آفتاب

پیام مهم روسیه به ایران بر سر برجام: در اجرای برجام به دنبال منافع خودخواهانه نیستیم



سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه اعلام کرد، مسکو در احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ، به دنبال منافع خودخواهانه نیست.

ایرنا به نقل از خبرگزاری "تاس": لاوروف شنبه شب خطاب به راه یافتگان به مرحله نهایی رقابت‌های بین‌المللی رهبران روسیه در پاسخ به این سوال که آیا احیای برجام برای روسیه نفع دارد؟ گفت: ما هرگز در سیاست به دوستان خود خیانت نمی‌کنیم. اولا ونزوئلا دوست ما و ایران نیز یک کشور بسیار نزدیک به ما است. ثانیاً برخلاف آمریکایی‌ها، ما به دنبال منافع خودخواهانه نیستیم.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: اقدامات آمریکایی‌ها آشکار است. آن‌ها در تلاش برای دشمنی با روسیه هستند. آمریکا فقط برای تنبیه روسیه، با دولت کاراکاس ارتباط برقرار می‌کند و سعی دارد در اسرع وقت برجام را احیا کند.

لاوروف در ارتباط با فشار آمریکا بر کشورهایی چون عربستان برای تولید نفت بیشتر گفت: آمریکایی‌ها در مورد نفت و گاز با عربستان سعودی، امارات و قطر تماس گرفته‌اند. همه این کشورها، درست مانند ونزوئلا و ایران، به صراحت اعلام کرده‌اند که به چارچوب اوپک پلاس متعهد هستند. در این سازمان سهمیه هر عضو مورد بررسی قرار گرفته و با اجماع در خصوص آن توافق می‌شود.




وبگردی