آفتاب

۱۹ دی؛ نخستین جلسه دادگاه پرونده داریوش مهرجویی /تتلو چند پرونده قضایی دارد



سخنگوی قوه قضاییه با اعلام اینکه نخستین جلسه دادگاه پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش ۱۹ دی برگزار می‌شود، گفت: اکنون پرونده با تکمیل تحقیقات و دریافت آخرین دفاع و صدور قرار تأمین با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است و در دادگاه کیفری یک استان البرز قرار دارد.

ایرنا: سخنگوی قوه قضاییه با اعلام اینکه نخستین جلسه دادگاه پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش ۱۹ دی برگزار می‌شود، گفت: اکنون پرونده با تکمیل تحقیقات و دریافت آخرین دفاع و صدور قرار تأمین با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است و در دادگاه کیفری یک استان البرز قرار دارد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در چهل و یکمین نشست خبری فرارسیدن خجسته سالروز مادر امت و امامت حضرت صدیقه طاهره (س) را به ملت شریف به‌ویژه مادران و بانوان ایران اسلامی تبریک گفت و اظهار داشت: پیامبر عظیم الشان اسلام جایگاه عالیقدر دخت مکرم خود را بارها در مسیر حرکت عالم اسلام تبیین فرمودند و این روز فرصت مغتنمی برای قدردانی از مادران و بانوان است تا از آنان که نسل‌ها را پرورش می‌دهند قدردانی کنیم.

ستایشی با اشاره به سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره )، افزود: تقارن این روز و میلاد احیاگر اسلام ناب در قرن حاضر و پرچمدار مظهر اعتماد به حاکمیت اسلامی و اراده الهی را نیز گرامی می‌ داریم.

سخنگوی قوه قضاییه به چهارمین سالگرد اسطوره مقاومت و سازش‌ناپذیری با رژیم صهیونسیتی سردار دلها؛ حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: گرچه فقدان وجود مادی همچنان سخت و سنگین است اما همچنان با تلاش سردار دلها و سایر نیروهای مقاومت، اکنون الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر تعدی به کیان اسلامی نهادینه شده و به رشد و بالندگی رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن گمان می‌کرد با از میان برداشتن سردار دل‌ها مقاومت نیز تضعیف خواهد شد حال آنکه با گذشت چهار سال از عروج ملکوتی آن شهید عالی‌مقام جنبش مقاومت همچنان تا اضمحلال کامل صهیونیسم از جوشش و خروش نمی‌ایستد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اجرای حکم اعدام چهار نفر از اعضای باند جاسوسی گفت: جمعه گذشته - ۸ دی - چهار سرکرده تروریست وابسته به رژیم پلید صهیونیستی که از مدت‌ها پیش گرفتار شده بودند با طی مراحل کامل قضایی و با صدور حکم اعدام به دار مجازات آویخته شدند و این حکم پس از طی همه تشریفات قانونی با دقت و نگرش حقوقی و قضایی به مرحله اجرا درآمد.

پرونده چای دبش در مرحله تحقیقات مقدماتی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت اعلام کرده است که در موضوع پرونده چای دبش ۶۰ مدیر متخلف را برکنار کرده است؛ از این تعداد چند نفر به قوه قضاییه معرفی شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: آنچه نسبت به پرونده موسوم به چای دبش باید گفت این است که پرونده فعلا در مرحله تحقیقات مقدماتی است و براساس آنچه مطلع شدم، بازپرس از مبادی ذیربط برای استعلام اقدام کرده است و از پاسخ استعلامات اطلاعاتی ندارم.

ستایشی افزود: پاسخ استعلام‌ها پس از بررسی‌ها در حدود مقررات اطلاع رسانی خواهد شد.

پاسخ سخنگوی قوه قضاییه درباره قطعی تلفن‌های زندان بانوان اوین

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره قطعی تلفن‌های زندان اوین در بند بانوان از چهارشنبه تا جمعه گفت: انتظام امور کیفری بر عهده همان سازمان است و اینگونه مقرر شده و فعلا اینگونه است اما این موضوع را منعکس می‌کنیم.

۱۹ دی؛ نخستین جلسه دادگاه پرونده داریوش مهرجویی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش گفت: اکنون پرونده با تکمیل تحقیقات و دریافت آخرین دفاع و صدور قرار تأمین با صدور کیفرخواست به دادگاه صالح ارسال شده است.

ستایشی یادآور شد: پیرو تاکید و دستور رئیس قوه قضاییه این پرونده در عین سرعت و توجه ویژه به مولفه‌های دقت و صحت انجام شود و اکنون در کمتر از دو ماه کیفرخواست پرونده صادر شده است.

وی افزود: اکنون پرونده در دادگاه کیفری یک استان البرز قرار دارد و اولین جلسه رسیدگی به این پرونده روز ۱۹ دی ماه جاری برگزار می شود و پس از آن در حدود مقررات اطلاع رسانی خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده‌های تتلو

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو گفت: فرد مورد نظر چند پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطمح (مدنظر) رسیدگی دارد و یک پرونده اکنون در ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرحله تحقیقات مقدماتی است و قرار بازداشت موقت صادر و وی اکنون در زندان به سر می‌برد.

ستایشی با بیان اینکه در یکی دیگر از پرونده‌ها کیفرخواست صادر شده است، توضیح داد: بعد از بازگشت وی به کشور، بازپرس در موقعیت او حاضر شده و پرونده با کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است؛ پرونده در این موضوع هم متضمن قرار بازداشت موقت است.

وی اضافه کرد: برای نامبرده در دو پرونده دیگر هم رأی غیابی صادر شده است و چنانچه اعتراضی از سوی وی صورت گیرد، رسیدگی خواهد شد.




وبگردی