آفتاب

پاسخ «شمخانی» به ادعای اخیر «ترامپ» درباره یک تماس



مشاور سیاسی رهبر انقلاب اسلامی اظهارات اخیر رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره تماس ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد را تکذیب کرد.

دریابان علی شمخانی در گفت‌وگویی، تصریح کرد: اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در خصوص تماس ایران با آمریکا قبل از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد کذب محض است.
 
شمخانی ادامه داد: پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر فرماندهان مقاومت بر اساس تصمیم مورد اجماع، مقرر شد، عملیات موشکی پرحجم علیه پایگاه عین الاسد که مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می رود برای دستیابی به حداکثر تخریب به صورت کاملا غافلگیرانه انجام شود.
 
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، یادآور شد: به دلیل روابط نزدیک ایران با عراق و همچنین رعایت ملاحظات همسایگی، نیم ساعت قبل از انجام عملیات، موضوع صرفا به نخست وزیر وقت عراق به صورتی اطلاع رسانی شد که امکان پیش بینی تمهیدات حفاظتی خاص از سوی آمریکا مقدور نباشد.
 
شمخانی تاکید کرد: بیان مطالب خلاف واقع از سوی فردی چون ترامپ که به دروغگویی شهرت دارد و اکنون نیز با داشتن پرونده های سنگین فساد سیاسی، اقتصادی و اخلاقی مجددا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد شده، خیلی عجیب نیست.

وی افزود: اگر احترامی که ترامپ مدعی آن شده، وجود داشت، طبیعتا خود او، پمپئو، بولتون و سایر مقامات سیاسی و نظامی آمریکا که در جنایت غیر قابل بخشش به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر فرماندهان مقاومت دست داشتند، نباید پس از گذشت سالها همچنان پول مالیات مردم آمریکا را صرف حفاظت ویژه از خود می کردند.

منبع: ایسنا




وبگردی