آفتاب

فروش انواع پمپ صنعتی و کشاورزی



پمپ آب وسیله ایی است که برای افزایش فشار آب از آن استفاده می شود و انواع مختلفی دارد.

کارایی پمپ آب این است که آب مورد نیاز را به تاسیسات آبرسانی،حریق، صنعت، کشاورزی و صنعت برساند. پمپ آب باری افزایش فشار آب شهری نیز استفاده می شود و فشار آب را در نقاطی که فشار آب خیلی پایین است، افزایش می دهد. شرکت پایا گسترش خورشید تابان فروشنده انواع مختلف پمپ از جمله پمپ های سیرکولاتور و لجن کش می باشد. در این مقاله این دو نوع پمپ و کارایی آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

پمپ سیرکولاتور

پمپ سیرکولاتور یکی از انواع پمپ است که برای به حرکت درآوردن گازها ، مایعات و مواد آبکی در یک مدار بسته از آن استفاده می شود . معمولاً این پمپ ها موجب حرکت آب در یک سیستم گرمایشی هیدرولیک یا یک سیستم خنک کننده می شوند . با توجه به این که پمپ سیرکولاتور فقط قادر است مایعات را در یک مدار بسته به گردش درآورد ، در نتیجه فقط بر اصطحکاک سیستم لوله کشی غلبه پیدا می کند. به عبارت دیگر می توان گفت پمپ سیرکولاتور یکی از انواع پمپ های آبی بوده که برای گردش آب گرم در سیستم های گرمایشی صنعتی و خانگی و سیستم تهیه هوا مورد استفاده قرار می گیرد. بدنه پمپ سیرکولاتور معمولاً در دو نوع چدن و استیل تولید می شود و می تواند که مایعات را تا دمای 100 تا 130 درجه سانتی گراد پمپاژ نماید.  از پمپ های سیرکولاتور به عنوان پمپ های گریز از مرکز نیز استفاده می شود. این پمپ ها با پمپاژ کردن مایعات در یک مدار بسته به حرکت در می آیند. در هنگام خرید این نوع پمپ باید به عواملی همچون فشار پمپ، ظرفیت، میزان مصرف انرژی و کارایی پمپ و سرعت چرخش پروانه پمپ توجه کرد زیرا این عوامل نقش بسیار مهمی در عملکرد پمپ دارند. پمپ های سیرکولاتور یک لوله اتصال و یک شیر یک طرفه دارند و در حقیقت می توان گفت بیشترین کارایی پمپ های آب سیرکولاتور به حرکت درآوردن آب در سیستم های گرمایشی هیدرولیک و سیستم های سرمایشی می باشد. زمانی که آب به طرف بالا پمپاژ می شود، در اطراف سیرکولاتور به حرکت در آمده و دوباره به جای قبلی خود بر می گردد. به همین دلیل، پمپ های آب سیرکولاتور برای انتقال و جا به جایی آب در لوله ها باید از قدرت کافی برخوردار باشند. برای آگاهی از قیمت پمپ خطی با پمپ خوب تماس بگیرید.
پمپ های سیرکولاتور که در سیستم هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند ، معمولاً از نوع پمپ های گریز از مرکز خودکار هستند. با توجه به این که پمپ های سیرکولاتور اغلب در خانه ها استفاده می شوند ، در بیشتر مواقع کوچک و مهر و موم شده بوده و میزان اسب بخار آنها پایین است. ولی هنگامی که برای کارهای دیگر و به جز مصارف خانگی از آنها استفاده شود، میزان اسب بخار آنها افزایش پیدا می کند. موتور الکتریکی این پمپ ها معمولاً جدا از بدنه پمپ است . بخش های مهر و موم شده که در مصارف خانگی از آنها استفاده می شود، اغلب دارای موتورهای چرخان و پمپ های پروانه ایی بوده و از یاتاقان های به هم پیوسته و مهر و موم شده در درون مدار آب محافظت می کنند . این کار از مواجه شدن بخش های اصلی با پمپ های بزرگتر جلوگیری کرده و از مهره های کیپ شده در محلی که پمپ،  محور را وارد بدنه پمپ می کند، به خوبی محافظت می کند.
پمپ های سیرکولاتور از دو بخش الکتروکوتور و پمپ آب تشکیل شده اند. موتور الکتریکی موجود در این پمپ، موجب حرکت پروانه ها شده و در نتیجه آب به سمت بالا حرکت می کند. پمپ سیرکولاتور، دارای پروانه ایی شبیه به توربین است و این پروانه دارای چرخی همراه با تیغه است و به خاطر حرکت سریعی که دارد، آب را به سمت جلو حرکت می دهد. پمپ های سیرکولاتور سایز بسیار کوچکی دارند و به همین دلیل می توان به راحتی آنها در کنار سیستم لوله کشی نصب نمود. پمپ سیرکولاتور این توانایی را دارد که آب سرد وآب گرم را در رادیاتورها به چرخش درآورد. همچنین برای سیستم گرمایش در کف زمین نیز می توان از این پمپ استفاده کرد. پمپ های سیرکولاتور معمولاً به طور کامل از سایز بسیار کوچک تا سایز متوسط توسط چرخ های لوله حفاظت می شوند و آنها را به سایر بخش های لوله کشی هیدرولیک وصل می کنند . نصب پمپ هایی که سایز  بزرگ تری دارند، معمولاً به صورت لایه ایی انجام می شود .

