مهران مدیری چهره هنری سال ۹۰

درست است که آبگوشت غذای ملی ماست اما خیلی‌ها هستند که آبگوشت دوست ندارند ولی من تا به حال کسی را ندیده‌ام که چلوکباب کوبیده دوست نداشته و شناسنامه ایرانی داشته باشد. چلوکباب …

درست است که آبگوشت غذای ملی ماست اما خیلی‌ها هستند که آبگوشت دوست ندارند ولی من تا به حال کسی را ندیده‌ام که چلوکباب کوبیده دوست نداشته و شناسنامه ایرانی داشته باشد. چلوکباب کوبیده به قدری محبوب است که حتی گیاهخواران هم کباب کوبیده گیاهی درست کرده‌اند. مهران مدیری در ایران حکم چلوکباب کوبیده زعفرانی را دارد.
سال‌هاست که جماعت سینماگر و مسئولان و... از مردم خواهش و تمنا می‌‌کنند که CD و DVD‌های مجاز را کپی نکنند. آن‌ها خواهش می‌کنند و مردم هم کار خودشان را انجام می‌دهند و کپی می‌کنند. وزیر و وکیل و مجری صدا و سیما و... خواهش می‌کنند که مردم کمتر آب و برق مصرف کنند اما مردم آب و برق مصرف می‌کنند؛ در همین تهران مردم دارند از شدت آلودگی هوا خفه می‌شوند، همه تقاضا می‌کنند که از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید اما همه از اتومبیل شخصی‌شان استفاده می‌کنند و اساسا به‌خودشان هم رحم نمی‌کنند. برای هر کدام از خواهش‌هایی که گفتم کلی هزینه می‌شود، بیلبورد، تراکت، تیزر تلویزیونی، تیزر رادیویی، اس‌ام‌اس، سریال و... تهیه می‌شود و کلی پول هزینه می‌کنند اما اثر چندانی ندارد ولی مهران مدیری جلوی دوربین می‌نشیند و می‌گوید: «جان من قهوه‌ تلخ را کپی نکنید.» و مردم به حرفش گوش می‌دهند، همه او را دوست دارند؛ او چلوکباب کوبیده معمولی هم نیست، چلوکباب کوبیده زعفرانی است.
در سال ۹۰ تمام مشکلات مملکت را مهران مدیری حل خواهد کرد و احتمالا مشکلات جهان عرب را هم با یک خواهش حل می‌کند. بعید نیست که غربی‌ها هم از راه‌حل‌های مدیری برای حل مشکلات‌شان استفاده کنند، جهان تشنه مدیری است.
در سال ۹۰ هم مثل همیشه در مملکت همه تلاش می‌کنند و خودشان را به در و دیوار می‌زنند تا موقعیت‌شان را تثبیت کنند اما مهران مدیری همچنان آرام است و توی دوربین نگاه می‌کند و جایگاهش هم معلوم و محکم است به همین دلیل در سال ۹۰ هم خیلی از اهالی سیاست به او حسادت می‌کنند.
در سال ۹۰ هم مهران مدیری در خانه‌ها از پدر خانواده بیشتر دیده می‌شود چون پدرها ۲شیفت کار می‌کنند و در شبانه‌روز بچه‌ها یکی، دو ساعت پدرشان را می‌بینند اما DVD‌های مهران مدیری را بچه‌ها روزی ۲بار تماشا می‌کنند.
توصیه: در سال ۹۰ هم همچنان «قهوه تلخ» را کپی نکنید تا خنده‌های‌تان به قول حاج‌آقا قرائتی «خنده حلال» باشد.
چه کسی او را نمی‌شناسد؟ همان مردی که لبخند روی لب‌ها می‌کارد، می‌خنداند و به قهقهه وا می‌دارد، ولی خودش یک لبخند خشک و خالی هم نمی‌زند. مهران مدیری، به انتخاب ایده‌آل، مهم‌ترین چهره سال ۸۹ بود. «قهوه تلخ»اش مثل بقیه کارهایش، با سر و صدا توزیع شد، خنداند و خیلی‌ها را درگیر خودش کرد. مهران مدیری همان کسی است که امسال توانست با خواهش از مردم، ‌تا حد خیلی زیادی سایه شوم کپی کردن را از سر آثار فرهنگی کم کند. او همان کسی است که خیلی کم پیش می‌آید، عکسش را‌به هر کسی نشان دهید او را نشناسند. چهره سال ۸۹، مهران مدیری بود. به دلیل تمام موفقیت‌ها، حاشیه‌ها، حرف و حدیث‌ها و حتی ناکامی‌های آخر سال؛ مرد خنداندن‌های معنادار. مرد روزهای کشدار. چه کسی چهره سال ایده‌آل را نمی‌شناسد؟

منبع : زندگی ایده آل