آفتاب

تجارت گرام



فروسیلیس آمیژانی است که ازترکیب آهن و سیلیسیم و از طریق ذوب سنگ آهن و کوارتز یا همان سیلیس به واسطه کربن تولید می شود

فروسیلیس آمیژانی است که ازترکیب آهن و سیلیسیم و از طریق ذوب سنگ آهن و کوارتز یا همان سیلیس به واسطه کربن تولید می شود این مواد عمدتا در کوره های قوس الکتریکی به وجود می آیند.نسبت های ترکیبی آن متغیر است بین اعداد 10 تا 90 درصد که از سیلیسیم و آهن تشکیل می گردد.البته مواد ناخالص مانند منگنز و کرم فسفر و گوگرد و آلومینیم هم به مقادیر کم مثل نیم درصد در فروسیلیس می تواند حضور داشته باشد. البته به این نکته هم باید توجه شود که علاوه بر عناصر گفته شده کربن به عنوان یک ناخالصی وعنصر سوم در انواع مختلف فروسلیس ها وجود دارد.

 مواد اولیه مصرفی

در تولید انواع فروسیلیس ها مواد اولیه مختلفی به کار می روداما موادی که به صورت عمده در تمام آن ها می توان یافت به سه گروه منقسم هستند.

مواد حامل سیلیسیم

مواد احیا کننده

مواد حامل آهن

فرایند تولید فروسیلیسیم بدون سرباره می باشد و عمدتا تمام عناصر موجود در مواد اولیه تهیه فروسیلیسیم را وارد محصول می نماید، پس یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در همه مواد مشترک است و تمامی آن ها دارند خلوص بالای مواد است.اگر ناخالصی های موجود در مواد بالا برود نتیجتا درصد ناخالصی های موجود در محصول مانند آلومینیوم و کلسیم هم بالا می رود. و اما ویژگی مشترک دیگری نیز وجود دارد که به آن یک نواختی ترکیبات شیمیایی هر کدام از این مواد می باشد که به این نکته نیز باید توجه نمود.

مصرف کنندگان فروسیلیسیم چه کسانی هستند؟

فروسیلیسیم ها مصرف کنندگان مختلفی دارند و بزرگ ترین این مصرف کنندگان در کشور کارخانه های فولاد سازی هستند که بالغ بر 38 هزار تن از کل فروسیلیس ها را در سال مصرف می کنند. ریخته گری ها نیز دیگر مصرف کننده این ماده هستند که با جمع مصرف فولاد سازی ها عدد را به 50 هزار تن در سال می رسانند.

 فروسیلیسیم و پیشرفتی ارزشمند نیاز صنعت کشور به فروآلیاژها از جمله فروسیلیسیم تا قبل از احداث شرکت داخلی به طور کامل از طریق واردات تامین می شد. اما با پیشرفت فناوری های تولید این ماده و احداث کارخانه های تولید فروآلیاژها و گستردگی و وسعت گرفتن صنعت کشود نه تنها درخواست مصرف کشور تامین شده است بلکه قسمتی از آن نیز صادر می شود.

ویژگی ها و کاربردها

فروسیلیس را در فولاد  به عنوان اکسیژن زدا و تنظیم کننده ترکیب شیمیایی و در صنایع چدن سازی به عنوان جوانه زا  مورد استفاده می شود. کاربرد دیگر فروسیلیس از ان برای تولید  فروسیلیکو منیزیوم  که عامل نشکن سازی چدن می باشد استفاده می شود . از این محصول در کارخانجات تولید فروسیلیکو منگنز نیز استفاده می‌شود.

وقتي فروسيليس در ريخته گري فولاد مورد اسـتفاده قرار مي گيرد استحكام، سختي، الاستيسيته و قابليت مغناطيسي آن بالا مي یابد. بـا افـزودن فروسيليس به مذاب همچنين از تشكيل كاربيد هاي ناخواسته جلوگيري کرد.

فروسیلیس معمولا در سه سایز  (۶۰-۱۰) میلی متر (۱۰-۳) میلی متر (۳-۰) میلی متر تولید و عرضه می شود .

جهت اطلاع از قیمت فروسیلیس و شرایط خرید فروسیلیسیمکلیک نمایید.



اطلاعات تماس آگهی

۰۲۱۲۲۷۹۱۹۴۳

، تهران ، پاسدران ، نبش بهستان هشتم، ساختمان آبتین پلاک ۱ طبقه ۳ واحد ۶