آفتاب

چرا در عید نوروز باید به جنوب ایران سفر کنیم؟



تلألؤ نور خورشید در آب‌های خروشان خلیج‌فارس چنان زیباست که می‌تواند شما را از کیلومترها دورتر، به سمت جنوب ایران بکشاند. قدم‌زدن در سواحل شنی و تماشای غروبی دل‌انگیز، چنان آرامشی به روح و جانتان می‌بخشد که محال است آن را فراموش کنید.

چرا در عید نوروز باید به جنوب ایران سفر کنیم؟

تلألؤ نور خورشید در آب‌های خروشان خلیج‌فارس چنان زیباست که می‌تواند شما را از کیلومترها دورتر، به سمت جنوب ایران بکشاند. قدم‌زدن در سواحل شنی و تماشای غروبی دل‌انگیز، چنان آرامشی به روح و جانتان می‌بخشد که محال است آن را فراموش کنید. به‌همین‌خاطر است که سفر به جنوب در هر زمانی از سال، جذابیت خاص خودش را دارد. از‌طرفی تنوع شهرهای جنوبی به‌قدری زیاد است که دنیایی از انتخاب‌های مختلف را پیش‌روی شما قرار می‌دهند. در این مقاله، می‌خواهیم کمی به سفر عیدانه به جنوب بپردازیم و نحوه خرید بلیط قطار خرمشهر را بررسی کنیم.

آب‌وهوای جنوب در عید نوروز

اگر بخواهیم بهترین زمان‌های سفر به جنوب را معرفی کنیم، قطعا عید نوروز یکی از آن‌ها خواهد بود. بدون شک سفرهای نوروزی ازجمله خاطره‌انگیزترین سفرهایی هستند که هر یک از ما تجربه می‌کنیم و سفر به جنوب هم می‌تواند یکی از بهترین‌ها باشد؛ بااین‌حال، بد نیست دلایل آن را هم مرور کنیم.

پیش از هر چیز باید بدانید که عید نوروز، آخرین فرصت شما برای سفر به جنوب تا زمستان سال آتی است. برخی از شهرهای جنوبی مانند چابهار، آب‌وهوای متفاوتی دارند. به‌عنوان مثال، همین بندر زیبا و حیرت‌انگیز در تمام ماه‌های سال، آب‌وهوایی بهاری دارد؛ بنابراین، می‌توانید در دیگر فصول سال نیز از آن بازدید کنید. اما شهرهای جنوب غربی مانند استان خوزستان یا بوشهر و هرمزگان، پس از عید نوروز با افزایش شدید گرما مواجه می‌شوند. گاهی دمای هوا در تابستان، به ۵۰ درجه می‌رسد و این گرما تا ماه‌های آخر پاییز هم ادامه خواهد داشت؛ بنابراین، بهتر است پیش از آن‌که این فرصت هم از دست برود، بلیط قطار خرمشهر یا سایر شهرهای جنوبی را خریداری کرده و راهی سفری عیدانه و جذاب شوید.

دمای هوا در عید نوروز معمولا خنک و مطبوع است؛ البته اگر گرمای زودهنگام گریبان‌گیر مسافران نشود. معمولا شهرهای استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان در تعطیلات عید، آب‌وهوای مطبوعی دارند. شما می‌توانید با همراهی نسیمی ملایم، در کنار سواحل زیبای خلیج‌فارس قدم بزنید و نهایت لذت را از آرامش طبیعت ببرید.

هزینه سفر به شهرهای جنوبی در نوروز چقدر است؟

همه ما می‌دانیم که هزینه سفر معمولا به میزان تقاضای افراد بستگی دارد. در زمان تعطیلات که تقاضا برای سفر افزایش پیدا می‌کند، هزینه‌ها هم بیشتر می‌شوند. به‌عنوان مثال، برای خرید بلیط قطار باید هزینه بیشتری بپردازید و یا اقامتگاه‌ها را با قیمت بیشتری رزرو کنید؛ بنابراین، سفر در عید نوروز می‌تواند کمی گران‌تر از دیگر اوقات باشد؛ بااین‌حال، این نکته درباره سفر به جنوب، صادق نیست. شاید این خطه را بتوان تنها جایی از کشور دانست که سفرهای عیدانه آن، گران‌ترین سفرها در طول سال محسوب نمی‌شوند. چرا؟ چون پیک سفر به نوار جنوبی کشور، فصل زمستان است؛ ازاین‌رو، اغلب سفرها در فصل زمستان به اوج گرانی می‌رسند و باید هزینه زیادی بابت آن‌ها بپردازید. ازآنجاکه در عید نوروز هوا کمی به سمت گرمی می‌رود، از تعداد مسافران جنوب اندکی کاسته خواهد شد؛ به‌این‌ترتیب، می‌توانید با هزینه‌ای معقول و مناسب، بلیط قطار خرمشهر را بخرید و به این شهر زیبا سفر کنید.

