آفتاب

حمید جاسمیان؛ بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران درگذشت



بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس دار فانی را وداع گفت.

خبرگزاری تسنیم: بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس دار فانی را وداع گفت.

حمید جاسمیان که چندی پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد امروز یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 در سن 85 سالگی از دنیا رفت.

حمید جاسمیان در پست دفاع آخر بازی می‌کرد و سابقه حضور در تیم‌های شاهین، پرسپولیس و تیم ملی را داشت.

مجموعه برترین‌ها این ضایعه را به جامعه ورزش و به ویژه فوتبال تسلیت می‌گوید.

شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در پی درگذشت حمید جاسمیان، اولین کاپیتان تاریخ تیم پرسپولیس که چند روزی بر اثر ابتلا به کرونا بستری بود، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام عزیزی خادم به شرح زیر است:

سیم خاردار جنوب که از آشیانه‌ی شاهین برخاسته بود، این بار در آسمان خاطر مردم ایران آرام گرفت. دریغ و درد از آن کهن مرد، آن زاده‌ی آبادان که سال‌ها برای نام ایران و رنگی که عاشقش بود، ایستاد و جنگید. هم او که سال‌ها آخرین امید تمام مدافعان تیمش بود.

درگذشت نخستین کاپیتان پرسپولیس و مرد خوشنام فوتبال ملی ایران را به خانواده ی زنده نام حمید جاسمیان و همه‌ی اهالی جامعه ی بزرگ فوتبال ایران تسلیت می گویم و آرزوی طول عمر همراه با صحت و صبر، برای بازماندگان ایشان دارم.

جاسمیان متولد ۱۳۱۵ در آبادان و از بازیکنان نسل اول فوتبال ایران بود. وی ابتدا به عضویت شاهین درآمد و بعد از انحلال این تیم به پرسپولیس پیوست و سه سال با شماره ۵ پرسپولیس در پست دفاع آخر برای این تیم بازی کرد. او به سیم خاردار جنوب( آهوی خاردار) معروف بود و اولین نفری بود که بازو بند کاپیتانی را در تیم پرسپولیس بست.

همچنین علی پروین، اسطوره باشگاه پرسپولیس، درگذشت نخستین کاپیتان تاریخ سرخپوشان تهرانی را تسلیت گفت.



گالری تصاویر


وبگردی