نخستین فضانوردان به کره ما میروند و پیروزمندانه به کره زمین بازمیگردند: ستارهشناسان موشکی اختراع میکنند و آن را با توپی به طرف ماه شلیک میکنند. موشک بر چشم ماهر آزرده فرود میآید. ستارهشناسان از موشک پیاده میشوند و آتشفشانی میبینند و ستارههائی. توفانی درمیگیرد و "سلیتها"، موجوداتی عجیب و غریب، رخ مینمایانند. جنگی آغاز میشود. ستارهشناسان ابتدا به بند میآیند و سپس میگریزند. موشک را بر لبه کره ماه آویزان میکنند و در اقیانوسی در کره زمین فرود میآیند.
ـ سفر به ماه، نخستین فیلم بلند (یکحلقهای) ملییس نبود. اما موفقیتش غیرقابل انتظار بود. تماشاگران را با مزه شیرین داستان در سینما آشنا کرد، آنچنان که باعث شد تا یک دهه سینمای فرانسه در صدر سینماهای محبوب دنیا قرار بگیرد. ملییس تمام شگردهایش را بهکار گرفته بود تا مخاطب را متحیر کند. فیلم بدون میاننوشته و بدون اینکه کاملاً از سنتهای تئاتری گسسته باشد (صحنهها بدون استثناء از یک زاویه گرفته شدهاند) مخاطب را با فانتزی سرگرم میکند. نماها ساده هستند و بر اصل بدیهی چشمنوازی تکیه دارند (طراحیها بر مبنای تصاویر کتابهای ژول ورن صورت گرفته بود و نسخههائی از فیلم را با دست رنگ کرده بودند). بدین ترتیب سینما در آغاز راهی بود که در دهههای بعد به جنگهای ستارهای (جرج لوکاس، ۱۹۷۷) منتهی شد.