آفتاب

رهبر انقلاب: رأی ندادن هیچ مشکلی را از کشور حل نمی‌کند



رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین یک اثر عینی رأی ندادن گفتند: رأی ندادن هیچ مشکلی را از کشور حل نمی‌کند ضمن اینکه برای خود فرد هم ضرر دارد چون اگر رأی ندهید، دیگران رأی می‌دهند و فردی را که شما مایل به انتخاب او نیستید انتخاب می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار هزاران نفر از رای اولی‌ها و جمعی از خانواده‌های مکرّم شهیدان، حضور پرشور و قوی ملت را در انتخابات، ‌تجلی قدرت ملّی، تضمین‌کننده امنیت ملّی و مایوس‌کننده دشمنانِ چشم‌دوخته به ایران خواندند و با برشمردن ویژگی‌های نامزد اصلح تاکید کردند: انتخابات پرشور، زمینه‌ساز رفع مشکلات، پیشرفت ایران و از ارکان اداره صحیح کشور است و هر کسی ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد روز جمعه به‌پای صندوق رای بیاید.

ایشان نسل جوان بعد از انقلاب را بسیار بیشتر از جوانان قبل، اهل تحقیق و استدلال و منطق و راستی‌آزمایی دانستند و افزودند: جوانان عزیز بدانند که صندوق واقعی رای و حضور با انگیزه، با شناخت، باتوقع و امیدوارانه مردم در انتخابات، آسان به دست نیامده و حاصل مجاهدت‌ها و فداکاری‌های طولانی ملت در مبارزه با استبداد و رژیم طاغوت است.

رهبر انقلاب با اشاره به نوشته‌های برخی عناصر طاغوت درباره ظاهری بودن انتخاباتِ قبل از انقلاب گفتند: همانطور که آن‌ها هم معترف شده‌اند، لیست برندگان انتخابات از قبل در دربار و حتی گاهی در برخی سفارت‌خانه‌های خارجی بسته می‌شد و باید همین لیست از صندوق‌ها در می‌آمد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حاکمیت گروه‌های دیکتاتور بعد از انقلاب‌های بزرگی مانند انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی سابق افزودند: امام خمینی (ره) با اعتماد کامل به مردم و اهمیت دادن به صندوق انتخابات، ‌تنها حدود ۵۰ روز پس از پیروزی انقلاب، نوع حکومت را به همه‌پرسی گذاشتند تا ملت به عنوان صاحبان کشور و انقلاب، تصمیم‌گیر همه مسائل مهم شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: بعد از همه‌پرسی ۱۲ فروردین ۵۸، در همان سال اول انقلاب، ۴ انتخابات و همه‌پرسی دیگر هم برگزار شد تا ارکان کشور با خواست و آرای ملت شکل و جهت بگیرد.

ایشان با نفی و رد دیدگاهی که معتقد به شرکت قوی مردم در انتخابات نیست و می‌گوید انتخابات با حضور جمعی برگزار شود و مجلس و دولتی هم روی کار بیایند تاکید کردند: اما ما می‌گوئیم انتخابات باید پرشور باشد زیرا حضور پرشور مردم، نشانه حضور ملت در صحنه‌های مهم اداره کشور و ثروت بزرگی برای ایران است.

رهبر انقلاب با اشاره به محسوس شدن نشانه‌های شور و نشاط انتخاباتی در سراسر کشور، حضور ملت در صحنه را معجزه‌آفرین خواندند و با اشاره به دشمنان خبیثی که چهارچشمی مراقب ایران عزیز وانتخابات روز جمعه هستند گفتند: آمریکا، ‌سیاست‌های اغلب اروپایی‌ها،‌ صهیونیست‌های خبیث، سرمایه‌داران و کمپانی‌های بزرگی که با انگیزه‌ها و به دلایل گوناگون با دقت مسائل ایران را پیگیری می‌کنند، بیش از هر چیز دیگری از حضور مردم در انتخابات و قدرت مردمی ایران بیمناک‌اند.

