آفتاب

آتش سوزی در بیمارستان رسول اکرم (ص) مهار شد



سخنگوی اورژانس کشور از اعزام ۱۰ آمبولانس برای حریق بیمارستان رسول اکرم خبر داد.

مجتبی خالدی با اعلام این خبر، در تشریح جزئیات آتش سوزی بیمارستان حضرت رسول در تهران به خبرنگار ایرنا، گفت: آتش سوزی در طبقه اول که مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و سر و گردن این بیمارستان در آن واقع شده، رخ داده است.

وی با اعلام این که تمامی بیماران که در طبقات بالایی قرار داشتند دچار دود گرفتگی شده‌اند، افزود:  تعداد ۱۰ آمبولانس به محل این حادثه اعزام شده است. وی افزود: تمامی مراکز درمانی اطراف این بیمارستان در حالت آماده‌باش کامل هستند و اخبار تکمیلی اعلام می‌شود.

خالدی گفت: ۱۰۰ نفر از بیماران به حیاط بیمارستان منتقل شدند.

همچنین در ادامه خالدی با اعلام این که شرایط در بیمارستان عادی است و بیماری به بیمارستان دیگر منتقل نشد، گفت: لحظاتی پیش دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت نیز به بیمارستان رسول اکرم امد، گفت: دکتر کریمی ضمن نشست با تیم مدیریت بحران این مرکز به ارزیابی میدانی این حادثه و صدور دستور لازم در این خصوص، جهت رفع کامل حادثه پرداخت.

همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مهار حریق بیمارستان رسول اکرم با اقدام به‌موقع آتش‌نشانان خبر داد و گفت: تخلیه دود در حال انجام است و افراد محبوس از محل حادثه خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران شامگاه یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت ساعت ۱۸ و ۵۰ امروز  این حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت زمان سه دقیقه ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی با تجربه کامل به محل حادثه اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: در طبقه سوم بیمارستان هفت طبقه ای و در قسمت راهرو یک اتاق کنفرانس ۱۵ متری با حدود ۵۰ صندلی دچار آتش سوزی شد.

وی با بیان اینکه دود بسیار غلیظی این بیمارستان را فرا گرفته بود گفت: آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش وارد عملیات نجات شدند و موفق شدند حدود ۱۴۰ بیمار و همراهان را از محل حادثه خارج کنند.

ملکی با بیان اینکه این حادثه منجر به مصدومیت افراد نشد گفت: ارتقای سطح ایمنی مراکز تجمعی به ویژه بیمارستانی بسیار مهم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون آتش نشانان در محل مشغول عملیات تخلیه دود هستند و تا لحظاتی دیگر محل را ترک می کنند.




وبگردی