آفتاب

چسب مگا استون تسریع کننده صنایع ساختمانی و عمرانی



سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ و نصب سنگ اسلب به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت آسمان خراش ها طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه ۷۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه ایجاد شده است.

امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان ها و همچنین نحوه اجرای نماهای ساختمان نشان دهنده کلاس کاری، نوع فعالیت و حتی نوع فکر، مهندسان و طراحان آن پروژه می‌باشد. از این رو مهندسان و معماران تراز اول پروژه ها و شرکت علاوه بر بهره گیری از روش های نوین در قسمت های مختلف ساختمان تلاش می کنند تا در نحوه ی اجرای نمای پروژه خود به گونه ای دست به طراحی و انتخاب بزنند تا نشان دهنده ماندگاری ، استقامت و زیبایی باشد و به طوری که در کاهش هزینه و بالاتر بودن بهره وری و ماندگاری و مباحث زیبایی ساختمان آنها به نوعی این امر آشکار گردد. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ و نصب سنگ اسلب به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت آسمان خراش ها طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه ۷۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه ایجاد شده است.


چسب

سیستم اجرای نمای خشک و اتصال انواع سنگ های ساختمانی بروی آهن ، بتن و پلاستر سیمان

در این سیستم می توان عملیات اجرای نما را با هر نوع از چسب سنگ و نصب سنگ نما و با هر ضخامتی بروی هر نوع زیرساخت با استحکام بالا و تنها با استفاده از چسبهای اپوکسی (مگااستون) و بدون نیاز به هرگونه اسکوپ، پیچ ، روک پلاک , میلگرد و یا سیستم های سنتی همچون دوغاب و ملات اجرا نمود.
در این سیستم اگر زیرساخت چنانچه دیوار سفالی ،بلوک سیمانی یا آجری ‌باشد، می توان تنها یک لایه پلاستر ماسه سیمان و چسب بتن به ضخامت نهایتا ۲ سانت بروی آن اجرا نمود تا سطح زیرساخت استحکام لازم را جهت نگهداری و اتصال ازطریق چسب به سنگ و چسب سنگ اسلب زیر ساخت را به وجود آورد و یا می توان با توجه به نوع سازه ساختمان، فرم فلزی کشیده و فرآیند اجرای نما را انجام داد.چنانچه دیوار نما بتنی یا دیوار برشی باشد در صورت شاقول و یا تراز بودن دیگر نیاز به انجام پلاستر نیست و میتوان هر نوع سنگی به هر ضخامتی را بروی آن مادام العمر اتصال داد.

مزایای کاربردی سیستم اجرای نمای خشک با چسب مگااستون

۱- عدم نیاز به نازک کردن و شیارزدن در سنگ مصرفی نما و جلوگیری از ضایعات و پرت سنگ در اجرا و همچنین کمک به استحکام و ضخامت سنگ مصرفی نما. (درصورتی که در سیستم اسکوپ و دیگر روش های خشک جهت نگهداری سنگ حتماً باید حداقل ۴ میلی متر شیار در سنگ ایجاد گردد.)
۲- باتوجه به خاصیت الاستیسیته و خمیری شکل بودن چسب سنگ نما مگا استون می توان ناشاقولی سطح زیرساخت را از ۳ الی ۵ سانتی متر برطرف نمود.
۳- باتوجه به اینکه نحوه اتصال سنگ به زیرساخت ازطریق ایجاد پیوند مولکولی بین سنگ و زیرساخت می باشد، عملاً سنگ نما حتی دراثر ضربه شدید از روی بدنه ساختمان جدا نشده. دراین سیستم وزن هر سنگ بر روی خود می باشد. (درصورتی که در سیستم اسکوپ و یا پیچ چنانچه به هر علتی سنگ از داخل کشوئی شکسته و یا رها شود، ازبدنه ساختمان جدا و به پائین می افتد).
۴- سرعت اجرائی بسیار بالا؛ به نحوی که هر تیم اجرایی دونفره در این سیستم قابلیت اتصال واجرای حداقل ۳۰ الی ۴۵ مترمربع اجرای عملیات سنگ کاری را دارا می باشند. (درصورتی که در سیستم های سنتی و دیگر روش های خشک حداکثر ۱۰ الی ۱۵ متر در روز می باشد)
۵- کاهش چشم گیر و قابل توجه هزینه اجرائی دستمزد دراین سیستم به خصوص در متراژ های بالا بسیار قابل اهمیت می باشد. به نحوی که هزینه دستمزد دراین سیستم اجرائی کمتر از یک سوم هزینه دستمزد های مذکور می باشد.
۶- اتصال مادام العمر سنگ و مقاومت سنگ در برابر ارتعاشات و زلزله،عدم افتادن سنگ از روی نما حتی در لرزش‌های سازه ای، مقاومت بالا در برابرانقباضات و انبساط طولی و عرضی در اثر حرارت و غیره.
۷- تحمل شوک حرارتی ۱۲۵ درجه سانتیگراد
۸- عدم نیاز به آهن کشی و یا فرم فلزی مازاد بر روی سازه و اسکلت ساختمان و عدم نیاز به مصرف دوغاب و ملات خود دلیل محکمی بر اصل سبک سازی نما می باشد.
۹- امکان اتصال انواع سنگ های ساختمانی از قبیل (گرانیت ، تراورتن و یا سرامیک های پرسلان سنگ های مصنوعی …….) و حتی سنگ های سایز بزرگ (اسلب) بصورت زیر سقفی با چسب پرسلان و چسب سنگ .


