آفتاب

رئیس جمهوری: فرآیندهای پیچیده اداری را باید تغییر داد



رئیس جمهوری گفت: امروزه باید جریان تحول خواهی در کشور راه بیفتد و بسیاری از فرآیندهای پیچیده و بروکراسی های اداری تغییر کند که مهمترین پیش نیاز آن در گام نخست تغییر در نگرش ها است.

ایرنا: آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری استان بوشهر در جریان ششمین سفر استانی دولت سیزدهم به  استان بوشهر اظهار داشت: نظام اداری امروزه بیش از آنکه به حل کارها کمک کند به نوعی امورات مردم را پیچیده تر می کند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد که در بستر گام دوم انقلاب کاری متفاوت و تحولی را آغاز و باید از این وضعیت موجود با قدرت و با روحیه جهادی ، بسیجی و کار و تلاش بیشتر عبور کنیم.

رئیس جمهوری تحول در حوزه مدیریت، فرآیندها و تحول نهادی یا سازمانی را سه اصل مهم برای عبور از مشکلات و چالش هیا موجود بویزه در نظام اداری دانست و گفت: اینکه مدیری و یا مسئولی در یک نهادی بگوید که چندین پیرو و نامه و

مکاتبه انجام داده ام، برای حل مشکلات مردم و تسهیل در امور اجرایی کفایت نمی‌کند و البته این رویه حاکم به طور حتم باید تغییر کند.

رئیسی با ابراز نگرانی از وضع ناموزون و پیچیده نظام اداری و بروکراسی های طولانی و وقت گیر اظهارداشت: ما امروزه به شدت نیازمند مدیران تحول خواه و با نگرش "ما می توانیم" هستیم.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: بسیاری از بزرگان و افراد نام آور و نامدار در عرصه و صحنه های گوناگون مردان تحول خواه بودند که رئیسعلی دلواری یکی برجستگان آنها بوده است.

بیشترین تحول و پیشرفت کشور در عرصه نظامی و دفاعی در دوران تحریم ها و تهدید ها انجام شده است

وی یاآور شد: با وجود اینکه بیشترین تهدیدها و تحریم ها در عرصه های نظامی و دفاعی علیه کشورمان در سال های متمادی صورت گرفته اما در عین حال بیشترین تحولات و پشیرفت های چشمگیر نیز در همین حوزه اتفاق افتاده است.

رئیس جمهوری گفت: امروز باید کاری کنیم دشمن بهت زده شود؛ زیرا آنها پیشرفت ملت ایران و اینکه جوانان و مردمان ما نسبت به آینده امیدوار شوند، نمی خواهند، آنها به دنبال ایجاد یاس و  ناامیدی در جامعه هستند و باید با هوشیاری و نگاه‌های تحول آفرین و تغییر رویکردها و نگرش ها این وضعیت را  سامان داد.

استاندار بوشهر کالاهای اموال تملیکی و ملوانی را سامان دهد

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات موجود در حوزه اموال تملیکی در مبادی ورودی و خروجی کالا و مسائل مربوط به ملوانان و مرزنشینان اشاره کرد و گفت: استاندار بوشهر باید در اسرع وقت و با تشکیل کارگروه های ویژه نسبت به رفع این چالش ها اقدام های اساسی انجام دهد.

 وی گفت: استاندار بوشهر در مدت سه ماه  آینده با تشکیل کمیته ویژه وضعیت اموال و کالاهای تملیکی در منطقه ویژه اقتصدی بوشهر را تعیین تکلیف کند.

رئیس جمهوری همچنین موضوع ته لنجی و مشکلاتی که برای ملوانان و فعالان اقتصادی این حوزه ایجاد شده را یادآور شد و گفت: استاندار بوشهر باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی این وضع تاسف بار و ناموزن پایان دهد.

رئیسی افزود: همه ما اعضای هیات دولت بدون استثنا برای ایجاد تحول در وضعیت موجود برای دستیابی به وضع مطلوب استان بوشهر اتفاق نظر داریم.

وی ادامه داد: برای رسیدن به تحول  باید گزارشی از شناخت وضع موجود استان بوشهر داشته باشیم.

 چهره فقر و بیکاری باید از بوشهر زدوده شود

رئیس جمهوری  اضافه کرد: وضعیت استان بوشهر باید بیش از پیش در مسیر توسعه قرار گیرد و ضروری است که چهره فقر و بیکاری از این استان زدوده شود.

وی یادآورشد: بودجه،برنامه ریزی ،نیروی انسانی کارآمد و مدیریت قوی و جهادی جزء الزامات تحول است.

رئیس جمهوری خطاب به مسوولان استان بوشهر گفت: همه ما و شما واقف هستیم که وضعیت در استان بوشهر نسبت به امکانات و ظرفیت های آن متناسب با هم نیست.

رئیسی افزود: حتما باید رشد و توسعه استان بوشهر بیش از آنچه که هست وجود داشته باشد تا چهره این استان با فقر و محرومیت عجین نباشد.

احیای ظرفیت های استان بوشهر ضروری است

وی گفت: باید ظرفیت های استان بوشهر احیا شود تا این وضعیت موجب رنج مردم نباشد.

 رئیسی تاکید کرد: مردم استان بوشهر باید تفاوت نوع مدیریت را در امور زندگی خود احساس کنند.

۱۱۱ طرح و توافقنامه ارمغان ششمین سفر دولت سیزدهم برای استان بوشهر

رئیس جمهوری بر لزوم اجری تک تک این مصوبات بر اساس برنامه زمانبندی مشخص تاکید کرد و گفت: وزرای مربوطه نیز باید در این راستا و با پیگری جدی نسبت به عملیاتی شدن پروژه ها و مشکلات و مسایل مطرح شده در سفر امروز  اهتمام ویژه داشته باشند.

سفر هیات دولت به استان بوشهر از روز پنجشنبه با سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان‌های جنوبی این استان آغاز شد.

در دومین روز سفر رئیس جمهوری همراه با وزیران کشور، نفت، نیرو، اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی به استان بوشهر سفر کردند که در بدو ورود در فرودگاه بوشهر با حضور مسئولان استان بوشهر از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه دراین استان و امام جمعه بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند.

همچنین محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در بازدیدها ، دیدارها و جلسات سفر  رئیس جمهوری به استان بوشهر  آیت الله رئیسی را همراهی کردند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله  شهید محلاتی ، دیدار با نخلداران اهرم مرکز شهرستان تنگستان، بازدید موزه شهید رئیسعلی دلواری، پروژه راه آهن بوشهر- شیراز - عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر و حضور در نشست‌های نخبگان، شورای اداری و جمع خبرنگاران از جمله برنامه رئیس جمهوری در سفر به بوشهر  بود.

 براساس برنامه این سفر وزیر نیرو از شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی از شهرستان‌های بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد و دارایی به شهرستان‌های گناوه و دیلم، وزیر راه و شهرسازی از شهرستان های عسلویه، کنگان و دیر بازدید کردند.




وبگردی