آفتاب

کمبود تولید برق سبب شد؛

دستور توقف فعالیت شرکت های سیمانی و فولادی



شرکت توانیر به جای تلاش برای توقف فعالیت های ماینرهای تولید ارز دیجیتال به خصوص آن دسته که به صورت غیر قانونی و پنهان در حال تولید ارز دیجیتال هستند و برق بسیاری را می بلعند، دستور توقف فعالیت شرکت های فولادی و سیمانی را صادر کرد.

اعتدال: به دنبال کمبود برق و افزایش مصرف شهروندان در این روزهای گرم تابستانی، شرکت توانیر به منظور کنترل مصرف برق، دستور توقف فعالیت شرکت های فولادی و سیمانی را صادر کرد.
وزارت نیرو و شرکت توانیر (شرکت توليد، انتقال و توزيع نيروي برق ايران) به جای تلاش برای  توقف فعالیت های ماینرهای تولید ارز دیجیتال به خصوص آن دسته که به صورت غیر قانونی و پنهان در حال تولید ارز دیجیتال هستند و برق بسیاری را می بلعند، دستور توقف فعالیت شرکت های فولادی و سیمانی را صادر کرد.
با اتخاذ این تصمیم و از آنجاییکه شرکت های فولادی و سیمانی مواد اولیه بسیاری از صنایع را تامین می کنند از این پس باید منتظر کمبود این محصولات در بازار و در پی آن بالا رفتن قیمت آنها بود. ازجمله تولید مسکن و ساخت و ساز که اصلی ترین نیاز آن سیمان و فولاد می باشد دچار رکود شده و با افزایش قیمت ها نیز روبه رو خواهد شد.
از سوی دیگر با قطع برق کارخانجات سیمان، کمبود و نایاب شدن سیمان، موجب توقف تمامی فعالیت های عمرانی و ساختمان سازی شده و بیکاری تعداد بسیار زیادی از کارگران و دست اندرکاران فعالیت های عمرانی و ساختمانی را فراهم میاورد.





وبگردی