پسر محبوب کاتولونیا

۱) طرفداران فوتبال مطمئنا آندرس اینیستا را می‌شناسند. بازیکن تکنیکی بارسلونا که گل قهرمانی اسپانیا در جام جهانی را به ثمر رساند. او متولد ۱۱ مه ۱۹۸۴ است و فوتبالش را از آکادمی …

۱) طرفداران فوتبال مطمئنا آندرس اینیستا را می‌شناسند. بازیکن تکنیکی بارسلونا که گل قهرمانی اسپانیا در جام جهانی را به ثمر رساند. او متولد ۱۱ مه ۱۹۸۴ است و فوتبالش را از آکادمی فوتبال بارسلونا به نام لاماسیا شروع کرد. او که در ۱۲ سالگی برای تیم نوجوانان آلباسته بازی می‌کرد مورد توجه استعدادیا‌ب‌های باشگاهای مختلف قرار گرفت اما از آنجایی که والدین او با انریکه اوریزولا مربی تیم جوانان بارسلونا آشنا بودند بعد از مشورت با او تصمیم گرفتند تا پسرشان را به آکادمی فوتبال بارسلونا بفرستند.
۲) در سال ۱۹۹۹ اینیستا کاپیتان تیم زیر ۱۵ سال بارسلونا در تورنمت نایک بود و با گل او بارسلونا توانست قهرمان این تورنمنت شود اما برای آندره هنوز زمان خوشحالی اصلی فرا نرسیده بود چرا که او کاپ قهرمانی را از یکی از اسطوره‌هایش یعنی جوزپ گواردیولا که در آن زمان کاپیتان بارسا بود دریافت کرد. علاقه اینیستا به گواردیولا به حدی بود که او عکس سرمربی باشگاهی‌اش را بالای تختش نصب کرده بود. گواردیولا بعد از دادن کاپ قهرمانی عکسی امضا شده را به اینیستا داد که روی آن عبارت تقدیم به بهترین بازیکنی که تا امروز دیده‌ام، دیده می‌شد.
۳) اولین پست اینیستا در فوتبال هافبک دفاعی بود اما قدرت کنترل بالایش و تسلطی که روی توپ داشت باعث شد که او تبدیل به هافبک تهاجمی شود.
۴) لوئیز ونگال هلندی که سرمربی بارسلونا در اوایل دهه ۲۰۰۰ بود برای اولین بار در ۲۹ اکتبر ۲۰۰۲ و در بازی تیمش مقابل بروژ در لیگ قهرمانان به هافبک جوانش بازی داد.
۵) عملکرد او در بازی‌های اولش آنقدر قابل قبول بود که تعدادی از رسانه‌های اسپانیایی به مربیان بارسا توصیه کردند که اینسیتای جوان را جایگزین خوان رومان ریکلمه آرژانتینی در ترکیب آبی‌اناری‌پوشان کنند.
۶) اینیستا در فصل ۲۰۰۳، ۱۱بار برای تیمش به میدان رفت و اکثرا جای رونالدینیو که بازیکن محبوب طرفداران بارسلونا بود، وارد زمین می‌شد. او در این ۱۱ بازی توانست یک گل برای تیمش بزند آن هم در سالی که بارسا بعد از والنسیا در لالیگا دوم شد.
۷) سبک بازی اینیستا در کنار فروتنی و تواضع او باعث شد که القاب زیادی نظیر جادوگر، مغز بارسا و دن آندره به او داده شود.
۸) وین رونی مهاجم گلزن تیم منچستر یونایتد و تیم ملی انگلیس عقیده دارد که اینیستا بهترین فوتبالیست دنیاست.
۹) ایناکی سائز مربی تیم جوانان اسپانیا نظر جالبی در مورد اینیستا دارد: «شما به او فوتبال یاد نمی‌دهید بلکه اوست که به شما یاد می‌دهد.»