ـ افسری جوان (موژوخین) در ارتش تزار، پس از شکست در عشق به لباس کشیشها درمیآید. در ادامه نیز هنگام رویاروئی با محبوبه در خوشتنداری قدرت بینظیری نشان میدهد. اما به زودی عنان اختیار را از کف میدهد و سرگردان روستاها میشود...
ـ پدر سرگئی، ساخته پروتازانوف، یکی از معدود فیلمسازان پیش از انقلاب اکتبر است که در دوره حکومت "نوین" نیز امکان کار پیدا کرد. داستانگوئی فیلم درخشان مینماید و فصلبندیهائی دارد که تنها در آثار چند دهه بعد فیلمسازان موج نوی سینمای فرانسه میتوان دید. تدوین غنائی فیلم نیز نظریههای سرگئی ایزنشتاین را به یاد میآورند: نمائی از موژوخین که در حال تصمیمگیری برای به لباس کشیشها درآمدن استبه نمائی خارجی از قصری اشرافی قطع میشود و همین قطع موجب حرکت روایت در بقیه صحنهها میشود. پدر سرگئی مبین این واقعیت است که سینمای شکوفان پس از انقلاب کشور شوراها (حداقل برای چند سال) ریشه در سینمای کشور تزار داشته است.