حل مشكل جست و جو در ویندوزXP

تا بحال از جستجوی ویندوز استفاده كرده‌اید. برای جستجو در ویندوزxp گزینه Start>Search را اجرا می‌كنیم. صفحه جستجو باز شده و می‌توان جستجوی دلخواه را انجام داد. می‌توان به دنبال هر فایلی …

تا بحال از جستجوی ویندوز استفاده كرده‌اید. برای جستجو در ویندوزxp گزینه Start>Search را اجرا می‌كنیم. صفحه جستجو باز شده و می‌توان جستجوی دلخواه را انجام داد. می‌توان به دنبال هر فایلی در كامپیوتر جستجو كرد و یا اینكه متن خاصی را در فایل‌های كامپیوتر جست و جو كرد . ولی مشكل كه برنامه جست و جو ویندوز xp دارد این است كه به طور پیش فرض فقط به دنبال فایلهای ثبت شده در ویندوز می‌گردد و فایلهایی كه دارای پسوندهای خاصی هستند را جست و جو نمی‌كند. مثلاً پسوند فایل اگرxyz. باشد ویندوز از جست و جو در آن صرف نظر می‌كند. این وضعیت تا بحال مشكلات زیادی را برای برخی از كاربران به وجود آورده است. به هر حال برای حل این مشكل به روش زیر عمل می‌كنیم.
● روش كار :
وارد برنامه وایشگر ریجستری ویندوز می‌شویم.در منوی شروع برنامه، گزینه اجرا را باز میكنیم. سپس در داخل كادر محاوره ای عبارت RegEdit را تایپ می‌كنیم تا بتوانیم به رجیستری ویندوز دست پیدا كنیم.
▪ سپس به كلید زیر میرویم :
HKEY_LOCAL _ MACHINE\ SYSTEM\Current Controlset\Control\ContentIndex
و مقدار Filter Files With Unknown Extensions را به عدد ۱ تغییر دهید. در صورتی كه چنین متغییری وجود ندارد، یك متغیر از نوع DWORD می‌سازیم . به آن مقدار ۱ می‌دهیم. از این به بعد برنامه جست و جوی ویندوز هر فایلی را با هر پسوندی را می‌تواند جست و جو نماید.