آفتاب

خرید انواع سنگ ساختمانی از کارخانه



امروزه انواع مختلفی از سنگ‌های ساختمانی برای تزئین نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند که از پر کاربردترین آن‌ها می‌توان سنگ‌ تراورتن و پس از آن سنگ‌های مرمریت، مرمر، گرانیت و چینی را نام برد.

خرید سنگ نما یکی از چالش‌هایی است که در سال‌های اخیر بسیاری از سازندگان ساختمانی با آن روبه‌رو بوده‌اند. شاید به جرات بتوان گفت نمای هر ساختمان علاوه بر حفاظت از آن، یکی از مهم‌ترین و یا حتی اصلی‌ترین فاکتور در زیبا به نظر رسیدن بنا و حتی منطقه‌ای است که ساختمان در آن‌جا واقع شده است.
در نتیجه انتخاب و خرید یک سنگ نمای مناسب گزينه بسیار مهمی خواهد بود. هر چند در سال‌های اخیر مصالح گوناگون دیگری مانند چوب، کامپوزیت، شیشه، سرامیک، آجر و سنگ مصنوعی نیز برای تزئین بنا مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما سنگ طبیعی همچنان جایگاه بسیار بالایی در ساخت انواع ساختمان از جمله پوشش نمای آن دارد.
 امروزه انواع مختلفی از سنگ‌های ساختمانی برای تزئین نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند که از پر کاربردترین آن‌ها می‌توان سنگ‌ تراورتن و پس از آن سنگ‌های مرمریت، مرمر، گرانیت و چینی را نام برد. در این مقاله از اصفهان سنگ با شماره تماس : 09130000627-03191010627 به عنوان بزرگترین تولید و تامین کننده سنگ نما به ارائه توضیحاتی در مورد ویژگی‌های یک سنگ نمای مناسب و معرفی انواع سنگ ساختمانی، خرید و قیمت سنگ ساختمانی آن می‌پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک سنگ نمای مناسب

وزن پایین

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ نمای مناسب، داشتن وزن سبک است. این خصوصیت در کنار چسبندگی با ملات، موجب عدم سقوط سنگ از ارتفاع خواهد شد.

چسبندگی خوب با ملات

یک سنگ نمای خوب به راحتی به ملات می‌چسبد و مانع جدایی سنگ از بنا می‌شود.

مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی

سنگ نما دائما در معرض گرما و سرمای هوا قرار داشته و در صورتی که مقاومت بالایی در برابر آن نداشته باشد، به راحتی دچار آسیب و تخریب می‌شود.

جذب آب اندک

از آن‌جایی که سنگ نما همواره در معرض برف و باران قرار دارد، لازم است تا آب بسیار کمی را به خود جذب نماید.


 

مقاومت سایشی و ضربه‌ای بالا

سنگ نما به دليل قرار داشتن در محیط بیرونی، هر لحظه ممکن است در معرض سایش و ضربه قرار گیرد. در نتیجه باید در مقابل این موارد کاملا مقاوم باشد.

عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید

سنگ نما دائما در مواجهه با نور خورشید قرار داشته و نباید به این دليل دچار تغییر رنگ گردد.

سنگ‌ نمای تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی و تزئینی است که از رسوبات چشمه‌های آب گرم تشکیل می‌شود. در حال حاضر سنگ تراورتن به عنوان پرکاربردترین سنگ نمای ساختمان شناخته می‌شود. تراورتن یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی با تعداد بالای معادن بوده که به دلیل مزایای متعددی که دارد، نظر بسیاری از سازندگان ساختمانی را به خود جلب نموده است. تنوع رنگی بسیار بالا، وزن پایین، چسبندگی خوب با ملات، عایق صوتی و حرارتی بودن، مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی، مقاومت و استحکام مناسب و عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید از مزایای متعدد این سنگ است.
 تمام این موارد موجب شده تا سنگ تراورتن در سال‌های اخیر به نام سنگ نما یا سنگ نمای رومی
رومی نیز شناخته شود. زیرا بناهای ساخته شده در روم‌ قدیم همگی با سنگ تراورتن ساخته شده و بعد از هزاران سال همچنان مستحکم باقی مانده‌اند.
 از معایب سنگ تراورتن می‌توان به حفره‌های ریز و درشت موجود در روی آن و درنتیجه جذب بالای آب در آن اشاره کرد، که در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از رزین اپوکسی و مواد دیگر تا حد بسیار زیادی برطرف شده است.