پمپ لجن کش

پمپ لجن کش  یکی از انواع پمپ های آب بوده و برای انتقال لجن در مصارف صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ های لجن کش این توانایی را دارند که مایعات با وزن مولکولی بالا را به آسانی جا به جا کنند. در حقیقت می توان گفت پمپ های لجن کش همان پمپ های کفکش هستند و تنها تفاوت آنها در اجزای تشکیل دهنده آنها است. پمپ های لجن کش، از نوع پمپ های مستغرق سانتریفیوژ بوده و در دو نوع پمپ لجن کش تک فاز و پمپ لجن کش سه فاز تولید و عرضه می شوند.  بدنه پمپ های لجن کش از جنس های مختفی از جمله استیل، چدن و برنز ساخته می شود ولی در بیشتر مواقع با توجه به کارکردی که دارند، از جنس های مختلف تولید می شوند. پمپ های لجن کش اغلب برای تخلیه آب چاه ها استفاده می شوند زیرا این پمپ ها می توانند آب باقی مانده در چاه را به طور کامل تخلیه نمایند. از مهمترین قابلیت های پمپ های لجن کش می توان به این مورد اشاره کرد که این پمپ می تواند به راحتی فاضلاب های خانگی و صنعتی و سایر سیالاتی که دارای ذرات معلق هستند را پمپاژ کند. از پمپ لجن کش در موارد دیگری از جمله تخلیه کردن استخرها، پساب های فاضلاب و همچنین مکش سیالاتی که دارای ذرات الیافی هستند نیز استفاده می شود. در حقیقت می توان گفت پمپ های لجن کش یکی از پر کاربردترین ترین انواع پمپ در زمینه صنعتی بوده و انتقال لجن فقط با این پمپ ها امکان پذیر است. ساختار پمپ های لجن کش و کف کش تا حدی شبیه به یکدیگر می باشد و هر دو پمپ برای انتقال سیالات از نیروی گریز از مرکز استفاده می کنند. تجهیزات به کار رفته در پمپ های لجن کش  طوری ساخته شده است که حتی اگر مدتی از آن استفاده نشود، مشکلی در عملکرد آن ایجاد نمی شود. پمپ های لجن کش مقاومت بالایی در برابر مواد شیمایی و شرایط خوردنده دارند و به همین دلیل به راحتی دچار مشکل و آسیب نمی شوند و تا مدت ها قابل استفاده هستند.
پمپ های لجن کش با توجه به کارکرد خوبی که در انتقال لجن و سایر سیالات دارند در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.  به عنوان نمونه یکی از مهم ترین کاربرد پمپ های لجن کش انتقال لجن در پالایشگاه ها و تصفیه خانه ها است.