ایشان افزودند: دشمنان دیده‌اند که همین قدرت مردمی تعیین کننده، رژیم طاغوت مورد حمایت آمریکا و انگلیس را از بین برد و در جنگ تحمیلی صدام را با وجود حامیان غربی و شرقی و منطقه‌ای‌اش، ذلیل و خاک‌نشین کرد، به همین علت انتخابات مظهر به رخ کشیدن قدرت ملی کشور است.

ایشان حضور قوی مردم در انتخابات را تجلی قدرت ملی و قدرت ملی را تضمین‌کننده امنیت ملی خواندند و گفتند: بدون امنیت ملی، هیچ چیز وجود نخواهد داشت و دشمن اگر در زمینه قدرت ملی ضعفی در ایرانیان ببیند از زوایای مختلف، امنیت ملی را تهدید خواهد کرد.

رهبر انقلاب مخالفت‌خوانی دشمنان را از فروردین امسال، نشانه نگرانی آن‌ها از حضور ملت در انتخابات دانستند و گفتند: بدخواهان ماه‌هاست که در رادیو تلویزیون‌ها و در فضای مجازی سعی می‌کنند مردم را از حضور و اثربخشی انتخابات مایوس کنند.

ایشان با اشاره به بی‌التفاتی برخی در داخل به انتخابات افزودند: احدی را متهم نمی‌کنیم اما به همه یادآور می‌شویم که باید به انتخابات از زاویه امنیت ملی و نه گروهی و جناحی نگاه کرد و هرکس کشور و ملت و امنیت ملی را دوست دارد بداند که اگر انتخابات ضعیف برگزار شود همه ضرر می‌کنند و هیچکس سودی نخواهد برد.

رهبر انقلاب، دستاورد مهم انتخابات قوی و پر شور را انتخاب افراد قوی، تشکیل مجلس قوی و در نتیجه رفع مشکلات و پیشرفت کشور خواندند و افزودند: مجلس قوی ، قادر به انجام کارهای بزرگ و برداشتن گام‌های بلند خواهد بود همچنانکه انتخابات قوی و پر شور ریاست جمهوری، دست رئیس‌جمهور را برای انجام کارهای بزرگ باز می‌کند.

ایشان رشد سیاسی شرکت‌کنندگان بخصوص جوانان را دستاورد دیگرِ انتخابات دانستند و گفتند: رشد سیاسی و افزایش قدرت تحلیل جوانان در خلال انتخابات، بسیار ارزشمند است چرا که باعث شناخت دشمن و شیوه‌ها و اقدامات او و در نتیجه شناخت راههای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های بدخواهان خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این بخش از سخنان‌شان خطاب به آحاد مردم تأکید کردند: بدانید انداختن رأی در صندوق که کاری آسان است نتایج بزرگی در پی دارد بنابراین از این فرصت باید استفاده کرد.

ایشان با یادآوری باور و اعتقاد خود به نقش پیشران و پیشرو جوانان در میدان‌های مختلف، نقشی‌آفرینی و شوق‌انگیزی آنها در میدان انتخابات را نیز ضروری دانستند و گفتند: جوان‌ها، هم در انتخابات شرکت کنند هم با استدلال و بیان منطقی، پدران و مادران و اطرافیان خود را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.

رهبر انقلاب با تاکید براینکه ما با  افرادی که به هر دلیلی واقعاً قادر به شرکت در انتخابات نیستند، حرفی نداریم در مورد کسانی که نسبت به انتخابات اظهار بی‌میلی می‌کنند، گفتند: اما متاسفانه برخی افراد نسبت به انتخابات اظهار بی‌میلی می‌کنند و دیگران را نیز به شرکت نکردن در انتخابات تشویق می‌کنند، به نظر من این افراد بهتر است قدری فکر کنند.

