آفتاب

علت درد گوش بعد از انداختن گوشواره



درد گوش بعد از انداختن گوشواره می تواند به دلیل التهاب، عفونت در ناحیه گوش و عوامل مختلف دیگری باشد که حتما باید به آنها توجه داشته باشید.



علت درد گوش بعد از انداختن گوشواره

درد گوش بعد از انداختن گوشواره می تواند به دلیل التهاب، عفونت در ناحیه گوش و عوامل مختلف دیگری باشد که حتما باید به آنها توجه داشته باشید. اگر اقدام به خرید گوشواره جدید کرده اید و پس از انداختن آن در گوش خودتان احساس درد زیادی دارید، باید حتما دلیل درد را متوجه شوید. چون ممکن است این درد نشان دهنده این باشد که نیاز است گوشواره را از گوش خودتان خارج کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با علت درد گوش بعد از انداختن گوشواره آشنا کنیم.

درد گوش بعد از انداختن گوشواره معمولا طبیعی است. چرا که گوشواره یک وزن مشخصی دارد و باعث کشیده شدن غضروف گوش به سمت پایین خواهد شد. در ادامه به علت های درد گوش بعد از انداختن گوشواره اشاره می کنیم که با توجه به این علت ها، می توانید از درد بیش از حد گوش پس از استفاده از گوشواره‌ها جلوگیری کنید. این علل عبارتند از:

  • التهاب در گوش:

انداختن گوشواره در گوش می تواند باعث التهاب در ناحیه گوش و سوراخ ایجاد شده شود که این التهاب معمولا با درد و قرمزی و تورم همراه است. حساسیت گوش نیز در این شرایط اتفاق می افتد.

  • فشار غیر طبیعی:

قرار دادن گوشواره در داخل گوش می تواند باعث ایجاد فشار غیر طبیعی بر روی بافت های حساس گوش شود. این فشار درد زیادی را به همراه دارد و احساس سنگینی در گوش ایجاد می کند. معمولا این درد به مرور زمان کاهش پیدا می کند.

  • حساسیت به مواد تشکیل دهنده گوشواره:

در صورتی که در ساخت گوشواره از مواد بی کیفیت استفاده شود یا فرد به این مواد حساسیت داشته باشد، درد گوش رخ می دهد که معمولا قابل کنترل بوده و نگرانی وجود ندارد. با این حال اگر احساس خارش و قرمزی زیادی در ناحیه گوش دارید، بهتر است که حتما با یک پزشک مشورت کنید.

  • عفونت گوش:

خطرناک ترین دلیل بروز درد گوش بعد از انداختن گوشواره، عفونت گوش است. در صورتی که گوش عفونت کند، ممکن است شاهد درد و ناراحتی بسیار زیادی در ناحیه گوش باشید. معمولا هنگام عفونت، ترشحات غیر طبیعی و زرد رنگ نیز در ناحیه گوش دیده می شوند. به محض مشاهده علائم عفونت پیرسینگ گوش، با پزشک مشورت کنید.

  • انداختن نادرست گوشواره در گوش:

بهتر است که در صورت احساس درد گوش، گوشواره را کمی در گوش های خودتان بررسی کنید. در برخی از مواقع اشتباه انداختن گوشواره در گوش، می تواند دلیلی برای درد گوش باشد. ممکن است قفل گوشواره در یک جای نامناسب قرار گرفته باشد.

با عفونت پیرسینگ گوش چه کنیم؟

عفونت پیرسینگ گوش می تواند به دلیل راه یافتن یک عامل عفونی به زخم داخل گوش به وجود بیاید. استریل کردن دستگاه سوراخ کردن گوش و همچنین تمیز بودن دست فردی که قرار است کار سوراخ کردن گوش را انجام دهد، می تواند روی جلوگیری از عفونت موثر باشد. خود گوشواره ای که قرار است در گوش قرار بگیرد نیز باید جنس مرغوب و با کیفیتی داشته باشد تا باعث ایجاد عفونت یا تحریک ناحیه گوش نشود.

به محض مشاهده عفونت پیرسینگ گوش باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در برخی از موارد نیاز به مصرف آنتی بیوتیک‌ و داروهای کنترل کننده عفونت است تا با کمک این داروها، شدت عفونت را کنترل کنید. علاوه بر این موضوع ممکن است تا مدتی امکان انداختن گوشواره در گوش شما وجود نداشته باشد. در صورت مشاهده قرمزی در ناحیه گوش، ترشحات غیر عادی و تب پس از سوراخ کردن گوش، حتما برای درمان این مشکل به پزشک مراجعه کنید.

خرید انواع گوشواره بلند، حلقه استیل در زودیکا

یکی از عواملی که باعث ایجاد درد گوش بعد از انداختن گوشواره می شود، بی کیفیت بودن مواد استفاده شده برای ساخت گوشواره است. گوشواره های بدل باید حتما با جنس مرغوب تولید شوند تا بدون حساسیت و عفونت، بتوان از آنها استفاده کرد. برای خرید انواع گوشواره بلند، حلقه ای و استیل مرغوب و بدون حساسیت می توانید به سایت زودیکا مراجعه کنید. در سایت خرید بدلیجات زودیکا، بهترین گوشواره های بلند با قیمت مناسب و کیفیت مرغوب به شما عرضه می شوند تا از نظر جنس و متریال های به کار رفته در این گوشواره ها خیالتان راحت باشد.



وبگردی