سنگ نمای مرمریت

سنگ مرمریت یکی از انواع سنگ‌های دگرگونی و رسوبی است که میزان زیادی از آن در پوسته زمین یافت شده و معادن بسیار زیادی نیز در نقاط مختلف کشور دارد. تنوع رنگی بسیار بالا، یکی از مزایای منحصربه‌فرد این سنگ است، به علاوه زیبایی و درخشش فوق‌العاده، مقاومت بالا در برابر حرارت، قیمت مناسب و کاربردهای متعدد آن نیز از دیگر مزیت‌های این سنگ به شمار می‌آیند. از معایب آن نیز می‌توان به مقاومت پایین در برابر شرایط جوی مختلف، جذب آب نسبتا بالا، مقاومت سایشی و فشاری پایین، عدم مقاومت در برابر مواد شوینده و اسیدی و تغییر رنگ در مقابل نور خورشید اشاره کرد.
 در نتیجه در هنگام خرید سنگ نما مرمریت چندان مورد استقبال واقع نمی‌شود، اما به دلیل زیبایی فراوان و تنوع رنگی بالای آن، این سنگ در برخی از ساختمان‌ها به صورت ترکیبی با سنگ تراورتن آن هم در قسمت‌هایی از بنا که همواره در سایه است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع بیشترین کاربرد سنگ‌ مرمریت به منظور کف‌پوش فضاهای مختلف، سنگ پله، سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه، تزئین دیوارهای داخلی و هچنین قاب آسانسور است.

سنگ نمای مرمر

هرچند در حال حاضر سنگ مرمر به عنوان گران‌ترین سنگ ساختمانی شناخته شده و کاربرد اصلی آن نیز سنگ‌فرش فضای داخلی ساختمان‌های مدرن و لاکچری و همچنین اماکن مقدس مذهبی مانند حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه است، اما در برخی از مواقع برای خرید سنگ نما از سنگ مرمر نیز استفاده می‌شود. در واقع برخی از سازندگان یا مالکان برای تزئین نمای ساختمان‌های لوکس و مدرن خود، سنگ مرمر یا ترکیب آن با سنگ‌ تراورتن را ترجیح می‌دهند.
 سنگ مرمر زیبایی و درخشندگی بسیار بالایی داشته، به راحتی نور را از خود عبور می‌دهد و در رنگ‌های متنوعی یافت می‌شود. اما ظرافت این نوع سنگ، مقاومت سایشی پایین، عدم مقاومت در برابر  مواد اسیدی و آب و هواهای مختلف باعث می‌شود تا چندان برای پوشش نمای ساختمان مناسب به نظر نرسد. به علاوه قیمت بسیار بالای آن نیز باعث می‌شود تا تنها برای کاربرد در مکان‌های خاصی مانند سنگ‌فرش فضاهای داخلی مناسب باشد.


 

سنگ نمای گرانیت

سنگ گرانیت یا خارا یکی از انواع سنگ‌های آذرین است که از سرد شدن تدریجی مواد مذاب تشکیل می‌شود. گرانیت را می‌توان مستحکم‌ترین و مقاوم‌ترین سنگ ساختمانی دانست که در سال‌های نه‌چندان دور همواره در تزئین نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گرفت. در واقع تا قبل از برطرف شدن عیوب سنگ تراورتن، گرانیت مهم‌ترین گزینه برای پوشش نمای بنا بود. اما بعد از آنکه مشکلات تراورتن برطرف شد و سازندگان با بزرگترین عیب سنگ گرانیت برای نمای ساختمان یعنی وزن بسیار بالای آن آشنا شدند، دیگر کمتر کسی به خرید سنگ نما از نوع گرانیت تمایل نشان می‌دهد.
 البته به دلیل مزایای متعدد این سنگ مانند سختی بسیار زیاد آن، تنوع رنگی بالا، صیقل پذیری مناسب، مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی و مواد اسیدی، این سنگ همچنان مورد توجه بسیاری از افراد برای پوشش نمای ساختمان قرار دارد. در این حالت بهتر است از روش اسکوپ کردن به منظور جلوگیری از سقوط سنگ از ارتفاع استفاده کرد.

