هنر ایرانی در خدمت «بی ام و»

نادر فقیه‌زاده طراح ۳۴ ساله ایرانی‌الاصل شرکت ب‌ام‌و آلمان است که به جرات می‌توان او را در زمره بهترین طراحان ب‌ام‌و قرار داد. او ۲۵ سال پیش به همراه خانواده و به دلیل موقعیت …

نادر فقیه‌زاده طراح ۳۴ ساله ایرانی‌الاصل شرکت ب‌ام‌و آلمان است که به جرات می‌توان او را در زمره بهترین طراحان ب‌ام‌و قرار داد. او ۲۵ سال پیش به همراه خانواده و به دلیل موقعیت شغلی پدرش در کنسولگری ایران در فرانکفورت به این کشور نقل مکان کرد.
دوران ابتدایی تا دیپلم را در آلمان گذراند و در دوران تحصیل، استعدادش را در فعالیت هنری کشف کرد و علاقه‌اش به خودرو نیز مزید بر علت شد تا او دانشگاه معتبر Pforzheim آلمان را برگزیند و به عنوان یکی از ۵ دانشجوی خو‌ش‌شانس در رشته طراحی حمل و نقل این دانشگاه، تحصیل خود را آغاز کند.
او دوره طراحی صنعتی را سال ۱۳۷۵ در کمپانی مرسدس بنز گذراند و ۲ سال بعد ، پس از ارائه پروژه‌ای برای ترم چهارمش توسط مسوولان ب‌ام‌و، دعوت به کار شد. طراح وقت ب‌ام‌و، کریس بنگل معروف و بزرگ‌ترین طراح تاریخ ب‌ام‌و کسی بود که نادر فقیه‌زاده را مستقیما به تیم طراحی ب‌ام‌و برد.
نادر همچنین علاوه بر ب‌ام‌و از پورشه نیز پیشنهاد همکاری دریافت کرده بود که نپذیرفت. فعالیت رسمی نادر فقیه‌زاده از سال ۱۳۷۸ و در بخش طراحی بدنه به عنوان یک عضو معمولی با گروه ب‌ام‌و آغاز شد و سرانجام وارد پروژه بزرگ طراحی داخلی نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ شد.
نادر با ترکیب محیط لوکس و امکانات بالا قصد داشت از سری ۷ طرحی منحصربه‌فرد بسازد که همین‌گونه هم شد و طرح او با استقبال بسیاری از سوی طرفداران ب‌ام‌و مواجه شد. پروژه بعدی نادر فقیه‌زاده که آزمونی بزرگ برای او نیز به حساب می‌آمد طراحی خارجی نسل جدید سری ۶ بود.
نادر معتقد بود سری ۶ باید بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین کوپه کانورتبل جهان باشد لذا تفکر شکاف موج آب را پیش گرفت و براساس این دریافت ذهنی، طرحی بی‌بدیل از سری ۶ نسل جدید را رقم زد که به‌زعم کارشناسان و مردم، تداعی‌گر دوران اوج طراحی‌های ب‌ام‌و است.

امیرحسین برخورداری