مائده طهماسبی و نرگس محمدی از عید می گویند

● مائده طهماسبی: هر کدام ما کنار مادر خودش از عید نوروز خیلی خوشم نمی‌آید. راستش از بچگی این حس را داشتم. از آن بایدها و نبایدها و لباس‌های نویی که به زور تن‌مان می‌کردند و تنگ …

● مائده طهماسبی: هر کدام ما کنار مادر خودش
از عید نوروز خیلی خوشم نمی‌آید. راستش از بچگی این حس را داشتم. از آن بایدها و نبایدها و لباس‌های نویی که به زور تن‌مان می‌کردند و تنگ بود و نمی‌شد راحت در آن‌ها حرکت داشت، بدم می‌آمد. به‌نظرم تنها قسمت خوبش عیدی گرفتن و تخم‌مرغ بازی کردن بود. من اصولا مراسم خیلی رسمی دوست ندارم به دلیل این‌که ذاتا آدم پر هیجانی هستم. یک روز دوستی به من گفت: وقتی تو در ۵۰ سالگی اینقدر هیجان داری در دوران کودکی چطور بودی؟ گفتم: من وقتی بچه بودم یکسر روی درخت بودم و تنها تفاوتم با آن روزها این شده که حالا دیگر روی درخت نمی‌روم. با وجودی که عاشق سفرم اما هیچ وقت دوست ندارم در تعطیلات نوروز سفر کنم و در این ۱۴ سالی که ایران هستیم، هیچ وقت به سفر نوروزی نرفته‌ایم. مادر فرهاد دوست ندارد در این ایام از خانه بیرون برود و مادر من هم همین‌طور است به همین دلیل، من تا جایی که بتوانم عید در تهران می‌مانم. ما معمولا سر سفره هفت‌سین کنار هم نیستیم. یعنی من در منزل مادرم هستم و فرهاد کنار مادرش.


● نرگس محمدی: همه درگیر ستایش شدند
بعد از سریال ستایش به شهرهای مختلف ایران دعوت شدم و این سفرها همچنان ادامه دارند اما چیزی که طی این سفرها برایم خیلی شیرین بود، این بود که می‌دیدم در آنجا بچه‌های کوچک کنارم می‌آیند و در مورد بچه‌هایم از من سوال می‌کنند که کجا هستند و چه کار می‌کنند و نگران این هستند که بچه‌ها را از من می‌گیرند یا نه؟ وقتی این چیزها را می‌دیدم اولش ناراحت می‌شدم از این‌که چرا این سریال اینقدر بچه‌های کوچک را درگیر خودش کرده است البته در کنارش از این‌که می‌دیدم چقدر همه این کار را دوست دارند، خوشحال می‌شدم اما اتفاقی که برای خودم افتاده و تا قبل از این تصور نمی‌کردم اینقدر از آن بترسم، این است که از حالا به بعد مرتب نگران این هستم که نکند کاری را انجام دهم که مردم دوست نداشته باشند. به همین دلیل انتخاب کردن برایم مشکل‌تر از زمانی شده که هنوز این کار را انجام نداده بودم.