آفتاب

۷ فوتی در حوادث چهارشنبه سوری / ۷۳ درصد مصدومان زیر ۱۸ سال هستند



سازمان اورژانس کشور نسبت به روند افزایشی مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال هشدار داد و اعلام کرد: از ابتدای اسفند هفت فوتی ناشی از این حوادث در کشور ثبت شده است و ۷۳ درصد از مصدومان دارای سن ۱۸ سال و کمتر بوده‌اند.

بر اساس آمار اورژانس، در بازه زمانی یکم تا نوزدهم اسفند ماه در کل کشور شاهد رشد ۱۸ درصدی آسیب دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال در مقایسه با پارسال هستیم؛ این آمارها نشان می دهد که در این مدت تعداد فوتی ها ۱۷ درصد، قطع عضو ۴ درصد، آسیب به چشم ۲۸ درصد و سوختگی ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

در این مدت ۲۸۲ نفر در کشور بر اثر این حوادث آسیب دیده‌اند که تعداد مصدومان در مجموع ۲۷۵ نفر و تعداد فوتی ها هفت نفر گزارش شده است.

از میان مصدومان این حوادث، ۹۰ نفر توسط اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شده اند؛ ۱۷۴ نفر مراجعه شخصی داشته اند و ۱۱ نفر نیز در محل حادثه درمان شده اند.



اورژانس با اعلام اینکه ۷۳ درصد از مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال را افراد دارای سن ۱۸ سال و کمتر بوده اند، خاطر نشان کرد: ۱۵ درصد مصدومیت ها نیز به رهگذران اختصاص دارد.

این گزارش می افزاید: در بازه زمانی یکم تا نوزدهم اسفند ماه جاری شاهد ۲۴ مورد قطع عضو، ۱۰۱ مورد آسیب به چشم و ۱۳۰ مورد سوختگی بوده‌ایم.

اورژانس کشور تعداد بستری های ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال را ۵۱ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۷ مورد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

طبق این آمار، استان آذربایجان شرقی با ۶۱ مصدوم در صدر قرار دارد و استان های تهران با ۵۴ ، آذربایجان غربی با ۲۸ و اصفهان با ۲۱ مصدوم در رده های بعدی قرار گرفته اند.

همچنین بیشترین میزان فوتی های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در آذربایجان غربی با چهار مصدوم ثبت شده است و پس از آن تهران با ۲ و آذربایجان شرقی با ۱ مصدوم قرار گرفته اند.


گالری تصاویر


وبگردی