آفتاب

نخ نسوز



نخ نسوز یا طناب نسوز برای عایق کاری، آب بندی و آب بندی در انواع مخازن صنعتی، شفت ها و پمپ ها و همچنین در صنایع بزرگ مانند کشتی سازی، نیروگاه ها و پتروشیمی ها استفاده می شود.

نخ نسوز یکی از پرمصرف ترین محصولات در گروه مواد نسوز می باشد. نخ نسوز یا طناب نسوز برای عایق کاری، آب بندی و آب بندی در انواع مخازن صنعتی، شفت ها و پمپ ها و همچنین در صنایع بزرگ مانند کشتی سازی، نیروگاه ها و پتروشیمی ها استفاده می شود. نخ نسوز امروزه در صنایع بزرگ دنیا در انواع مختلف ساخته و به فروش می رسد. طبقه بندی این نخ های نسوز بر اساس دمای محصولات می باشد. در این صفحه به بررسی 3 گروه از این نخ های نسوز می پردازیم. نخ نسوز چیست؟ نخ نسوز گروهی از انواع الیاف نسوز است که گاهی به شکل گرد و گاهی مستطیل بافته می شود و به عنوان بسته بندی استفاده می شود. اما گروه دیگری از نخ نسوز که بدون بافت به فروش می رسند، الیاف نسوز نامیده می شوند. گاهی اوقات نخ های نسوز را با روغن سیلیکونی یا سیم های فلزی تقویت می کنند تا مقاومت مکانیکی و شیمیایی را افزایش دهند.
در تمامی نخ های نسوز از الیاف شیشه یا الیاف فایبرگلاس استفاده می شود. دلیل استفاده از فایبرگلاس برای ساخت نخ نسوز این است که انتقال حرارت را به حداقل می رساند و این برای تولید انواع عایق حرارتی بسیار عالی است.

انواع نخ نسوز :

نخ نسوز فایبر گلاس
نخ نسوز سرامیکی
نخ نسوز آزبست

نخ نسوز فایبرگلاس: نخ نسوز فایبر گلاس که به صورت مربع بافته می شود، طناب فشرده ای از الیاف فایبر گلاس است. این طناب در دماهای بالا یعنی تا 550 درجه سانتی گراد عایق خوبی از خود نشان می دهد.

سه نوع الیاف فایبر گلاس وجود دارد: نوع E که برای مصارف الکتریکی استفاده می شود، نوع T که برای مصارف حرارتی استفاده می شود و نوع C که برای کاربردهای شیمیایی کاربرددارد.
ویژگی های این محصول:
مقاومت در برابر آتش
مقاومت شیمیایی خوب
رسانایی حرارتی پایین
استحکام کششی بالا
مقاومت دی الکتریک بالا


این محصول برای آب بندی و آب بندی اجاق گاز، دیگ قابل استفاده می باشد. برای بهبود راندمان حرارتی این محصول می توان آن را با گرافیت پوشاند. بسته بندی تولید کننده مهرهای بسته بندی در چین، ارائه عایق در دمای بالا، طناب بافته شده از فایبرگلاس، طناب بافته شده با دمای بالا، مقاوم در برابر حرارت، پارچه های بافته شده سرامیکی با آلومینیوم می باشد.
نخ نسوز سرامیک: امروزه الیاف سرامیکی برای تولید پتوهای سرامیکی یا فرآوری نخ‌های سرامیکی نسوز تا طیف وسیعی از محصولات بافته شده مورد نیاز در این زمینه تولید می‌شود. نخ های سرامیکی مورد استفاده در پارچه های سرامیکی برای استفاده در دماهای بالا تا حدود 1400 درجه دارای تحمل حرارت هستند.
از دیگر ویژگی های این محصول می توان به حفظ انعطاف برای استفاده در آب بندی حرارتی و به عنوان پرکننده در قسمت هایی مانند آب بندی و آب بندی درب ها، یراق آلات و همچنین برای بافت پکینگ ها اشاره کرد. نخ نسوز سرامیکی معمولاً برای ساخت پارچه‌های سرامیکی، روکش‌های بلال، برای بافته‌سازی استفاده می‌شود - محصولی که در آن الیاف سرامیکی با سیم یا فایبر گلاس اینکونال تقویت می‌شوند.
نخ نسوز آزبست: برای ساخت طناب آزبست از الیاف کریزوتیل آزبست بلند (سفید) استفاده می شود. آزبست یکی از قدیمی ترین ترکیبات طبیعی است که از دیرباز به عنوان عایق حرارتی استفاده می شده است. طناب آزبست را می توان به عنوان عایق، برای آب بندی و آب بندی لوله ها، دیگ ها و اجاق های داغ برای جلوگیری از آتش سوزی استفاده کرد. این محصول با نام های مختلفی مانند کابل آزبست، طناب، نخ، ریسمان و ریسمان نیز نامیده می شود. این نخ را می توان به سه صورت دایره ای و گرد و تابیده بافته کرد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.
برای خرید و یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آگرین نسوز مراجعه فرمایید.
و یا اگر سریعا قصد خرید ،  مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .
36059765-36056800
بهروز فرج زاده : 09021025124
آدرس ما : میدان امام خمینی – خیابان امیرکبیر – نرسیده به سعدی جنوبی – نبش ناظم الاطبا جنوبی



وبگردی