آفتاب

نوار نسوز سرامیک



نوار نسوز سرامیک یک پارچه بافته شده باریک است که از الیاف سرامیکی مبتنی بر آلومینو سیلیکات با درجه حرارت بالا تقویت شده تولید می شود. این محصول سفید و بی بو است و برای کاربردهای دمای بالا تا 1260درجه سانتی گراد مناسب است.

مشخصات فنی نوار نسوز سرامیک :

 هدایت حرارتی کم، ذخیره حرارت کم، پایدار در دمای بالا، مقاوم در برابر شوک حرارتی ضد آتش و شعله مقاوم در برابر مواد شیمیایی، سازگار با اکثر مواد شیمیایی خورنده، اسید و قلیایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد (استثناء اسیدهای هیدروفلوئوریک، فسفریک و قلیاهای غلیظ) بافت سبک و بافته شده با قدرت حمل عالی، دمای کاری: 982 درجه سانتی گراد و این نوار نسوز همچنین برای استفاده مداوم، حداکثر 1260 درجه سانتی گراد مناسب است .

 کاربرد الیاف سرامیکی:

 استفاده از الیاف سرامیکی در کاربردهای کامپوزیت از دهه‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است. به طور خاص، الیاف/رشته های سرامیکی پیوسته به دلیل تحمل حرارتی بالا و مقاومت در برابر خوردگی به طور کلی در کاربردهای دمای بالا به جای فلزات استفاده می شوند. الیاف سرامیکی ممکن است به اشکال مختلفی مانند پتو، نمد، الیاف حجیم، شکل های خلاء یا ریخته گری، کاغذ و منسوجات بسته به منطقه کاربرد تولید شوند . وجود الیاف سرامیکی به طور قابل توجهی خواص فیزیکی و مکانیکی را بهبود می بخشد و یکپارچگی کامپوزیت ها را از طریق ترک های ماتریسی تامین می کند که منجر به افزایش تحمل کامپوزیت در برابر شکست می شود. از نقطه نظر اجرای صنعتی، کامپوزیت های تقویت شده با الیاف سرامیکی در بسیاری از محصولات تجاری مختلف مانند اجزای موتور هواپیما (احتراق توربین، کمپرسور و نازل اگزوز)، عناصر توربین خودرو و گاز، موشک های هوافضا، مبدل های حرارتی، استفاده می شود. فیلترهای گاز داغ، نازل های موشک، واشر و عایق. مطالعات زیادی موجود است که بر عملکرد الیاف سرامیکی مختلف در CMC ها تمرکز دارد. بسته به نیاز (مکانیکی، فیزیکی، یا حرارتی)، اکسید، غیر اکسید یا سایر انواع رشته های سرامیکی در بسیاری از موارد کاربرد دارند.
الیاف سرامیکی برای بالستیک الیاف سرامیکی برای کاربردهایی طراحی و توسعه یافته اند که در آن دمای ماتریس/رزین مرکب می تواند به عنوان مثال تا 1000 درجه سانتیگراد در یک محیط خورنده و اکسید کننده بالا رود. الیاف سرامیکی از الیاف پیش ساز یا یک سیم بسیار نازک با هسته تنگستن ساخته شده اند. موادی مانند بخارات بور و کاربید سیلیکون بر روی یک پیش ماده داغ که بسیار آهسته حرکت می کند، رسوب می کنند. برخی از الیاف سرامیکی تک رشته ای با قطر بزرگ هستند. الیاف سرامیکی دارای خواص استحکام و مدول بالا در هر دو کاربرد کششی و فشاری هستند. از آنجایی که الیاف سرامیکی دارای قطر زیادی هستند، نوارهای پیش آغشته شده از الیاف معمولاً فقط یک جهته هستند. الیاف سرامیکی به طور منحصر به فردی برای رسیدگی به شرایط تثبیت دمای بالا کامپوزیت های تیتانیوم و زمینه سرامیکی مناسب هستند. تنها مقادیر محدودی از الیاف سرامیکی سالانه تولید می‌شود، اما می‌توان تولید را به سرعت گسترش داد تا نیازهای جدید را برآورده کند. برای کاربردهای بالستیک، از جمله کاشی های سرامیکی تقویت کننده، پیش آغشته ها با استفاده از اتوکلاو متقاطع و پخت می شوند. تعدادی الیاف دیگر وجود دارد که می توانند با الیاف بالستیک با کارایی بالا ترکیب شوند تا نیازهای عملکردی خاص یا مقادیر بالاتر را برآورده کنند.
 الیاف سرامیکی معمولاً به دو شکل کاربید سیلیکون و آلومینا (اکسید آلومینیوم) در دسترس هستند. الیاف سرامیکی از طریق روش‌های رسوب بخار شیمیایی و ریسندگی ساخته می‌شوند.

جمع بندی:

الیاف سرامیک فایبر که مقداری از فایبر گلاس در آن استفاده شده است دارای ویژگیهایی مانند رسانایی حرارتی کم، ذخیره حرارت کم و مقاوم در برابر خوردگی شیمیایی است.
 نوار نسوز سرامیکی معمولاً به عنوان واشر، واشر بچه قورباغه، نوار سوراخ پیچ و مهره یا سایر مهر و موم های دمای بالا استفاده می شود.
 آیا الیاف سرامیکی می سوزد؟ تخته های فیبر سرامیکی حاوی مقادیر کمی چسب آلی و معدنی هستند که در هنگام گرم شدن اولیه بین 230 درجه سانتی گراد تا 315 درجه سانتی گرادمی سوزند. تخته های فیبر سرامیکی شکل خود را در حرارت بالا نگه می دارند .
  الیاف سرامیکی از چه ساخته شده است؟  آنها معمولاً از اکسیدهای سیلیس و آلومینا تشکیل شده اند. اکثر الیاف سرامیکی اکسیدهای پلی کریستالی  هستند و به طور کلی رنگ سفید دارند. این الیاف در مواردی که مقاومت در برابر دمای بالا مورد نیاز است استفاده می شود.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی