آفتاب

ورق کمدی به سمت تلویزیون برگشت



در آستانه تعطیلات نوروزی انتشار ۳ سریال کمدی در شبکه نمایش خانگی به پایان رسید؛ این در حالی است که پس از چند سال نقد تلویزیون به‌خاطر کاهش تولید و پخش سریال‌های طنز به‌رغم درخواست‌های مردم، صداوسیما می‌رود که سالی با رویکردی جدید و نسبتا پُرکمدی را آغاز کند.

جمعه ـ ۱۸ اسفندماه ـ مجموعه «دفتر یادداشت» ساخته کیارش اسدی‌زاده با انتشار قسمت شانزدهم به پایان رسید تا پرونده پخش آخرین سریال کمدی نمایش خانگی در سال ۱۴۰۲ بسته شود.

هفته پیش از آن نیز دو مجموعه کمدی «داوینچیز» اثر افشین هاشمی و «نیسان آبی ۲» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی که در حال انتشار بودند، به فاصله یک روز پایان یافتند.

این سه سریال آخرین آثار کمدی نمایش خانگی در جدول پخش پاییز و زمستان ۱۴۰۲ پلتفرم‌ها بودند که در فیلم‌نت، نماوا و فیلیمو به انتشار می‌رسیدند. پایان پخش این  مجموعه‌ها در آستانه تعطیلات نوروزی، در حالی است که مخاطب سریال‌های ایرانی از گذشته به تماشای محصولات کمدی در ایام نوروز عادت داشت؛ عادتی که از طنزهای نوروزی تلویزیون شروع شد و در سال‌های گذشته توسط پلتفرم‌ها نیز ادامه یافت؛ تا جایی که به طور مثال در نوروز ۱۴۰۰، سه مجموعه «ساخت ایران ۳»، «راز بقا» و «مهمونی» در شبکه نمایش خانگی منتشر شدند.

اما در نوروز ۱۴۰۳، مجموعه «اُکازیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی که به‌تازگی به عنوان یکی از سریال‌های در آستانه پخش نماوا معرفی شده است، گویا تنها اثر کمدی  پلتفرم‌ها محسوب می‌شود که البته هنوز تاریخ دقیق پخش ندارد.

این در حالی است که تلویزیون بناست تا در ایام تعطیلات نوروزی و بعد از ماه رمضان، «زیرخاکی ۴» و «نون خ ۵» دو مجموعه کمدی جدید را که ادامه بِرندهای قدیمی و محبوب این شبکه‌اند، روی آنتن ببرد. سریال‌های سعید آقاخانی و جلیل سامان که در فصول گذشته هم مورد استقبال قرار گرفته‌اند، رقبای قدری برای کمدی‌های پلتفرم‌ها خواهند بود. /ایسنا




وبگردی