آنتونف ۷۰-AN هواپیما

آنتونف برای نخستین بار در ۱۹۵۶ وارد صحنه رقابت تولید هواپیماهای حمل‌ونقل نظامی گردید و هواپیمای دو موتوره توربو پراب خود را تولید کرد. این هواپیما برای حمل‌ونقل تانک و چترباز …

آنتونف برای نخستین بار در ۱۹۵۶ وارد صحنه رقابت تولید هواپیماهای حمل‌ونقل نظامی گردید و هواپیمای دو موتوره توربو پراب خود را تولید کرد. این هواپیما برای حمل‌ونقل تانک و چترباز طراحی گردید و برای ارتش روسیه توانائی مشابه به هواپیماهای فرچایلد C۱۱۹ ارائه کرد ولی گنجایش آن از هواپیمای هرکولس C-۱۳۰ آمریکا کمتر بود.
هنوز بیش از یکسال از نخستین پرواز هواپیمائی ۸-AN نگذشته بود که ۱۲-AN با چهار موتور به پرواز درآمد. این هواپیما به‌عنوان یک نمونه ترابری استاندارد برای شوروی سابق مطرح شد.
این هواپیما از ۱۹۵۹ تا قرن ۲۱ به پرواز ادامه داده و تعداد بی‌شماری از آنها در قرن ۲۱ همچنان به پرواز ادامه می‌دهند.
● مشخصات فنی آنتونف ۷۰-AN
▪ پیشرانه: ۴ موتور به توان ۱۴۰۰۰ اسب‌بخار (۱۰۴۴۰ کیلووات) ساخت پراگرس - موتورپیچ ۲۷-D که دو سری ملخ جلوئی موتور دارای A پره و ملخ پشتی دارای ۶ پره ساخته شده از مواد مرکب است. قطر ملخ‌ها ۴۹/۴ متر است.
▪ کارآئی: سرعت بیشینه ۷۳/۰ ماخ، سرعت پیمایشی عادی ۷۵۰ تا ۸۰۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت پیماشی در ارتفاع پائین ۵۵۰ کیلومتر بر ساعت، بیشترین برد با ۳۵ تن بار مفید، ۳۶۰۰ کیلومتر یا ۳۰ تن بار مفید ۵۰۰۰ کیلومتر - سقف پروازی ۱۲۰۰۰ متر.
▪ اوزان
به‌هنگام پرواز ۱۳۰،۰۰۰ کیلوگرم وزن خالی ۶۶،۰۰۰ بیشترین بار مفید ۴۷،۰۰۰ کیلوگرم
▪ اندازه‌ها
طول هواپیما ۵۵/۴۰ متر، فاصله دو سریال ۰۶/۴۴ متر ارتفاع ۲/۱۶ متر به‌هنگام ضرورت ۱۷۰ سر باز را می‌تواند جابه‌جا نماید.