گشتی در دنیای کالین فارل

▪ زندگی در لحظه‌های جاری و دیگر هیچ ۱) کالین فارل، بازیگر ایرلندی‌الاصل‌ هالیوود متولد ۳۱ می ۱۹۷۶ است. این بازیگر خوش‌چهره یک نکته منفی دارد؛ او مثل علی پروین و کارلوس کی‌روش …

▪ زندگی در لحظه‌های جاری و دیگر هیچ
۱) کالین فارل، بازیگر ایرلندی‌الاصل‌ هالیوود متولد ۳۱ می ۱۹۷۶ است. این بازیگر خوش‌چهره یک نکته منفی دارد؛ او مثل علی پروین و کارلوس کی‌روش از مسافرت با هواپیما واهمه دارد. در عوض او می‌تواند انگلیسی، فرانسه و آلمانی را مثل بلبل صحبت کند.
۲) کتاب مورد علاقه او «وقتی نیچه گریه کرد» نام دارد.
۳) در سال ۲۰۰۶ کالین که قرار بود در نقش اصلی فیلمی در مورد باب دیلان بازی کند در آخرین لحظات جای خودش را به هیت لجر داد. هنوز هیچ کس دلیل این قضیه را نمی‌داند فقط گفته می‌شود تاد‌هاینس، کارگردان آن پروژه در آخرین لحظات نظرش را عوض کرده است.
۴) کالین فارل از دیدن فیلم‌هایش متنفر است چرا که عقیده دارد دیدن فیلم‌هایش او را عصبانی می‌کند.
۵) بازی فارل در فیلم «الکساندر بزرگ» با نقدهای متفاوتی مواجه شد چرا که لهجه غلیظ ایرلندی و مدل موهای او چندان با شخصیتی که بازی می‌کرد، همخوانی نداشت.
۶) کالین در دوران بچگی علاقه زیادی داشت که مثل پدرش فوتبالیست شود اما سرنوشت برای او طور دیگری رقم خورد.
۷) به گفته بازیگران فیلم «باجه تلفن» کالین در جریان فیلمبرداری این فیلم روزانه شش بسته سیگار می‌کشید.
۸) اسطوره کالین فارل، آل‌پاچینو است که عقیده دارد فارل بهترین بازیگر نسل خودش است. البته فارل عاشق بازی استیو مک کوئین، مارلون براندو، پل نیومن و کلینت ایستوود هم هست.
۹) کالین فارل علاقه‌ای به برنامه‌ریزی برای کارش ندارد و اهل عجله نیست چرا که عقیده دارد با این کار زندگی آدم نابود می‌شود.
۱۰) کلودین، خواهر کالین دستیار و مشاور برادرش هم محسوب می‌شود. او البته یک برادر و یک خواهر دیگر هم دارد.
۱۱) از نظر کالین فارل؛ عشق یک اتفاق زیباست ولی مسوولیت زیادی با خودش می‌آورد. عاشق شدن در هر سنی حادثه خوشایندی است البته اگر آدم مناسب خودتان را پیدا کرده باشید. او عاشق واقعی را با تولد پسرش شناخت و معتقد است هیچ چیز بین آنها جدایی نخواهد انداخت.
۱۲) به دنیا آمدن پسر فارل نگاه او را به زندگی تغییر داد. او از لحظه‌های جاری و حال زندگی‌اش لذت می‌برد و حتی علاقه‌ای به عمر طولانی نداشت. دو خواهر، مادر، برادر، دوستان و حتی کارش انگیزه قوی برای ماندن نبودند اما « از زمان به دنیا آمدن پسرم دلم می‌خواهد سال‌های زیادی زندگی کنم تا شاهد بزرگ شدنش باشم، حمایتش کنم و بهترین دوستش بشوم چون او بزرگ‌ترین دارایی من است.»
۱۳) کالین فارل هیچ وقت علاقه‌ای به باشگاه رفتن نداشت. به جای وقت گذراندن در بیرون از خانه، ترجیح می‌داد تمرین کند.
۱۴) ایرلندی بودن بخش جدایی‌ناپذیر وجود کالین است که به گفته خودش همیشه و در هر عمل و تصمیم همراهش است. « من در درونم یک ایرلندی واقعی هستم که همیشه یک اسلحه با خودم دارد و با آدم‌ها به گونه‌ای برخورد می‌کنم که حدس می‌زنم با من رفتار خواهند کرد و البته همیشه لبخندی بر لب دارم.»
۱۵) از نظر بعضی‌ها، خصوصیات اخلاقی کارلین به یک یاغی و شورشی شبیه است ولی خودش چنین نظری ندارد. «من یک شورشی نیستم ولی از فرصت‌هایم استفاده می‌کنم. یعنی آن جوری که دلم می‌خواهد زندگی می‌کنم که شاید با اصول و قواعد اجتماعی هماهنگی نداشته باشد.»
۱۶) و فراموش نکنید که کالین فارل، آدم احساساتی است. آدمی که به برگ‌های پاییز، آفتاب تابستان و غذاهای فصلی دل می‌بندد و وقتی نیستند دلش برای آنها تنگ می‌شود؛ چه برسد به آدم‌هایی که با او هم‌نشین می‌شوند.
۱۷) سیگاری بودن، آن هم به میزان زیاد را باید به لیست خصلت‌های منفی کالین اضافه کرد. او رکورد تا روزی ۱۲۰ نخ سیگار را دارد.
۱۸) کالین پایبند اصول ساده‌ای در زندگی خودش است. او اعتقادی به نقش بازی کردن خارج از دنیای سینما و بازیگری ندارد. «ایفای نقش آدمی خوب و موجه برای دو ساعت، از شما آدم خوب‌تر و دوست‌داشتنی‌تری در ساعت‌ها و روزهای بعد نمی‌سازد؛ پس بهتر است خودتان باشید.»
۱۹) در سال ۲۰۰۳ مجله مردم، او را به عنوان یکی از ۵۰ مرد خوش‌تیپ جهان انتخاب کرد.