به طور کلی پمپ های لجن کش به دو دسته لجن کش های مستغرق و لجن کش های عمودی طبقه بندی می شوند. پمپ های لجن کش با توجه به تعداد پروانه هایی که دارند به دو نوع تک کاناله و چند کاناله تقسیم می شوند. این پمپ ها همچنین با توجه به عملکردی که دارند در دو گروه دو پل و چهار پل قرار می گیرند. دور موتور پمپ های لجن کش 4 پل، 1450 در هر دقیقه است و این پمپ ها این توانایی را دارند تا به طور دائم کار کنند در حالی که پمپ های لجن کش دو پل، 2900 دور در هر دقیقه می چرخند و می توانند به مدت 6 ساعت  کار کنند. در پمپ های لجن کش های عمودی، الکتروموتور خارج از سیال قرار داده می شود و پمپ آب در داخل سیال به حالت غوطه ور است. در این نوع پمپ، الکتروموتور و پمپ از طریق کوپلینگ به یکدیگر متصل می شوند و در نتیجه اگر لازم باشد، الکتروموتور به راحتی از پمپ جدا می شود. پمپ های لجن کش مستغرق به طور کامل در سیالات غوطه ور می شوند و درجه حفاظت آنها IP68 است. زمانی که آب در اطراف الکتروموتور شروع به حرکت می کند، موتور خنک می شود و در نتیجه کارایی آن افزایش پیدا می کند. به این ترتیب جریان موتور تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و به این ترتیب راندمان آن افزایش پیدا می کند.
پمپ لجن کش در مواردی همچون پمپاژ کردن آب های گل آلود و صاف، انتقال و تخلیه فاضلاب های صنعتی و خانگی و آبیاری زمین های زراعی و باغ ها مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ های لجن کش در دو نوع کاتر دار و بدون کاتر تولید می شوند. پمپ های لجن کش کاتر دار توانایی خرد کردن الیاف را دارند و به راحتی آنها را خرد می کنند.
پمپ لجن کشدارای مزایای بسیار زیادی هستند و نصب و نگهداری این نوع پمپ در مقایسه با سایر پمپ ها بسیار آسان تر است. پمپ های لجن کش ساختار کوچکی دارند و بدون لرزش و سر و صدا کار می کنند. پمپ های لجن کش توانایی های بسیار زیادی دارند و می توانند لجن ها را از پایین ترین سطح چاه به بیرون چاه انتقال دهند.
پمپ های لجن کش برای انتقال دادن آب یا تجمع آن از روش های ساده ایی استفاده می کنند. پمپ های لجن کش از اجزا و قطعات مختلفی ساخته شده اند. یکی از اصلی ترین اجزای اصلی پمپ لجن کش، موتور الکتریکی آن است که این موتور موجب حرکت شفت می شود. پروانه این پمپ از آلیاژ آلمینیوم بوده و پیچ ها و شفت های آن از جنس فولاد ضد زنگ می باشد.
پمپ لجن کش با اتصال یک موتور الکتریکی به جریان الکتریسیته شروع به کار می کند. زمانی که جریان الکتریسیته به موتور وارد می شود، شفت ها به چرخش در می آیند و در نتیجه پروانه نیز شروع به حرکت می کند. هنگامی که شفت حرکت می کند، در داخل پمپ نیروی خلاء و مکندگی ایجاد می شود که این خلاء با لجن یا سایر سیالات پر می شود.  
این پمپ ها باید با یک نیروی قوی فعالیت کنند و همچنین آب موجود در محیط نباید از یک مقدار مشخص کمتر باشد. در غیر این صورت ممکن است پمپ آسیب ببیند.




وبگردی