ایشان خطاب به اینگونه افراد افزودند: رأی ندادن هیچ فایده و نتیجه‌ای ندارد اما حداقل در رأی دادن احتمال فایده وجود دارد اگرچه ما معتقدیم رأی دادن حتماً فایده و دستاورد دارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین یک اثر عینی رأی ندادن گفتند: رأی ندادن هیچ مشکلی را از کشور حل نمی‌کند ضمن اینکه برای خود فرد هم  ضرر  دارد چون اگر رأی ندهید، دیگران رأی می‌دهند و فردی را که شما مایل به انتخاب او نیستید انتخاب می‌شود در صورتی که شما با رأی خود می‌توانستید جلوی انتخاب این فرد را بگیرید.

رهبر انقلاب در تبیین ملاک‌های نامزدهای اصلح، نامزدهای تأیید شده در شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی را صالح خواندند و گفتند: اصلح کسی است که در تقیّد به دین و عمل و تشرّع دینی بهتر و جلوتر باشد، به استقلال کشور و وابسته نشدن به قدرتها اصرار بیشتری داشته باشد، به مبارزه با فساد عقیده جدی داشته باشد، و نسبت به منافع ملی جدی‌تر باشد یعنی منافع ملی و اسباب عزت و آسایش و پیشرفت‌کشور را بر منافع شخصی و تعصبات جناحی ترجیح دهد.

ایشان راه شناخت اصلح و تطبیق این ملاک‌ها با نامزدهای انتخابات را مطالعه، تحقیق، دقت در اظهارات و شنیدن از افراد مطلع وآگاه ،و مشورت با انان خواندندو گفتند: این، کاری سخت و نشدنی نیست. مثلاً در تهران فهرست‌های مختلفی وجود دارد که برخی را می‌شناسیم، بعضی را از دیگران پرس و جو می‌کنیم و برخی را هم به افرادی که معرفی کرده‌اند اعتماد می‌کنیم و نامشان را در برگه رأی می‌نویسیم. بنابراین هر مقداری که ممکن است باید در این زمینه تلاش کرد.

ایشان ابراز امیدواری کردند خداوند برای ملت ایران انتخاباتی مطلوب و شایسته مقدّر فرماید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان، مسئله غزه را مسئله اساسی دنیای اسلام برشمردند و گفتند: مسئله غزه، اسلام را به دنیا معرفی کرد و معلوم شد که اسلام و عامل دین، باعث اقتدار و مقاومت و تسلیم نشدن مردم در مقابل این‌همه بمباران و فاجعه‌آفرینی صهیونیست‌ها است. این مسئله حقیقت فرهنگ و تمدن غربی را هم به جهانیان نشان داد و مشخص شد که سیاست‌مداران برآمده از این فرهنگ حتی حاضر به اعتراف به اقدام صهیونیست‌ها در نسل‌کشی فلسطینی‌ها نیستند و با وجود برخی حرف‌ها، در عمل با وتو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، جلوی توقف جنایت‌ها را می‌گیرند.

ایشان خودسوزی افسر نیروی هوایی آمریکا در اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را نشانه اوج رسوایی و فضاحت سیاست‌های خلاف بشری آمریکا و فرهنگ فاسد و ظالم غربی دانستند و گفتند حتی این فرد که در فرهنگ غربی پرورش یافته بود، عمق فضاحت این فرهنگ را درک کرد. ایشان ابراز امیدواری کردند: خداوند به اسلام و مسلمین و فلسطین بخصوص غزه نصرت کامل عطا کند.

رهبر انقلاب اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت ماه‌های شعبان و رمضان و ضرورت تلاش برای نزدیکی به خداوند متعال اشاره کردند و افزودند: ایام باقی‌مانده از ماه شعبان و بعد از آن ماه رمضان فرصت مغتنمی برای دعا، مناجات و تقویت ارتباط با پروردگار است و توصیه من به‌خصوص به جوانان که دارای دل‌های پاک و زلال هستند این است که از دعاهای وارد شده از ائمه اطهار (ع)، استغفار و صلوات غفلت نکنند زیرا این ادعیه متضمن معارف و مضامین عالی است و انس شما را با خالق هستی افزایش می‌دهد. /ایسنا




وبگردی