آفتاب

صعود پورتو در شبی که طارمی اخراج شد



در دیدارهای دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دو تیم پورتو و دورتموند با شکست حریفان در مجموع دو بازی به دور بعد مسابقات صعود کردند.

فوتبالی: در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پورتو در شب اخراج مهدی طارمی موفق شد در یک بازی مهیج و دیدنی یوونتوس را حذف کند؛ در آلمان هم دورتموند با غلبه بر سویا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد.

در دیدار برگشت از مرحله‌ی یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس در یک بازی بسیار پر فراز و نشیب در نهایت موفق شد با نتیجه سه بر دو به پیروزی برسد، اما این پیروزی برای صعود کافی نبود چرا که پورتو بازی رفت را در خانه‌ی خودش با نتیجه دو بر یک برده بود و اکنون به خاطر گل زده‌ی بیشتر در خانه حریف به مرحله‌ی یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد.

در این بازی، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو در نیمه‌ی اول یک پنالتی گرفت و اولیویرا آن را به گل تبدیل کرد اما طارمی در نیمه‌ی دوم دو کارت زرد دریافت کرد و با اشتباهی که در اعتراض به داور داشت، اخراج شد و پورتو 10 نفره شد و به شدت تحت فشار قرار گرفت. فدریکو کیه زا که در ابتدای نیمه ی دوم یک گل برای یووه روی پاس رونالدو به ثمر رسانده بود، گل دوم خودش و تیمش را هم با ضربه‌ی سری سرعتی و تماشایی به ثمر رساند تا امید به رختکن یوونتوس بازگردد.

بازی به وقت های اضافه رفت و در این ماراتن دیدنی، در وقت اضافه‌ی دوم دوباره تب و تاب بالا گرفت و اولیویرا روی یک کاشته‌ی تماشایی از زیر پاهای دیوار دفاعی گل دوم پورتو را زد و کار را برای یووه سخت کرد. در ادامه رابیو موفق شد خیلی سریع گلزنی کند و بازی سه بر دو به نفع بیانکونری‌ها شود اما این نتیجه هم برای صعود کافی نبود و شاگردان پیرلو حذف شدند.



وبگردی