چسب

مشخصات فنی چسب مگااستون

چسب

چسب مگا استون فوری یا ۳ دقیقه ای

چسب مگا استون ۳ دقیقه ای(MEGASTONE F) با پایه اپوکسی و با قدرت اتصال بالا جهت استفاده در سنگ کاری و سنگ نما , نصب سنگ اسلب بر روی انواع و اقسام سنگ های ساختمانی به عنوان خال جوش یا تک لقمه ای برای تثبیت سنگ بر روی زیر ساخت و بالا بردن سرعت عمل سنگ کاری استفاده می گردد. چسب فوق، خمیری شکل بوده و از لحاظ مشخصات فنی کاملا مشابه چسب مگا استون بوده با این تفاوت که از زمانی که پارت A و B چسب مگا استون F با یکدیگر مخلوط می گردد؛ سنگ کار ۳ دقیقه زمان برای استفاده داشته و گیرایش اولیه آن ۱۵ دقیقه و زمان خشک شدن نهایی آن یک ساعت می باشد و مناسب برای چسب سنگ اسلب نیز می باشد .

مشخصات فنی چسب مگااستون فوری (۳ دقیقه ای)

چسب

چسب کاشت میلگرد و بولت الوان

چسب کاشت میلگرد کاربرد آن در اصلاح اشتباهاتی که در اجرا،‌ به خصوص در سازه های بتنی روی می‌دهد یا تغییر و رفع اشتباهات محاسباتی , اشتباه در نصب میلگرده , افزایش مقاومت برشی , تغییر پارامترهای نقشه‌ای و اضافه کردن یک سازه به قسمتی از ساختمان مواردی است که برای انجامشان باید از چسب‌های کاشت میلگرد استفاده کرد.


 چسب


چسب کاشت میلگرد محصولی که بوسیله رزین های اپوکسی تولید می‌شود و برای نصب میلگرد روی بتن،‌ پرکردن شکاف‌های موجود در سقف، دیوار یا کف،‌ نصب صفحات فلزی روی دیوار و کاشت بولت و میلگرد روی سطوح مختلف، بهترین گزینه به شمار می‌رود.
استفاده از چسب کاشت میلگرد، به صرفه‌ترین روش برای تغییراتی است که در طراحی و اجرا روی می‌دهد.
محاسبه و برآورد مقدار چسب مورد نیاز در هر بخش از پروژه نیز نکته مهم دیگری است که باید متخصصان این حوزه آن را انجام دهند. اما به طور خلاصه عوامل موثر در برآورد مقدار چسب کاشت را قطر میلگرد، قطر حفره، عمق کاشت میلگرد و همچنین تعداد کاشتها مشخص می‌کنند.  برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تهیه و برآورد هزینه های استفاده از انواع چسب ساختمانی با کارشناسان مگا استون به آدرس اینترنتی www.megastone.ir  در تماس باشید.




وبگردی