آفتاب

کشتی فرنگی ایران قهرمان جام وهبی امره ترکیه شد



تیم ۱۹ نفره کشتی فرنگی ایران در جام وهبی امره ترکیه، با کسب ۴ مدال طلا، ۵ نقره و ۳ برنز صاحب عنوان قهرمانی شد.

در پایان رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه،‌ تبم کشتی فرنگی ایران که با کسب ۴ مدال طلا، ۵ مدال نقره و ۳ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافتند.
برای تیم ایران در این مسابقات پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب ۴ مدال طلا شدند، امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷ کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم، مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم، عباس مهدی زاده در وزن ۸۲ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز به مدال برنز دست یافتند.

در پایان این رقابت ها، ایران با کسب ۴ مدال طلا، ۵ نقره و ۳ برنز و مجموع ۱۶۶ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم های ترکیه با ۱۰۷ امتیاز و قرقیزستان با ۹۷ امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج نمایندگان ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۷ آراکی میزکوکی از ژاپن را شکست  داد. وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ از سد یولان مورتابک اولو از قرقیزستان گذشت و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. دادمرز در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱ تورال مهدی اف از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این وی در این دیدار گئورگی توخادزه از گرجستان را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست داد و طلایی شد. محمدهادی شعبانی نیز که در پایین جدول قرار دارد، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب و ویتالی کابالویف از روسیه شد و با توجه به شکست حریفش در مراحل بعدی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر ۷ و ضربه فنی مغلوب گالیم کابدوناساروف از قزاقستان شد و با توجه به شکست حریفش در دور بعد از دوررقابت ها کنار رفت. محمدمهدی غلامپور در دور اول با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب المیر علی اف از جمهوری آذربایجان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، از دور رقابت ها کنار رفت. امیررضا ده بزرگی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با با نتیجه ۷ بر ۱ مرت ایلبارس از ترکیه را شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نیهاد گولوزاده از آذربایجان با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار مقابل مصطفی ساگلام از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب ژولامان شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید اسماعیلی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آلان ویسایتوف از روسیه گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۳ تینار شارشنبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. اسماعیلی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر ماکسیم نهودا از بلاروس را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ دیگو چخیکوادزه از گرجستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. اسماعیلی در دیدار پایانی مقابل محمود بخشیلوف از ازبکستان در حالی که ۱ بر صفر پیش بود با توجه به مصدومیت و ادامه ندادن حریفش به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد. محمد جواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ آلمات کبیسپایف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۵ بر ۵ کشتی را به از ابرور آتابایف ازبکستان واگذار کرد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب دیمیتری آداموف از روسیه شد و با توجه به راه یابی حریفش به دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. رستمی در این گروه مقابل دیگر حریف روس با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه ۲ بر ۱ مهمت داش دمیر از ترکیه را با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۱ امیر عبدی دیگر نماینده کشورمان را مغلوب کرد. محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل تیمور بردیف از روسیه به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۳ بر ۱ از سد جنگیز ارسلان از گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ امین کاویانی نژاد را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف یوکسل سارجیجک از ترکیه رفت که داوران هر دو کشتی گیر را دیسکالیفه (حذف از مسابقات) اعلام کردند. علی اسکو در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر و ضربه فنی احمت آلتان از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۲ شو یامادا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۱ تمرلان شادوکایف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۴ ابراگیم ماگومادوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت.
با حذف مختاری، کاویانی نژاد و حریف قزاقستانی بازنده سارجییک برای فرد راه یافته به دیدار فینال به مصاف هم رفتند که کاویانی نژاد با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. امیر عبدی نیز در گروه بازنده ها با نتیجه ۳ بر ۱ حریف ترکیه ای را شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. در دیدار فینال کاویانی نژاد با نتیجه ۵ بر صفر اسکو را شکست داد و به مدال طلا رسید، اسکو نیز صاحب مدال نقره شد. امیر عبدی نیز در دیدار رده بندی مقابل دلشاد امانگلدیف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۸۲ کیلوگرم عباس مهدی زاده در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ تونجای وزیرزاده از آذربایجان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۲ بر ۳ حسن برک کیلینج از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رسول گرمسیری در دور نخست با توجه به حاضر نشدن یونس امره باشار از ترکیه پیروز مبارزه شد. وی در دور بعد با نتیجه ۲ بر ۱ تورنیکه دزاماشویلی از گرجستان شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رفت. دو نماینده کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که گرمسیری با نتیجه ۸ بر ۵ به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. مهدی زاده نیز راهی دیدار رده بندی شد. گرمیسری در این دیدار به مصاف استانیسلاو شافرنکا از بلاروس با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. عباس مهدی زاده نیز با توجه به عدم شرکت باشار ترک در دیدار فینال به مدال برنز رسید.
در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدحسین محمودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب آلپرن بربر از ترکیه شد و با توجه به شکست حریف ترک در مرحله نیمه نهایی، محمودی از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ ایلماز دوغان از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر ۳ از سد آرتور سارگسیان از روسیه گذشت. و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ سعید بیبولاتوف از روسیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۶ از سد نیکولای خومنکو از روسیه گذشته و به دیدار فینال راه یافت. مهدی بالی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲  تانسل جان از ترکیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ یرولان اسکاکوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. بالی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ متهان باشار از ترکیه را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. دو نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف هم می روند که ساروی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. بالی نیز صاحب مدال نقره شد.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم ، فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۲  علی ارسلان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل متی کوسمانن از فنلاند مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. هدایتی در این دیدار با توجه به عدم شرکت منصور شادوکایف از قزاقستان، به مدال برنز دست یافت. امین میرزازاده در دور نخست با نتیجه ۵ بر ۱ و ضربه فنی ویتالی شور از روسیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر بوراک جاکریجا از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۱ از سد کشتی گیر روسیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با توجه به مصدومیت از ناحیه زانو و با تأیید پزشک مقابل کوسمانن از فنلاند به روی تشک نرفت و صاحب مدال نقره شد. /ایسنا




وبگردی