سنگ‌نمای چینی

سنگ چینی یکی از انواع سنگ‌های دگرگونی بوده و از زیرمجموعه‌های سنگ مرمریت به شمار می‌رود، با این تفاوت که تنها در رنگ سفید و با رگه‌هایی به رنگ خاکستری یا مشکی یافت می‌شود. این سنگ‌ در سال‌های گذشته یکی از انواع سنگ‌های پرکاربرد به شمار می‌رفت و استفاده‌های فراوان و متعددی داشت. اما با شناخت سنگ‌های دیگری مانند تراورتن، مرمریت و ... با تنوع رنگی و زیبایی بسیار زیاد، به تدریج استفاده از سنگ چینی محدود و این‌گونه سنگ‌ها جایگزین آن شدند.
 در واقع تک رنگ بودن سنگ چینی و کیفیت پایین ساب آن در مقابل سایر سنگ‌ها، موجب شد تا کاربرد سنگ چینی روز به روز کم‌تر از قبل شود. هرچند همچنان در ساخت پروژه‌هایی مانند پروژه‌های انبوه‌سازی مثل مسکن مهر و مسکن ملی به دلیل قیمت بسیار مناسب آن از سنگ چینی در موارد مختلفی مانند کف‌پوش ساختمان، سنگ‌ پله و دیواره آن، سنگ سرویس‌های بهداشتی و سنگ‌ نما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید سنگ نما

در هنگام خرید سنگ نما، لازم است فاکتورهای متعددی مدنظر خریدار قرار گیرند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت سنگ

یکی از مهم‌ترین مواردی که خریدار در ابتدا به آن توجه می‌کند، قیمت سنگ است. شما در اصفهان سنگ به راحتی می‌توانید ارزان‌ترین و گران‌ترین سنگ نماها را مورد بررسی قرار داده و گزینه مورد نظر را انتخاب کنيد. کافیست با شماره های :09130000627-03191010627 تماس بگیرید.

بررسی کیفیت سنگ


اینکه سنگ نما دارای اکثر ویژگی‌های ذکر شده برای آن و فاقد هرگونه ترک، شکستگی یا رگه‌های ناهمگون و زیاد باشد، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

آشنایی با جدیدترین سنگ نماهای ساختمانی

معمولا خریداران هر نوع کالایی، قبل از خرید ترجیح می‌دهند از جديدترين انواع آن کالا را بازدید نمایند. در مورد سنگ ساختمانی نیز همین امر صادق است و بهتر است انجام شود.

ضمانت

در بازار رقابی امروز، بسیاری از فروشندگان آپشن‌های متعددی را برای خریداران در نظر می‌گیرند که یکی از آن‌ها ضمانت کالاست. قبل از خرید بهتر است نوع و مدت ضمانت سنگ را به خوبی بشناسید.

قیمت سنگ نما

همان‌طور که بیان شد یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قبل از خرید سنگ نما مورد توجه قرار می‌گیرد،  قیمت آن است. قیمت سنگ نما تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

رنگ سنگ

سنگ‌های نما در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند،  اما در این میان رنگ های روشن مانند سفید و کرم محبوبیت و در نتیجه قیمت بالاتری دارند.

ابعاد سنگ

سنگ نما معمولا در ابعاد تایل و طولی به فرآوری می‌رسد که هرچقدر قد و پای این سنگها بلندتر باشد، به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.


 

نوع فرآوری سنگ

نوع فرآوری سنگ مانند مدل برش آن و استفاده از تجهیزات پیشرفته و با کیفیت، تأثیر به‌سزایی در میزان قیمت آن‌ خواهد داشت.

محل خرید سنگ

فروشگاهی که سنگ از آن‌جا خریداری می‌شود، در قیمت آن موثر خواهد بود. در واقع خرید مستقیم از کارخانه مانند کارخانه اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ‌های ساختمانی، یا نمایندگی‌های اصلی آن‌ها بسیار ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر از خرید از فروشگاه‌ها واسطه‌ خواهد بود.

اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ های ساختمانی

امروزه سنگ‌های ساختمانی، بخش قابل توجهی از مصالح کاربردی در ساخت انواع بنا را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان سنگ نما در مقایسه با سنگ‌های دیگر کاربرد بسیار بالاتری داشته و تنوع بسیار زیاد آن مانند سنگ‌های تراورتن، مرمر، مرمریت، گرانیت و چینی، سازندگان و خریداران را با چالشی جدی برای خرید سنگ نما روبه‌رو نموده است. در چنین شرایطی معرفی بزرگترین کارخانه عرضه‌کننده سنگ‌ نما کارخانه اصفهان سنگ با دارا بودن کارشناسان و مشاوران متخصص کمک شایانی برای خریداران در انتخاب سنگ مورد نظر خود به شمار می‌رود. اصفهان سنگ با فراهم آوردن امکانات خرید آنلاین سنگ نما، شرایط خرید آسان برای افرادی که در شهرهای دیگر ساکن هستند را نیز برقرار نموده است. در واقع شما به راحتی می‌توانید از هر دو گزینه خرید حضوری یا آنلاین استفاده نموده و با کمک متخصصان این حوزه بهترین نوع سنگ برای کاربرد مورد نظرخود را تهیه نمایید.

گالری تصاویر


وبگردی