلاشش را کرد تا بتواند این موفقیت را حفظ کند اما انتخابهای بعدی او نتوانست محبوبیت قبلی را برایش به ارمغان بیاورد. رادان در جشنواره بیست و نهم فجر نتوانست انتظارات را در دو فیلم “ راه آبی ابریشم “ و” یکی از ما دو نفر” برآورده کند و در جشنواره سی ام هم بازی نه چندان ماندگاری را از خود در پل چوبی نشان داد تا شاید ورود عجیبش به جرگه خوانندگان با توجه به افت کیفی نقش آفرینیهای سه سال اخیرش جلوه ای منطقی پیدا کند و درحال حاضر هنوزهم “سنتوری” نقطه عطف بازیگری کارنامه او به حساب میآید.
نویسنده : سیده محیا مطلب پور
نظر شما چیست؟
لیست نظرات
نظری ثبت نشده است