چند پیشنهاد هیجان‌انگیز برای سفر به جنوب

به‌جرأت می‌توان گفت که سفر به هر شهری از جنوب کشور، به‌نوعی هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی است. مردمان خون‌گرم جنوب، حتی در دورافتاده‌ترین روستاها، به‌خوبی راه‌و‌رسم لذت‌بخش‌کردن سفر را آموخته‌اند و می‌توانند سفر به جنوب را تا همیشه در خاطرتان ماندگار کنند. چند مورد از بهترین مقصدها را با هم مرور خواهیم کرد.

جزیره قشم

جزیره قشم بی‌شک یکی از محبوب‌ترین مقصدهای سفر به جنوب است که همه‌ساله عده زیادی از افراد را به‌سمت خود می‌کشاند. به‌خصوص در فصل زمستان، تب‌وتاب سفر به قشم و هرمز به اوج می‌رسد. شما می‌توانید در عید نوروز سفری بی‌نظیر به قشم را تجربه کنید. این جزیره علاوه‌بر سواحل خیره‌کننده، جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز دارد که نباید از بازدید آن‌ها غافل شوید. به‌عنوان مثال،66 دره ستارگان یا جنگل حرا از آن دست جاذبه‌های دیدنی قشم هستند که هیچ جای دنیا مشابه آن‌ها را نخواهید دید. قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران،‌ رمز و رازهایی را در دل خود جای داده که باید به جست‌وجو و کشف آن‌ها بروید.

شهر بوشهر

بوشهر یکی دیگر از مقصدهای گردشگری در جنوب ایران است که بیش از هر چیز، با سواحل چشم‌نواز خود شناخته می‌شود. به شما قول می‌دهیم که مشابه سواحل بوشهر را هیچ‌ جای دیگر نخواهید دید. طوری‌که این سواحل شما را شیفته خود می‌کنند، قطعا باعث سفر مجدد شما به این دیار خواهد شد. جالب است بدانید که در کنار طبیعت بکر، بندر بوشهر به‌سبب ۵۰۰۰ سال قدمت، از‌نظر تاریخی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌توانید بناهای تاریخی متعددی را در سطح شهر مشاهده کنید.

شهرهای استان خوزستان

خوزستان پر از شهرهای دیدنی و حیرت‌انگیزی است که می‌توانند نوروزی رنگی و سراسر زیبایی را برای شما بسازند. از اهواز گرفته تا خرمشهر و آبادان، هر یک به‌نوعی زیبا هستند و می‌توانند شما را مجذوب خود کنند. همچنین مردمان این خطه با مهمان‌نوازی، از شما پذیرایی خواهند کرد تا بهترین سفر زندگی‌تان را در خوزستان تجربه کنید. کافیست بلیط قطار خرمشهر یا اهواز را تهیه کرده و به جنوب کشور سفر کنید. کارون بی‌قرار و پرجوش‌وخروش، منتظر شماست.

بلیط قطار جنوب را از فلای تودی، ارزان بخرید

با‌توجه‌به آن‌چه که گفته شد، حیف است نوروز امثال را به سفر به جنوب اختصاص ندهید. برای خرید بلیط این ماجراجویی هیجان‌انگیز، می‌توانید وارد سایت فلای تودی شوید و بلیط قطار یا هواپیما را همین‌حالا رزرو کنید. خوشبختانه فلای تودی پیش فروش قطار را آغاز کرده و به مسافران این امکان را می‌دهد که از مدتی قبل، بلیط‌های خود را رزرو کنند. پروسه پیش فروش بلیط قطار، درست مانند خرید در مواقع دیگر انجام می‌گیرد. باید وارد قسمت «قطار» شوید و پس از واردکردن اطلاعات خود، بلیط مورد‌نظر را خریداری کنید. به همین راحتی آماده سفر خواهید شد. نام فلای تودی را در هیچ سفری فراموش نکنید.



وبگردی