عشق ماشین و موتور

۱) جرمی آیرونز متولد ۱۹ سپتامبر ۱۹۴۸بعد از گذراندن دوره بازیگری در مدرسه تئاتر بریستول الد ویک از سال ۱۹۶۹ در تئاترهای لندن شروع به کار کرد. او علاقه زیادی به ماشین و موتورسیلکت …

۱) جرمی آیرونز متولد ۱۹ سپتامبر ۱۹۴۸بعد از گذراندن دوره بازیگری در مدرسه تئاتر بریستول الد ویک از سال ۱۹۶۹ در تئاترهای لندن شروع به کار کرد. او علاقه زیادی به ماشین و موتورسیلکت دارد. در پارکینگ خانه او یک آئودی، یک هوندا و یک فولکس واگن پارک شده است. این ماشین‌ها جدا از موتور سیکلت مدل دوکاتی و دوچرخه کورسی بی‌ام و اوست. او آنقدر به موتورسیکلتش علاقه دارد که آن را فراری
با دو چرخ می‌داند.
۲) او جزو طرفداران تیم فوتبال پورتسموث انگلیس محسوب می‌شود.
۳) در سال ۱۹۹۱ و در جریان یکی از جشن‌های سینمایی آیرونز روبان قرمزی را به دستش بست تا مخالفت خود با شیوع بیماری ایدز را نشان دهد. آیرونز اولین چهره معروفی بود که چنین کاری را انجام داد.
۴) او قبل از ورود به دنیای بازیگری در بخش خدمات اجتماعی فعالیت می‌کرد.
۵) یکی از افتخارات زندگی آیرونز ملاقات با افراد معروفی مثل ملکه الیزابت و التون جان بوده است.
۶) او در سال ۲۰۰۰ عضو هیات داوران جشنواره کن بود.
۷) جرمی آیرونز دو بار در نقش شخصیت‌هایی بازی کرده که اسم و فامیل‌شان یکی بوده است. او در لولیتا بازیگر نقش هامبرت هامبرت بود و در فیلم و حالا خانم‌ها و آقایان نقش والنتین را بر عهده داشت.
۸) او حضور فعالی در عرصه سیاست منطقه کانتی کرک ایرلند دارد به خصوص در آیرونز که در آنجا صاحب یک قصر است.
۹) در سال ۱۹۹۵آیرونز به خاطر آنکه با موتورش سرعتی بیش از ۹۷ مایل در ساعت داشت،
۲۲۵ دلار جریمه شد و گواهینامه‌اش سه ماه در اختیار پلیس قرار گرفت.
۱۰) آیرونز علاقه ویژه‌ای به اسکی، باغبانی و هر چیزی که به طبیعت مربوط باشد، دارد. او به خاطر مهارت بی‌نظیرش در اسب سواری زبانزد عام و خاص است.
۱۱) آیرونز به کارش علاقه ویژه‌ای دارد. او هیچ‌وقت از بازیش راضی نمی‌شود چرا که عقیده دارد در این صورت به مشکل خواهد خورد.
۱۲) او در مورد زمان نظر جالبی دارد:«همه ما ماشین زمان خودمان را داریم. بعضی از آنها ما را به گذشته برمی‌گردانند که اسم‌شان حافظه است. آنهایی که ما را به جلو هدایت می‌کنند، رویا نام دارند.»
۱۳) آیرونز در مورد شغلش می‌گوید:«اکثر اوقات بازیگران مثل بچه‌ها رفتار می‌کنند در حالی‌که من دوست دارم بزرگ شوم.» ضمنا او به کار سخت هم عقیده ندارد و می‌گوید اگر کاری سخت بود، باید آن را رها کرد تا خود کار سراغ فرد بیاید. او در جایی دیگر گفته بدترین نکته در مورد کارش این است که همیشه از او می‌خواهند چیزهایی را انجام دهد که قبل از آن بارها انجام داده است.
۱۴) به عقیده او سیگاری‌ها مثل افراد ناتوان نیاز به مراقبت دارند.
۱۵) او انگشتری در دست دارد که نام پدرش- پل دوگان آیرونز – به‌صورت اختصاری روی آن حک شده است.
۱۶) آیرونز که در ۱۵ سالگی شاهد جدایی پدر مادرش بوده، دوست دارد روزی فیلمی با موضوع اهمیت خانواده بسازد. او در یکی از مصاحبه‌هایش به هفت‌سالگی‌اش و حضور در مدرسه شبانه‌روزی اشاره کرده:«آن شب برای اولین بار فهمیدم که چیزی درون قلبم شکسته و از آن به بعد تلاش زیادی کردم تا دوباره حس در خانه بودن را تجربه کنم. شما تا زمانی که بچه نداشته باشی خانه نداری و به نظر من خانه تو را بچه‌هایت می‌سازند.»
۱۷) از نظر او دوربین‌ها چشم‌هایی را دوست دارند که در آن زندگی دیده شود و بتوان داستانی را در آن خواند.
۱۸) آیرونز در یکی از مصاحبه‌هایش در مورد قدرت انتخاب گفته:«به بچه‌هایی که می‌دانند در آینده می‌خواهند چکاره شوند، حسودی می‌کنم. به نظرم انتخاب کردن یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن است با این همه تمام تلاشم را می‌کنم تا به بچه‌هایم بگویم که آنها توانایی انجام دادن هر کاری را دارند.«آیرونز در کودکی علاقه داشت وقتی بزرگ شد دامپزشک شود اما از آنجایی که درس او چندان خوب نبود، آیرونز قید مراقبت از حیوانات را زد.
۱۹) مهم‌ترین انگیزه جرمی آیرونز از بازیگری ریسک است. او دوست دارد این قدرت را داشته باشد که با صورت روی زمین بخورد، البته اگر این کار ارزش سورپرایز شدن او را داشته باشد.
۲۰) او از میان همه فیلم‌هایی که در آن بازی کرده، عاشق دو فیلم لولیتا و ماموریت است.