آفتاب

تعیین سرنوشت حق ملت بحرین است / حضور صهیونیستها در بحرین تهدید کننده امنیت منطقه است



جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین تعیین سرنوشت را حق مردم این کشور دانست و تاکید کرد که حضور نظامی و امنیتی صهیونیستها در بحرین تهدید کننده امنیت منطقه است.

ایرنا: در این بیانیه که شورای سیاسی جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین امروز سه شنبه در پایگاه اطلاع رسانی این جنبش منتشر کرد، آمده است: امکان مشارکت مخالفان سیاسی بحرینی در روند سیاسی این کشور به خاطر تکروری دستگاه حاکم – با رویکرد استبدادی مطلق- به هیچ وجه وجود ندارد و دهه های متمادی این دیکتاتوری مطلقه ثابت کرده است که دستگاه حکومتیِ یک قبیلهِ مهاجمِ اشغالگر است که به دموکراسی، چرخه قدرت و مشارکت واقعی مردم در حکومت و قدرت اعتقادی ندارد.

این بیانیه افزود: دستگاه حکومتی کنونی به انحصار قدرت تحت یک سلطنت مطلقهِ تمامیت خواه چسبیده است و به هیچ وجه مشارکت موثر مردمی در قدرت را نخواهد پذیرفت و همچنین ریاض و ابوظبی هیچ گونه تحول دموکراتیک و سیاسی را نخواهند پذیرفت زیرا بر منافع سیاسی آنها تأثیر خواهد گذاشت چرا که آنها از تحول سیاسی دموکراتیک در بحرین می ترسند و نگران هستند که این تحول بر شیخ نشین های آنها که بر اساس یک بوروکراسی و حکومت مطلقهِ تمامیت خواه بنا شده است، تأثیر بگذارد .

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین تاکید کرد: علاوه بر این، آمریکا و انگلیس همچنان بر مواضع خود در مورد روند سیاسی بحرین اصرار می روزند زیرا به حمایت از رژیم آل خلیفه و سیاست‌های تمامیت‌خواهانه و استبدادی آن که تضمین کننده منافع سیاسی، استراتژیک، امنیتی و نظامی واشنگتن و لندن در منطقه است، ادامه می‌دهند چرا که آمریکا و انگلیس می دانند که در صورت هرگونه تحول سیاسی و دموکراتیک در بحرین، مردم و مخالفان خواهان برچیده شدن پایگاه های نظامی خارجی و خروج همه مستشاران امنیتی و نظامی از بحرین خواهند شد.

این بیانیه همچنین با اشاره به آغاز انقلاب بحرین در 14 فوریه سال 2011 میلادی و جانفشانی هزاران بحرینی و زندانی شدن هزاران نفر از رهبران و شخصیت های مخالف سیاسی تاکید کرد: جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین بر این باور است که هیچ راه حلی برای مشکلات مردم بحرین جز حق تعیین سرنوشت، انتخاب نوع نظام سیاسی خود و نوشتن قانون اساسی جدیدی برای کشور وجود ندارد که در آن مردم منشأ همه قدرت باشند.

این بیانیه تصریح کرد: شورای سیاسی جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین همچنین بر مخالفت خود با استقرار سامانه راداری رژیم صهیونیستی که می تواند جرقه ای برای جنگی همه جانبه و مخرب در منطقه باشد، تاکید می کند. ما به “حمد” سرکش و دار و دسته اش نسبت به عواقب ماجراجویی و تن دادن به سیاست های صهیونیستی در منطقه هشدار می دهیم.

جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین افزود: رژیم آل خلیفه و “حمد” سرکش همچنان به سیاست دنباله رویِ کور و خطرناک خود ادامه می دهد و این رژیم بحرین را به طرف آمریکایی-صهیونیستی تحویل داده تا بحرین را به رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران بکشاند چرا که نصب سامانه راداری، امنیت قوی ایران و برنامه هسته ای و تأسیسات حیاتی و استراتژیک این کشور را تهدید می کند.

این بیانیه تصریح کرد: ما در دفتر سیاسی جنبش یاران جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین سیاست‌های خطرناک و بی‌ملاحظه آل خلیفه در تسلیم کردن سیاست‌های امنیتی و نظامی بحرین به رژیم صهیونیستی از طریق واگذاری اراضی و پایگاه‌های نظامی بحرین به این رژیم به منظور تهدید کشورهای منطقه و ایران اسلامی را به شدت محکوم می کنیم. رژیم صهیونیستی باید بداند که توده های مردم ما قاطعانه هرگونه حضور امنیتی، نظامی و سیاسی در خاک خود را رد می کنند و در برابر عادی سازی روابط (بحرین با رژیم صهیونیستی) و تهدید امنیت بحرین و امنیت محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با تمام ابزارهای مشروع مقاومت خواهد کرد.




وبگردی