آفتاب

وزیر کشور: اقتصاد مردم‌محور گام نخست در دستیابی به توسعه پایدار است



وزیر کشور گفت: اقتصاد مردم محور گام نخست در دستیابی به توسعه پایدار است و دولت سیزدهم همه تلاش را برای رفع موانع حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی با هدف تقویت نرخ بهره‌وری به‌کار می‌گیرد.

«احمد وحیدی» روز دوشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار مرکزی افزود:  دولتمردان در صدد هستند با اطمینان دادن به مردم در ایجاد و تقویت امنیت سرمایه و امنیت مالی زمینه حضور موثر بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف اقتصادی را بیش از پیش فراهم کنند.
وی با بیان اینکه اقتصاد مردم‌محور ضامن تقویت بهره‌وری است، عنوان کرد: استانداران و تمامی مدیران دولتی باید در این راستا گام برداشته و زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری را در عرصه اقتصاد محقق کنند.
وزیر کشور اظهار داشت: شناخت ظرفیت‌ها، رشد بهره‌وری، اصلاح فرهنگ کار و استفاده از ظرفیت‌های علمی و نخبگان در بخش‌های مختلف به‌خصوص حوزه اقتصادی از عوامل مهم توسعه و رفع مشکلات کشور است که باید در دستور کار مسئولان و  مردم قرار گیرد.
وحیدی بیان کرد: درفعالیت‌های کشاورزی نیز محاسبه صحیح هزینه خاک، آب، برق، بذر، کود و نیروی کار ضروری است و نیاز است که اقتصاد این بخش با در نظر گرفتن هزینه و فایده و منطبق بر دانش روز تغییر یافته و مدیریت شود.
وی اضافه کرد: با بهره‌گیری‌ علمی، روش‌های نوین و کاربردی از ظرفیت‌های کشاورزی و انتخاب محصول مناسب می‌توان ضمن کمترین هزینه بیشترین فایده را در تولید محصول داشت و علاوه بر تامین نیاز داخل گام‌های موثری در تقویت صادرات کشاورزی برداشت.
وزیر کشور گفت: استان مرکزی در حوزه گردشگری ظرفیت‌هی غنی دارد که نیاز است با معرفی این داشته‌ها، زمینه حضور گردشگران به این خطه بیش از گذشته مدنظر باشد و از درآمدزایی و اشتغال حاصل از این بخش گام بلندی در راستای توسعه استان برداشته شود.
وحیدی افزود: صادرات یک میلیارد دلاری استان مرکزی اگر چه ارزشمند است اما، با وجود ظرفیت بالای صنایع بزرگ و تنوع تولید باید سهم بیشتری را در این شاخص هدفگذاری کرد و بازارهای جهانی در سایه برنامه اصولی به تسخیر تولیدکنندگان این استان درآید.
وی ادامه داد: در صورتیکه آگاهی و شناخت کامل از ظرفیت‌های مختلف وجود داشته باشد می‌توان برای رشد و استفاده از آن‌ها اقدامات اثربخشی ارایه کرد و استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور باید برای صنایع بزرگی همچون هپکو، آذرآب و ماشین‌سازی تقویت صنایع زیردستی در کارسازی و توسعه خوشه‌های صنعتی را در دستور کار داشته باشدتا اثربخشی این مزیت اقتصادی چندین برابر شود.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به اصلاح فرهنگ کار تاکید کرد و گفت: مطالبه کارگری بدون توجه به اصل بهره‌وری اقدام درستی نیست چرا که جامعه‌ای که دخل و خرجش همخوانی نداشته باشد همواره آبستن مشکلات است، بنابراین در جریان کار و تولید باید نسبت به بهره‌وری نیروی کار ، تقویت انگیزش و وجدان کاری و عوامل تولید توجه جدی بشود.
وحیدی ادامه داد: راه‌های روشن برای آینده انقلاب اسلامی قابل مشاهده است و اگر چه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد اما این چالش‌ها را می‌توان  با حضور مردم و توکل بر خدا قابل حل کرد.
وی، به پرداخت یارانه ۲ هزار میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: این یارانه اگر به صورت هدفمند توزیع شود می‌تواند در شکوفایی اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد اما، اگر دستخوش بی‌برنامگی و توزیع غیرهدفمند شود، بهره‌وری اقتصادی را پایین آورده و در مجموع می‌تواند زمینه‌ساز فساد و تبعیض شود.
وزیر کشور گفت: استاندار سابق دیار آفتاب در شرایط دشوار اقتصادی تکالیف اجرایی و مدیریتی را انجام دادند که جای تقدیر دارد و امید است که سکاندار جدید اجرایی در این استان با سوابق اجرایی ارزشمند و اشراف کامل بر مسایل بتواند حرکت رو به جلو و بستر جهش در بخش‌های مختلف را فراهم آورد.
وحیدی افزود: همفکری و هم‌افزایی نخبگان و فرزانگان  استان با مجموع مدیریت اجرایی استان امری مهم است چراکه مسئولی کارنامه موفق دارد که برای انجام ماموریت‌هایش از ظرفیت همه بخش‌ها، دستگاه‌ها و دوایر و مردم استفاده کند.
وی ادامه داد: استاندار جدید مرکزی باید تلاش برای به میدان آوردن همه ظرفیت‌های بومی و تحقق واقعی مشارکت مردم را اولویت کار خود قرار دهد و این استان را به مرکز صدور فناوری و دانش و ایده‌های نو تبدیل کند.
وزیر کشور اظهار داشت: استان مرکزی ظرفیت‌های متعددی در بخش‌های مختلف خدمات، صنایع و کشاورزی دارد که باید در راستای پیشرفت همه‌جانبه شکوفا شودو به طور مثال واگن‌سازی که دیار آفتاب مهد آن است می‌تواند بسیاری از کمبودها و خلاها را در کشور رفع کند و به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای داخلی باشد.
وحیدی بیان کرد: نرخ هشت درصدی رشد اقتصادی در  استان مرکزی به عنوان کانون صنعت کشور باید محقق شود که لازمه آن پای کارآوردن همه ظرفیت‌ها و استفاده از توان همه‌جانبه است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: حماسه‌آفرینی نیروی دریایی سپاه لرزه بر اندام دشمنان انداخت و سیلی محکمی به آن‌ها زد.
وزیر کشور توضیح داد: با وجودتوطئه و دسیسه های دشمنان در ابعاد مختلف، ایران اسلامی در اوج اقتدار و عزت است و بخش عظیمی از این افتخار به‌دلیل قدرت معنوی انقلاب اسلامی و بخش دیگر به‌خاطر حضور مردم در صحنه است.
وحیدی بیان کرد: دشمنان به‌دنبال نادیده گرفتن افتخارات انقلاب اسلامی هستند و از القائات شیطانی دشمنان وصل کردن مشکلات به تحریم‌های ظالمانه است اما، ملت ایران در طول ۴۲ سال عمر با عزت نظام اسلامی نشان داده با همت و اراده قوی می‌توان هر اقدامی را انجام داد چراکه مردم با روی کار آوردن انقلاب اسلامی در برابر القائات شیطانی دشمنان قد علم کردند و از این به بعد هم مقتدرانه خواهند ایستاد.
در نشست شورای اداری استان، «فرزاد مخلص الائمه» به‌عنوان استاندار جدید مرکزی معرفی شد.




وبگردی